גרטנר: HP עקפה את יבמ בהיקף ההכנסות ממכירת שרתים

נתח השוק של HP הגיע ל-31.5%, והיקף הכנסותיה ממכירת שרתים עלה ברבעון הראשון ב-15.9%, לסך של 3.4 מיליארד דולרים ● היקף ההכנסות של יבמ ממכירת שרתים ירד ב-2.1%, והסתכם ב-3.1 מיליארד דולרים ● דל הגיעה למקום השלישי, ואילו מכירות השרתים של סאן צנחו ברבעון הראשון של 2010 ב-39%

HP עקפה ברבעון הראשון של השנה את יבמ (IBM), ודורגה כיצרנית השרתים המובילה בעולם מבחינת היקף ההכנסות – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר גרטנר (Gartner). זאת, בין היתר, נוכח העובדה שלקוחות עיכבו רכישת ציוד מיבמ לקראת ההשקה הצפויה של מוצרים חדשים.

בהיקף ההכנסות של HP ממכירת שרתים נרשמה ברבעון הראשון עלייה של 15.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והן הסתכמו ב-3.4 מיליארד דולרים. נתח השוק של החברה הגיע ל-31.5%. היקף ההכנסות של יבמ ממכירת שרתים ירד ב-2.1%, והסתכם ב-3.1 מיליארד דולרים.

מבחינת מספר היחידות שנמכרו, מפגרת יבמ מזה תקופה ארוכה אחר HP. זאת, משום שענק הכחול מתמחה בעיקר בשרתי מיינפריים ושרתי יוניקס (Unix) מהקצה העליון של השוק. על פי גרטנר, עיכבו הלקוחות רכישות של שרתים מסוגים אלה לקראת השקת הגרסאות החדשות, מהדור הבא, שצפויה בהמשך השנה.

דל (Dell) הגיעה למקום השלישי מבחינת היקף ההכנסות ממכירת שרתים, לאחר שרשמה עלייה של לא פחות מ-36%. חטיבת סאן (Sun) של אורקל (Oracle) דיווחה על הירידה החדה ביותר, והכנסותיה ממכירת שרתים צנחו ברבעון בשיעור של 39%. לאחר שאורקל השלימה את ההשתלטות על סאן בינואר, תמורת 5.6 מיליארד דולרים, קיצץ המנכ"ל, לארי אליסון, את מספר השרתים שמציעה החברה ואת תקציב השיווק שלה, בטענה שסאן נהגה למכור את מוצריה במחירי הפסד.

עוד ציינה גרטנר, כי במספר הכולל של שרתים שנמכרו נרשמה ברבעון הראשון עלייה של 23%, בעוד שההכנסות עלו ב-6% והסתכמו ב-10.8 מיליארד דולרים. הפער בין שיעור העלייה במספר היחידות שנמכרו לבין שיעור העלייה בהכנסות מוסבר בירידה החדה במכירות השרתים מהקצה העליון של השוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים