עד שיימצא מחליף: זיין רואו, סמנכ"ל הכספים, מונה למנכ"ל VMware

רואו, שהוא גם סגן נשיא ב-VMware, יחל לנהל את החברה עם עזיבתו של פט גלסינגר, באמצע פברואר ● לפני שהצטרף לענקית הווירטואליזציה הוא היה סמנכ"ל הכספים של EMC

זיין רואו, המנכ"ל (הזמני) הנכנס של VMware. צילום: יח"צ

VMware הודיעה אתמול (ד') על מינויו של סמנכ"ל הכספים, זיין רואו, למנכ"ל הזמני שלה, בעקבות עזיבתו הצפויה של פט גלסינגר. המנכ"ל הנוכחי יעזוב את התפקיד באמצע פברואר ויעבור לנהל את אינטל במקומו של בוב סוואן. עם זאת, הוא יישאר חבר במועצת המנהלים שלה. במקביל, הודיעה VMware כי היא מתחילה בחיפוש מנכ"ל קבוע.

רואו, שהוא גם סגן נשיא ב-VMware, הגיע אליה מ-EMC, שגם בה הוא שימש סמנכ"ל הכספים. כעת הוא אחראי על כלל הפעילות הפיננסית והחשבונאית של VMware, כמו גם יחסי משקיעים, נדל"ן וסביבות עבודה. כל זאת, בכל אתרי VMware בעולם. כמו כן, הוא מנהל את צוות ההתפתחות ארוכת הטווח של החברה – על עסקיה, מיזוגים ורכישות, והשקעות, ואף אחראי על ארגון ה-IT של VMware בצד הכספי ועל פעילויות המידע והאנליטיקה שלה.

מייקל דל, המשמש בין היתר כיו"ר מועצת המנהלים של VMware, אמר על רואו כי הוא "היה שותף מפתח לגלסינגר בצמיחה (שהם הביאו לחברה – י"ה). הידע העמוק שלו אודות החברה והקשרים החזקים שלו יובילו את הצוות של VMware היטב בתקופת המעבר".

רואו עצמו ציין כי בזמנו של גלסינגר, "VMware העמיקה את דריסת הרגל בתחום הליבה שלה, הווירטואליזציה, והרחיבה את יכולותיה בעולמות הענן, הרשת, ה-5G, מחשוב הקצה והאבטחה, וכמעט ששילשה את ההכנסות שלה ל-12 מיליארד דולר". לדבריו, "VMware נשארת ממוקדת בסיוע לאופטימיזציה של תשתיות דיגיטל – ממודרניזציה של אפליקציות ומולטי קלאוד, ועד לרישות, אבטחה וסביבות עבודה דיגיטליות".

שלל אתגרים לפט גלסינגר באינטל

גלסינגר מונה למנכ"ל VMware ביולי 2012 ונכנס לתפקיד חודשיים לאחר מכן, תוך שהוא מחליף את פול מריץ. כעת הוא בוחר לחזור לאינטל, שם עבד במשך שלושה עשורים עד להצטרפותו ל-EMC ב-2009. במהלך השנים הללו הוא הפך למנהל הטכנולוגיה הראשי הראשון של החברה והניע את יצירת טכנולוגיות מפתח בתעשייה כמו USB ו-Wi-Fi. כמו כן, הוא היה הארכיטקט של המעבד המקורי 80486, הוביל 14 תוכניות מעבדים שונות ומילא תפקידים מרכזיים במשפחות המעבדים Core ו-Xeon.

פט גלסינגר, המנכ''ל היוצא של VMware והמנכ"ל הנכנס של אינטל. צילום: ניב קנטור

פט גלסינגר, המנכ"ל היוצא של VMware והמנכ"ל הנכנס של אינטל. צילום: ניב קנטור

בפני גלסינגר עומדים אתגרים רבים כמנכ"ל אינטל: חברת הענק אמנם מציגה תוצאות כספיות טובות, שבולטות במיוחד על רקע המשבר הכלכלי, אולם נמצאת בתקופה בעייתית משהו, על רקע רכישות לא מוצלחות, דרישות של בעלי מניות, ובמיוחד קרן Third Point, לשינוי מבני והתפתחויות בעולם המעבדים, בהן ההחלטה של אפל להיפרד ממנה אחרי 15 שנים ולייצר את המעבדים שלה בעצמה.

זאת לא הפעם הראשונה שגלסינגר מוזכר בהקשר של ניהול אינטל: ב-2013 עלה שמו כמועמד פוטנציאלי להחלפתו של מנכ"ל החברה דאז, פול אוטליני, אולם הוא הזים את השמועות ודחה את הרעיון. שמו חזר ועלה ב-2019, לאחר שערוריית בריאן קרזניץ' והתפטרותו כי נחשף שהוא ניהל רומן עם אחת העובדות בחברה, אולם גם אז הוא דחה את ההצעה, וסוואן מונה למנכ"ל במקומו. כעת, כאמור, גלסינגר קיבל אותה, ורואו ישמש כמנכ"ל זמני של VMware עד שהיא תמצא מי שיוביל אותה באופן קבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים