בגלל החרם: שיאומי תובעת את הממשל האמריקני

היצרנית הסינית הגישה בסוף השבוע תביעה נגד ממשלת ארה"ב בשל הכללתה ב"רשימה השחורה" של משרד ההגנה, של "חברות סיניות קומוניסטיות צבאיות", וכינתה את ההחלטה "לא חוקית ונוגדת את החוקה"

שיאומי

יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי (Xiaomi) הגישה בסוף השבוע תביעה נגד ממשלת ארה"ב בשל הכללתה ב"רשימה השחורה" של משרד ההגנה, של "חברות סיניות קומוניסטיות צבאיות", וכינתה את ההחלטה "לא חוקית ונוגדת את החוקה".

ההחלטה של משרד ההגנה ניתנה פחות משבוע לפני תום כהונתו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ. הצו המינהלי אמור היה להיכנס לתוקף ב-15 במרס, אך נדחה ל-27 במאי, ואוסר השקעות של חברות אמריקניות בחברות המנויות ברשימה. הדחייה נועדה לאפשר לממשל החדש להעריך את הצו בראייה רחבה יותר של המדיניות האמריקנית האגרסיבית מול חברות סיניות, שממשל טראמפ פעל נגדן מתוך ראייה שהן מהוות איום על ביטחונה של ארה"ב.

התביעה הוגשה נגד שר ההגנה, לויד אוסטין, ושרת האוצר ג'נט ילן, וטוענת כי חסימת השקעות אמריקניות בנכסיה "תגרום לנזק מיידי שאינו בר-תיקון" ותפגע גם במונטין העולמיים שלה. לדברי החברה, ממשלת ארצות הברית לא סיפקה כל עדות התומכת בטענותיה שהיא מה שמשרד ההגנה מתייחס כאל "חברות סיניות קומוניסטיות צבאיות", ומציינת גם, כי החרם "שולל משיאומי את זכויות החירות והרכוש ללא הליך משפטי נאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים