"2021 תתאפיין בגידול בפעילות בעולמות הענן, אבטחת המידע וההמשכיות העסקית"

ראובן בן חיים, מנהל הטכנולוגיות בקבוצת מיקור חוץ בנס, מסכם את השנה החולפת, ומתאר את היתרונות של עבודה בתצורת מיקור חוץ ושירותים מנוהלים

ראובן בן חיים, מנהל מרכז מצוינות ענן ב-נס.

"משבר נגיף הקורונה, שכופה עלינו עבודה מרחוק ודורש זמינות – פותח הזדמנויות חדשות, ודוחף ארגונים רבים לענן במהירות גדולה יותר מהמתוכנן. תחומי הענן, ההמשכיות העסקית ואבטחת המידע יצמחו ויהוו את עיקר העשייה שלנו בחודשים הקרובים", אמר ראובן בן חיים, מנהל טכנולוגיות בקבוצת מיקור חוץ בנס.

המנמ"ר בארגון", אמר בן חיים, "ניצב בפני כמה אתגרים. עליו להכיר וללמוד אין סוף טכנולוגיות ופתרונות חדשים בטרם יכניס אותם ל-IT שבראשותו. אז עליו לבחור את המתאימים והנכונים ביותר לארגונו, ולבסוף לדאוג להטמעתם וליישומם. איומי הסייבר, שלא רק שלא הולכים לשום מקום, הפכו לאחת הטרדות המשמעותיות על ארגונים. עליו לנהל עובדים במציאות מאתגרת, של גיוס מומחים טכנולוגיים חזקים, שימור עובדים וטאלנטים ועוד. האתגר המהותי ביותר עבורו הוא המעבר לענן, שהפך לצורך הכרחי". לדבריו, "לטובת כלל האתגרים שיש למנמ"רים כיום, מודל מיקור חוץ נותן מענה בניהול המשאב האנושי ומבטיח אחריות  – של ספקית מיקור החוץ – לעמידה ביעדי איכות. העבודה במודל זה עונה גם לצורך בתגובה מהירה בעת נפילה או תקלה. כך, הוא מקבל מאגר מקצוענים, שמספק לו רוגע מול התקלות, עם ניהול הדוק ומדויק".

בן חיים עוסק יותר משלושה עשורים בתחומי הפיתוח, הדליברי, ותשתיות ה-IT. בתפקידו האחרון היה מנמ"ר שידורי קשת, ולפני כן ניהל את הפיתוח של פרסייס. מזה כשנה הוא מנהל את חטיבת מומחי התשתיות והענן בקבוצה, הנותנת תמיכת מומחים בתחום – באתרי הלקוח או בענן. לדבריו, "המומחים הטכנולוגיים בקבוצה מייצרים עבור הלקוחות ערך מוסף, טכנולוכי וניהולי, עם חדשנות טכנולוגית, באמצעות שירותי ייעוץ, הקמת מערכות, פיתוח כלים, פיתוח לוחות ניהול אינטראקטיביים, כלי אנליטיקה ו-BI, וכמובן אוטומציה של תהליכים. זאת, לטובת שיפור מתן השירות וניהול אתרי ה-IT תחת אחריותנו".

"בשנה החולפת", אמר, "עם המעבר לענן של ארגונים רבים, עסקנו בעיקר בפרויקטים הקשורים להמשכיות עסקית ב-AZURE, הענן של מיקרוסופט, וב-365, לצד עשרות הטמעות של Teams. בנוסף, ניהלנו כמה פרויקטי וירטואליזציה עם WVD של מיקרוסופט, המאפשר עבודה מאובטחת מכל מכשיר ומכל מקום, לטובת עבודה מרחוק ביום יום. עוד הרחבנו מערכות ServiceDesk – פתרון SaaS לניהול קריאות, מבוסס תשתית CA – התומך בכל תהליכי ITIL בשילוב מנוע הדו"חות של Power BI". בן חיים הוסיף, כי "יש לנו יכולת לפתח במהירות אפליקציות לפי דרישות השוק. בחודשים האחרונים פיתחנו מספר רב של אפליקציות, כולן  ב-Power Apps של מיקרוסופט, כלי המאפשר בניית יישומים המתממשקים לכל בסיסי הנתונים ושירותי הענן השונים, ומאפשר למכן תהליכים ארגוניים בצורה מהירה ב-Azure וב-365".

לדברי בן חיים, "יחד עם המעבר המהיר לענן עולה צורך גדול מהלקוחות לשקיפות גדולה יותר למתרחש בענן ולניהול מרכזי של כל המשאבים. כמענה, הותקנה מערכת Automated Cloud Management Platform (CMP) – המאפשרת ללקוחות להיות חשופים באופן תמידי, רציף ומאובטח לכל המתרחש אצלם, ולבצע פעולות בענן מתוך המערכת – באופן עצמאי לחלוטין, וממקום מרכזי אחד".

"יצרנו השנה פתרון מקצה לקצה של שירות מנוהל לעולם הענן, שבו אנו מעניקים לארגון את כל צרכיו לעולם זה של מעבר לענן", אמר בן חיים, "מעולמות רישוי, דרך ייעוץ, ליווי, כלים אוטומטיים לבחינת עלויות הרישוי וצריכת הענן, אבטחה ועוד. בשל תפישה מוכללת זו והסמכות של עשרות מומחים לעולמות הענן של מיקרוסופט, קיבלנו באחרונה את ההסמכה היוקרתית ביותר של מיקרוסופט לשותפיה בתחום – EXPERT MSP".

"נמשיך לבצע פרויקטים של הגירת מערכי מחשוב ארגוניים לענן, וגם הטמעת מערכות בענן", סיכם בן חיים, "יחד עם פיתוח אפליקציות למיכון מהיר של תהליכים עסקיים. כל זאת, על מנת לאפשר לארגונים את הקפיצה המהירה, שכה נדרשת מהם – לעולם הדיגיטלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים