פעילי גרינפיס מחו נגד דל

פעילי הארגון תלו כרזת ענק בחזית המשרדים הראשיים של חברת דל בטקסס, ובה קריאה אישית למייקל דל, מייסד דל ומנכ"ל החברה, לצמצם את השימוש בחומרים רעילים במוצרי החברה ● זאת, בעקבות דו"ח שפרסם הארגון ובו קיבלה דל ציון נמוך לאחר שלא עמדה בהתחייבותה להפסיק את השילוב של חומרים רעילים דוגמת PVC ומעכבי בעירה על בסיס ברום במוצריה

פעילים של ארגון גרינפיס (Greenpeace) תלו אתמול (ד') כרזת ענק בחזית המשרדים הראשיים של חברת דל (Dell) בטקסס, ובה קריאה אישית למייקל דל, מייסד דל ומנכ"ל החברה, לצמצם את השימוש בחומרים רעילים במוצרי החברה. זאת בעקבות דוח שפרסם הארגון ובו קיבלה דל ציון נמוך לאחר שלא עמדה בהתחייבותה להפסיק את השילוב של חומרים רעילים דוגמת PVC ומעכבי בעירה על בסיס ברום במוצריה.

דל הייתה אחת החברות הראשונות שהתחייבו להפסיק את השימוש ב-PVC ובמעכבי בעירה על בסיס ברום בכל מוצריהן. החברה התחייבה להפסיק את השימוש עד שנת 2009, אך לא עמדה בתאריך יעד זה וגם לא נקבה בתאריך יעד חדש – על פי ארגון גרינפיס.

בתגובה מסרה מישל מוזמאייר, אשר ממונה על תקשורת קיימות בחברת דל, כי "החברה מחויבת להשתמש בכל מוצריה בחומרים הידידותיים ביותר לסביבה, ואנו שוקדים בשיתוף פעולה הדוק עם הספקיות שלנו על השגת יעד זה. אכן התחייבנו להפסיק את השימוש ב-PVC ובמעכבי בעירה על בסיס ברום, ואנו מתכוונים להפסיק עד סוף שנת 2011 את השימוש במוצרים אלה במחשבים אישיים חדשים שיושקו".

מוזמאייר הוסיפה וציינה, כי למרות שההתחייבות לא מומשה עדיין בכל המוצרים של דל, הרי שבצגי LED מסדרה G של דל אין זרניך, כספית, PVC  ומעכבי בעירה על בסיס ברום, והמארזים של צגים אלה כוללים חומרים שמוחזרו ממוצרי צריכה בשיעור של 25%. בחלק מהמחשבים הנישאים של דל אין כספית והתאורה האחורית היא מסוג LED, ובעתיד הקרוב מתכוונת החברה להשתמש בזכוכית נטולת זרניך בכל המחשבים הנישאים של דל ובחלק מהצגים של החברה – הבטיחה מוזמאייר.

יצוין, כי על פי הדוחות של ארגון גרינפיס עצמו, דל היא אחת החברות היותר ירוקות, ולמרות שלא עמדה בהתחייבות להפסיק את השימוש בחומרים המסוכנים עד שנת 2009, הרי שהחברה מדורגת מעל חברות רבות אחרות בכל הקשור לצריכת האנרגיה ולפסולת האלקטרונית. בין השאר, דל היא אחת החברות היותר מתקדמות בכל הקשור למיחזור: היא מציעה בכל רחבי העולם תוכנית למיחזור חינם, שאינה כרוכה בהתחייבות לרכישה של מוצר חדש. מלבד דל, גם טושיבה וסמסונג לא עמדו בהתחייבויות הפומביות להפסיק את השימוש בחומרים רעילים מסוימים במוצריהן, על פי הדוחות של ארגון גרינפיס.

רשימת החברות שהפסיקו את השימוש ב-PVC ובמעכבי בעירה על בסיס ברום במוצריהן כוללת את HP, אייסר (Acer), אפל (Apple), נוקיה (Nokia) – המובילה בדירוג וסוני אריקסון (Sony Ericsson).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים