מתחילת החיסונים: הכפלה במספר הדומיינים החשודים שכללו את המילה 'חיסון'

מחקר חדש של ווברוט מצא יותר מ-4,500 שמות דומיין חשודים חדשים, אשר הכילו את שילוב המילים המתייחסות לנגיף: Corona, COVID-19, Vaccine ו-Cure COVID, ומילים דומות בהקשר המסוים

ההאקרים מנצלים את הציפייה מהם. חיסוני הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

מספר המתחמים (Domain) החשודים, שמכילים את המילה 'חיסון' בכותרתם – כמעט והוכפל במהלך החודש מאז מתן החיסון הראשון של פייזר (Pfizer) כנגד נגיף הקורונה.

מחקר חדש של ווברוט (Webroot) העלה כי בין ה-8 בדצמבר 2020, אז קיבלה את החיסון הראשון קשישה מבריטניה, ועד ה-6 בינואר השנה, חלה עלייה של 94.8% בשמות המתחמים החשודים, הנושאים בכותרתם את המילה "חיסון" – בהשוואה ל-30 הימים הקודמים.

על פי חברת הגנת הסייבר האמריקנית, בין חודש מרץ 2020, לתקופה האמורה עד תחילת ינואר השנה, השימוש במילה "חיסון" גדל במתחמים החשודים ב-336%.

יותר מ-4,500 דומיינים חשודים חדשים נמצאו, אשר הכילו את שילוב המילים המתייחסות לנגיף: Corona, COVID-19, Vaccine, ו-Cure COVID, ומילים דומות בהקשר המסוים. המילה 'חיסון' נכללה במפורש בכותרת של 934 מתחמים, בעוד המילה חיסון עם שגיאות כתיב הופיעו ב-611 מתחמים נוספים.

המילה שנכללה בכותרת 2,295 דומיינים חשודים. COVID. אילוסטרציה: BigStock

המילה שנכללה בכותרת 2,295 דומיינים חשודים. COVID. אילוסטרציה: BigStock

COVID היה בכותרת של 2,295 דומיינים חשודים, ו-Test או Testing הופיעו בכותרת של 622 מתחמים. על פי החוקרים, נראה ששחקני האיום גם ניצלו את העניין הציבורי בהגבלות תנועה לטובת מתקפות פישינג. בין הכותרות שהופיעו במתחמים החשודים, היו 'מאמת COVID', 'עדכון בדיקות', '(אישור) נסיעה בעת קורונה', ו'חיסון פרטי'.

"כאשר שנת 2021 מביאה את התכניות הראשונות לחיסון המוני כנגד הנגיף, אנו כבר רואים פושעי סייבר אשר מנצלים את הפרסום והציפייה סביב נושאים אלה, כדי להתמקד במתקפות פישינג ובזיוף מתחמים", אמר ניק עמנואל, מנהל מוצר בכיר ב-ווברוט. "הונאות המשתמשות במילות מפתח המבוססות על נושאים הנוגעים ברגשות המשתמשים, הנוגעים לבטיחות רפואית ולמגיפה – תמיד תהיינה יעילות יותר, במיוחד כאשר הן מעניינות את הציבור", המשיך וקבע. לדברי עמנואל, "לכן, הגנה מפני מתקפות מסוג זה צריכה להיות כרוכה בהכשרות למודעות אבטחה ובצורך של העובדים להישאר ערניים בבדיקת סוגי המיילים שהם מקבלים. יש לבסס את ההגנה על טכנולוגיית אבטחת סייבר, כגון סינון דוא"ל, הגנה מפני וירוסים ומדיניות סיסמאות חזקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים