עוד מינוי של בכיר בסייבר לממשל ביידן

רוב ג'ויס יחליף את אן נויברגר בתפקיד ראש מינהלת אבטחת סייבר בסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, NSA

רוב ג'ויס, ראש מינהלת אבטחת סייבר, NSA. צילום: וויקיפדיה

רוב ג'ויס, קצין הקישור של ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי – בשגרירות ארה"ב בלונדון, מונה לתפקיד ראש מינהלת אבטחת סייבר בסוכנות, כך פורסם בסוף השבוע.

ג'ויס יחליף את אן (חני) נויברגר, שממשל ביידן מינה לתפקיד סגנית היועץ לביטחון לאומי בתחומי הסייבר וטכנולוגיות בצמיחה במועצה לביטחון לאומי, ה-NSC. לא היה ברור מי יקבל על עצמו את תפקיד ג'ויס כנציג הקריפטולוגיה הבכיר של ה-NSA בבריטניה.

לג'ויס רקורד ארוך כמנהל בתחום הגנת הסייבר בארה"ב. בעבר שימש כיועץ בכיר של ראש ה-NSA לאסטרטגיית אבטחת סייבר. לפני כן שימש כעוזר מיוחד של הנשיא ומרכז אבטחת הסייבר במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן. ג'ויס היה אחראי במועצה על אסטרטגיית ומדיניות אבטחת סייבר לאומית ובינלאומית עבור הממשלה. בעבר שימש כמתאם מבצעים של ה-NSA וכן כסגן מנהל אבטחת המידע של הסוכנות, הגוף שפעל בטרם הוקמה המינהלת שבסוכנות, בראשה עמדה נויברגר, מאז הקמתה. ג'ויס גם שימש יועץ בכיר במשרד להגנת המולדת.

תחילת התפקיד: בצל מתקפת הסייבר הענקית של רוסיה 

טלטלה את המערכת. מתקפת הסייבר בארצות הברית. אילוסטרציה: BigStock

טלטלה את המערכת. מתקפת הסייבר בארצות הברית. אילוסטרציה: BigStock

ג'ויס מגיע לתפקיד בזמנים לא פשוטים: הסוכנות, כמו גופי ביון פדרליים אחרים, מתמודדת עם חקירת ובדיקת ההשלכות של מתקפת הסייבר הענקית של רוסיה. המתקפה החלה בספטמבר-אוקטובר 2019, קיבלה דחיפה במרץ 2020 ונחשפה בדצמבר האחרון. המתקפה, שהתפשטה דרך רוגלה שהוטמעה בתוך אוריון, תוכנה לניהול הרשת של סולאר-וויינדס (SolarWinds)  – פגעה במאות חברות וארגונים בארה"ב, כמו גם בעשרות גופים פדרליים וסוכנויות של ממשל ארה"ב.

למינהלת אבטחת סייבר ב-NSA, בראשה עומד הגנרל פול נקסון, מפקד פיקוד הסייבר בצבא ארה"ב, יש ויהיה חלק לא קטן במאמצי התגובה למתקפת הסייבר הרוסית החשודה. המינהלה הוקמה במטרה לסייע ל-NSA לשפר את מאמציה להעביר מידע מתוזמן ורלוונטי על פעולות פריצה של ממשלות זרות – למגזר הפרטי, וכדי "למנוע ולמגר" את אותם פורצים. המינהלת אמונה על בניית שיתופי פעולה – הן עם גורמי ממשל, כמו פיקוד הסייבר האמריקני, המשרד להגנת המולדת וה-FBI, והן עם המגזר הפרטי ותעשיות אבטחת המידע והגנת הסייבר בארצות הברית.

מינויו של ג'ויס מגיע לאחר מינויה של נויברגר, ושל קייטלין דורקוביץ', לשעבר פקידה בכירה במשרד להגנת המולדת – לתפקיד מנהלת בכירה לחוסן סייבר ולתגובה. עוד מונתה ליזה מונקו, שתשמש כסגנית התובע הכללי, ושכיהנה כיועצת לביטחון פנים בממשל אובמה. ל-מונקו יש עבר מקצועי בנושאי אבטחה ברשת.

נויברגר שימשה בתפקידה כראשת מינהלת אבטחת הסייבר מאז הקמתה, לפני יותר משנה. בעבר שימשה כמובילת כוח המשימה שהוקם ב-NSA כדי להתמודד עם האיומים הרוסים על הבחירות לנשיאות ארה"ב, שכונה "רוסיה הקטנה". פריצת הענק העלתה שאלות לגבי האופן שבו ההאקרים הרוסים פעלו משך זמן רב מתחת למכ"ם של קהילת המודיעין. בחודש שעבר אמר הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, כי המענה לפריצת הענק יהיה בעדיפות עליונה של ממשלו.

אן נויברגר. בקרוב: סגנית היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית לתחומי הסייבר וטכנולוגיות בצמיחה. צילום: ה-NSA

הוריה של נויברגר, יהודיה חרדית, היו בין בני הערובה שחולצו על ידי לוחמי סיירת מטכ"ל משדה התעופה באנטבה ב-1976, לאחר שמטוס אייר פראנס שבו טסו מתל אביב לפריז נחטף על ידי מחבלים פלסטינים שהנחיתו אותו בנמל תעופה זה. מבין שמונת הסבים והסבתות של הוריה – שבעה נרצחו באושוויץ ואחת שרדה. המשפחה שלה היגרה מהונגריה לאמריקה אחרי השואה. נויברגר אמרה כי העובדה שמשפחתה עברה את השואה, כמו גם את חטיפת המטוס, סייעו לעצב את תפישת עולמה.

צוות ביידן טרם הודיע מי ישמש כמנהל הסייבר הלאומי של הבית הלבן, וכן מי יעמוד בראשות זרוע הסייבר של המשרד להגנת המולדת, CISA – הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות. כזכור, דונלד טראמפ, הנשיא היוצא, פיטר את כריס קרבס, ראש CISA, לאחר שזה חזר יותר מפעם אחת על הקביעה לפיה הבחירות האחרונות לנשיאות היו מאובטחות יותר מאי פעם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים