נשים ומחשבים: מור זילברמן, ככה רובוטיקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מור זילברמן, VP Delivery בחברת ככה רובוטיקס

מור זילברמן, VP Delivery, ככה רובוטיקס. צילום: פרטי

שם ותפקיד: מור זילברמן, VP Delivery, חברת ככה רובוטיקס (Caja Robotics).

ותק בתפקיד: שנתיים.

תפקידים קודמים: Account Manager בחברת קומסק, Account & Operations Manager בחברת לוג'יק.

השכלה ושירות צבאי: הנדסת תעשייה וניהול בטכניון, שירות בחיל האוויר כעתודאית.

משפחה: נשואה + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מילדות אהבתי ללמוד והתחברתי לתחום הריאלי. למדתי בתיכון במגמת תעשייה וניהול והמשכתי למסלול עתודה אקדמית בצה"ל,  שבו המשכתי ללימודי הנדסה בטכניון ישירות לאחר סיום לימודי בתיכון. בתום לימודי בטכניון, התגייסתי לחיל האוויר, שם עבדתי כמהנדסת צעירה בתחומים הטכנולוגיים.

תמיד אהבתי להיכנס לעולמות תוכן חדשים, ללמוד ולהכיר אותם לעומק, ובכל מקום שבו עבדתי היה לי חשוב החיבור למוצר/שירות אותו החברה מספקת על מנת לשפר ולייעל את התהליכים בצורה הטובה ביותר.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שעדיין קיימים פערים בין גברים לנשים הן בהיבטי שכר והן ביחס בין נשים לגברים בתפקידים ניהוליים. אני לא חושבת שהפערים הללו נובעים מאפליה גלויה וישירה כלפי נשים, אך אני חושבת שנדרשת תמיכה חזקה מהמשפחה על מנת להצליח לאזן בין הקריירה למשפחה, מצבים שבהם לרוב הנשים הן אלו שמשלמות את המחיר.

לשמחתי, זכיתי בבן זוג תומך ומפרגן, שחולק עימי באופן מלא ושוויוני את גידול הילדים והמשפחה, דבר המאפשר לי להשקיע בקריירה ולהגיע לאן שהגעתי.

לדעתי, לנשים יתרונות משמעותיים בעולם הטכנולוגי, כגון יכולות מולטי-טאסקינג, מוסר עבודה גבוה במיוחד, יעילות, יכולת תגובה מהירה ועמידה בלוחות זמנים. בתור מנהלת, אעדיף לגייס אישה, לא מכורח אפליה מתקנת, אלא כי אני חושבת שהתכונות הללו, שנשים ניחנות בהן, הן נכס לכל ארגון.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי לא. בכל חברה ותפקיד שאותו ביצעתי התייחסו אלי כשוות ערך.

בחברת ככה רובוטיקס, שבה אני עובדת היום, ישנה עבודה משותפת, כתף לצד כתף, של מנהלות ומנהלים כאחד. בחברה קיימת סביבת עבודה שוויונית, תחת ההבנה שעבודה קשה, אחריות אישית והתמדה הם אלו שמובילים להצלחה, ולא השתייכות למגדר כלשהו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים