מיקרוסופט עורכת ארגון מחדש בחטיבת החומרה
המנכ"ל, סטיב באלמר, יגלה מעורבות רבה יותר בניהול החטיבה לבידור והתקנים, בעוד שהמנהלים הוותיקים, רובי באך וג'יי. אלרד, יפרשו בקרוב ● המנהלים שדיווחו עד כה לבאך - דון מטריק, סגן נשיא בכיר לבידור אינטראקטיבי, ואנדי ליס, סגן נשיא בכיר לתקשורת סלולרית - ידווחו מעתה ישירות לבאלמר
ביום ג' הכריזה מיקרוסופט (Microsoft) על ארגון מחדש בחטיבת החומרה המדשדשת שלה, נוכח הירידה במכירות והעובדה שכמה מוצרים שהושקו לאחרונה לא עמדו בציפיות.
רובי באך, בן 48, מנהל ותיק שמשמש במיקרוסופט מזה 22 שנים, יסיים את תפקידו כנשיא החטיבה לבידור והתקנים ויפרוש ממיקרוסופט בסתיו הקרוב. גם ג'יי. אלרד יסיים בקרוב את תפקידו כסגן נשיא בכיר לתכנון ופיתוח בחטיבה לבידור והתקנים של מיקרוסופט.
החטיבה מופקדת על מוצרים רבים שמיועדים לצרכנים פרטיים, דוגמת קונסולות Xbox, נגני Zune ופלטפורמת חלונות מובייל (Windows Mobile) לטלפונים חכמים. מיקרוסופט לא מינתה לפי שעה מחליף לבאך, ונראה שמנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, עומד לגלות מעורבות רבה יותר בניהול החטיבה.
המנהלים שדיווחו עד כה לבאך – דון מטריק, סגן נשיא בכיר לבידור אינטראקטיבי, ואנדי ליס, סגן נשיא בכיר לתקשורת סלולרית – ידווחו מעתה ישירות לבאלמר. "אחד המדדים החשובים לתפקודו של מנהל הוא הצוות שאסף סביבו, ורובי הרכיב צוות נפלא", צוטט באלמר בהודעה שפרסמה החברה. "דון ואנדי הם האנשים המתאימים ביותר לקידום הפעילות שלנו בתחומי הבידור והסלולר".
הארגון מחדש מגיע על רקע התחרות הגוברת בשוק והכישלון של מיקרוסופט להציג להיטים בקנה המידה של מכשירי iPhone או iPad של אפל (Apple). בתשעת החודשים הראשונים של שנת הכספים 2010 הסתכמו מכירות החומרה של מיקרוסופט ב-6.5 מיליארד דולרים – ירידה של 5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
במכירות המשחקים לקונסולות Xbox ומחשבי PC נרשמה ירידה של 5%, בעוד שההכנסות ממערכות חלונות מובייל (Windows Mobile) ומכשירי Zune ירדו בשיעור של 4%. אולם, סביר להניח שלבאלמר חורה יותר מכל העובדה שהמוצרים שהשיקה החברה נחלו כישלון מוחץ מול סדרת הלהיטים שהשיקה אפל, שמהאחרון שבהם – iPad – נמכרו כבר כמיליון יחידות.
שאלה נוספת שנותרה עדיין פתוחה היא במשך כמה זמן יוסיף עוד באלמר לזכות לגיבוי מצד מועצת המנהלים של מיקרוסופט והמשקיעים המוסדיים בכל הקשור לפעילות החומרה. מכשירי KIN, למשל, שהשיקה מיקרוסופט בקול תרועה רמה לפני כחודש עבור "הדור של הרשתות החברתיות שרוצה להפיק יותר ממכשיר הטלפון", כפי שהתבטא באך במועד ההשקה, זכו לביקורות פושרות וביקוש נמוך במיוחד: בחנות אמזון (Amazon) קוצץ המחיר של KIN Two ב-50%, ואילו מכשיר KIN One מוצע תמורת סנט בודד ללקוחות שמתחייבים לחברת הסלולר.
תגובות
(0)