נשים ומחשבים: שניר ג'רבי, זומין

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שניר ג׳רבי, Business strategist בחברת זומין

שניר ג׳רבי, Business strategist בחברת זומין. צילום: זומין

שם ותפקיד: שניר ג׳רבי, Business strategist בחברת זומין (Zoomin).

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: אנליסטית בTeam8, אנליסטית בקרן ההון סיכון Carmel Ventures.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במדעי החיים מאוניברסיטת תל אביב, שירות צבאי ב-8200.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מגיל קטן אהבתי מחשבים ויזמות. האופן שבו טכנולוגיות פותרות בעיות – החל מבעיות קטנות ויום יומיות ועד בעיות גדולות ומשנות אורחות חיים – מפליא אותי, ולכן כשהצטרפתי לעולם המרתק של הון סיכון, הרגשתי על גג העולם. במרוצת השנים הבנתי שעולמות האסטרטגיה והפיתוח העסקי הם התחומים האמיתיים שגורמים לי להתרגש מהבאות, ולצערי, בעולמות ההון סיכון יש פחות hands on וראייה גלובלית פר מוצר, ולכן בחרתי לצאת מהדומיין של הון סיכון. ההסתכלות על בעיות בצורה רוחבית, מציאת פתרונות יצירתיים ויכולת לחבר בין שאלות עסקיות לבעיות או פתרונות טכנולוגיים הוא-הוא הדבר שגרם לי להתמלא בחדוות יצירה, ולמעשה את הדברים הללו ממש אני עושה היום בחברת זומין.

זומין היא חברת סטארט-אפ, שצמחה במודל בוט-סטראפ, ולאחרונה גייסה 21 מיליון דולר. החברה מפתחת פלטפורמה לניהול תוכן טכני של חברות ענק, ודווקא בימי קורונה סוערים אלו היא חווה צמיחה מהירה ומואצת, שמתבטאת בגידול משמעותי בכמות הלקוחות, ואיתה גיוס רב של עובדים. בד בבד עם הגידול הזה אני מתמודדת עם אתגרים ושאלות אסטרטגיות מורכבות, כמו אסטרטגיית המוצר, אסטרטגיית השיווק והתמיכה בארגון המכירות. כל אלו הופכים את החברה לארגון מורכב ומתקדם, ואת התפקיד הספציפי שלי לבעל משמעויות והשפעה מרחיקת לכת על כל היחידות העסקיות בארגון.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא יודעת אם יש אפליה, אבל המצב הנתון בהחלט מעיד, שלנשים יש עוד חלקים לתפוס בתעשייה, אם כי אני מוכרחה לומר שהמצב משתפר כל הזמן, וניכר שהתעשייה הולכת בכיוון הנכון. נשים צריכות לעבוד קשה יותר כדי להגיע להישגים משמעותיים בארגונים שצומחים מהר, ולעיתים אנחנו מעכבות את עצמנו בגלל הפחד להיכשל או לקחת סיכונים אשר נדרשים במצבים אלו. אני מאמינה שהשינוי צריך להגיע מחינוך למנהיגות ומצוינות ומחשיפה לנשים אחרות בעמדות מפתח. אני רוצה להאמין, שככל שהזמן יעבור יהיו עוד ועוד נשים בעמדות מפתח, שיהוו דוגמה לנשים וילדות אחרות להעז, לנסות ולהיכשל – אבל גם להצליח בגדול. אני שמחה שהמנכ"ל שלנו, ובכלל ההנהגה בחברה, לא רואה כלל הבדל בין המינים ומעודדת את כולנו ליטול יותר אחריות ותפקידים, והתחושה היא שההזדמנויות לכולנו בתקופה זו הן שוות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי, לא. במקומות שהגעתי אליהם התייחסו אל היכולות שלי ולא אל המגדר. הרגשתי שמקומי שווה בין האחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים