הקורונה עשתה טוב לאמזון: עליות בולטות בהכנסות וברווחים

החברה סיימה את 2020 ואת הרבעון האחרון שלה עם עליות בולטות בסעיפים העיקריים ● ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, יפנה את מקומו ברבעון השלישי לאנדי ג'סי, שעומד כיום בראש AWS, ויהפוך ליו"ר

אמזון. צילום: BigStock

אמזון סיימה את הרבעון האחרון של 2020 ואת השנה כולה עם תוצאות מצוינות – עם הכנסות רבעוניות שעקפו את ה-100 מיליארד הדולר ושנתיות שמתקרבות לרף של 400 מיליארד.

החברה פרסמה את התוצאות הכספיות שלה אמש (ג'). בנוסף, ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, מסר בהודעת החברה על התפטרותו מהתפקיד ומעברו להיות היו"ר שלה. בזוס הקים את אמזון לפני 27 שנים בחניון של ביתו, ניהל אותה מאז והפך לאדם העשיר בעולם. מחליפו הוא אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS. החילופים ייעשו ברבעון השלישי של השנה.

בחזרה לתוצאות: הקורונה היטיבה עם אמזון, עקב העליות התלולות באי-קומרס והאצת המעבר לענן, כתוצאה מהעבודה הרבה יותר מהבית. הדבר ניכר הן בשנת הקורונה והן ברבעון האחרון שלה.

במהלך השנה, בעוד שההוצאות של החברה זינקו ב-36.5% ל-363.2 מיליארד דולר, ההכנסות שלה צמחו ב-37.6% ל-386 מיליארד. בעקבות הייחס בין העליות בהכנסות ובהוצאות, הרווחיות זינקה בשיעור דו ספרתי: הרווח התפעולי צמח ב-57.5% ל-22.9 מיליארד דולר וזה הנקי – ב-84% ל-21.3 מיליארד.

מכירות המוצרים – עדיין סעיף ההכנסות העיקרי

התוצאות הרבעוניות מעידות על מגמות דומות: ההוצאות זינקו במהלכו ב-42% ל-118.7 מיליארד דולר וההכנסות האמירו ב-43.6% ל-125.5 מיליארד. מכירות המוצרים אמנם ממשיכים להיות סעיף ההכנסות העיקרי של אמזון, עם גידול של 40.6% ברבעון לקצת יותר מ-71 מיליארד דולר, אבל גם התרומה הבולטת של AWS וכלל מכירות השירותים ממשיכה, עם זינוק של 47.7% ל-54.5 מיליארד.
הרווח נקי הרבעוני טיפס ב-124.4% ל-7.2 מיליארד דולר והרווח הנקי למניה – ב-117.8% ל-14.09 דולר. לצד היחס בין העליות בהוצאות ובהכנסות, סייעה לעלייה ברווחיות ירידה של קרוב ל-40% בחבות המס.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות זינקו ברבעון ב-47.7% ל-97.8 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח ב-30.7% ל-27.8 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 22.12%. בסעיפי התפעול, ההוצאות רשמו עלייה של 20.33% לכמעט 21 מיליארד דולר והרווח זינק ב-77.2% ל-6.9 מיליארד.

בזוס ציין כי "אמזון הפכה למה שהיא מאחר שהיא חברה שממציאה דברים מטורפים והופכת אותם לנורמליים. אנחנו מובילים בביקורות הלקוחות, המלצות מותאמות אישית, עלייה תלולה בכמות המשלוחים של שירותי ה-Prime שלנו, קינדל, אלקסה, המרקטפלייס שלנו, תשתיות הענן, בחירות קריירה והרבה יותר. אם עושים את זה נכון, כמה שנים אחרי ההמצאה המפתיעה, הדבר המשוגע הופך להיות ה-נורמלי. אנשים מתלהבים ממנו, וההתלהבות הזאת היא המחמאה הגדולה ביותר שממציא יכול לקבל. אם מסתכלים על התוצאות הכספיות שלנו, מה שלמעשה רואים הוא תוצאה של המצאות שלנו לטוח הארוך. כרגע, אני רואה שאמזון נמצאת בנקודה החדשנית ביותר שלה, וזה הזמן האופטימלי להעברת התפקיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים