משרד התקשורת יאפשר הפעלת תדרים התומכים ב-IoT והקלות בייבוא ציוד אלחוטי

לראשונה בישראל תתאפשר הפעלת תדרים התומכים בטכנולוגיות IoT מתקדמות ● מעדכן את תקנות הייבוא והשימוש בציוד אלחוטי כדי להקל על יבואנים רשמיים ומקבילים של ציוד תקשורת

משרד התקשורת רוצה להרחיב את שימושי ה-IoT. אילוסטרציה: Bigstock

משרד התקשורת מפרסם בימים אלה טיוטות להערות הציבור של שתי תקנות בנושא ייבוא ושימוש בציוד אלחוטי, שיאפשרו ייבוא והפעלה של טכנולוגיות מתקדמות מעולמות ה-IoT ועוד, וכן יקלו את הרגולציה על יבואני מוצרים אלחוטיים, מה שיגביר את התחרות בשוק התקשורת וצפוי לאפשר הורדת מחירים לצרכן.

במסגרת השינוי המוצע, מספר פסי התדרים האלחוטיים המותרים לשימוש בישראל יוגדל ויגיע לכ-100 פסים המותרים לשימוש חופשי. בתוך כך, לראשונה, יותר השימוש בטכנולוגיות מתקדמות המשתמשות בטכנולגיית LoRaWAN, שעליה מבוססים שימושים רבים בתחום ה-IoT, כמו פיתוחים לערים חכמות, פיתוחים לעולם החקלאות ויישומים חכמים נוספים במרחב הציבורי. פסי התדרים החדשים שיותרו משמשים גם לגלאים וחיישנים מתקדמים בתעשייה, תדרי אינטרנט אלחוטי מסוג 5 גיגה-הרץ, אשר היו אסורים לשימוש שאינו ביתי עד כה, מערכות מכ"ם חכמות המותקנות ברכבים ובכבישים, טכנולוגיות רפואה מתקדמות ועוד.

יתר על כן, במסגרת השינוי המוצע, יבואנים מקבילים של ציוד תקשורת יוכלו לקבל אישור לייבוא ציוד אלחוטי, על סמך אישור קיים, מבלי שידרש מהם להציג מסמכי מקור מהיצרן, שאין בידם להשיג במרבית המקרים. שינוי זה הינו בשורה של ממש לשוק הייבוא המקביל, אשר צפוי להקל באופן משמעותי את תהליך הייבוא המקביל של ציוד תקשורת ולעודד את התחרות בתחום זה.

השינוי בתקנות אלה יכניס לפטור מרישוי עבור ייבוא מסחרי מוצרים רבים שעד כה היו פטורים רק עבור יבוא אישי. מדובר בהקלה משמעותית עבור יבואנים שנדרשו עד היום לקבל אישור ממשרד התקשורת עבור יבוא של מוצרים כמו טלוויזיות, סטרימרים, טאבלטים, מחשבים, ציוד נלווה למחשב ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים