"המפתחות לעבודה בענן הציבורי: פתיחות בשילוב אבטחה מהודקת"

"ביחד הם יתנו מענה לרגולציות במגזרים השונים", אמר אורן עייש, מנהל הענן הציבורי של יבמ ישראל, ופירט מה הענק הכחול מציע בתחום

אורן עייש, מנהל הענן הציבורי ביבמ ישראל. צילום: יח"צ

"המעבר לענן הציבורי טומן בחובו חששות בקרב ארגונים מסורתיים וגדולים. המענה לחששות הללו הוא גמישות המשולבת בפתיחות, לצד רמת אבטחת מידע גבוהה ביותר, שביחד יתנו מענה לרגולציות במגזרים השונים", כך אמר אורן עייש, מנהל הענן הציבורי ביבמ ישראל.

עייש דיבר בכנס Think Digital Summit 2020 Israel, שהתקיים באחרונה. לדבריו, "אנחנו נמצאים בתנופה גדולה סביב הענן הציבורי. האסטרטגיה של יבמ בתחום מתקדמת בשלושה אפיקים מקבילים: האפיק הראשון הוא חדשנות, גמישות ופתיחות. אנחנו נעזרים בכלי קוד פתוח, קוברנטיס וכלים מבוססי OpenShift, שהם תוצאה, בין היתר, של רכישתנו את רד-האט. המטרה כאן היא להעניק ללקוחות גמישות ונוחות מרביות במעבר לענן הציבורי, כמו גם במעבר בין עננים".

"האפיק השני", ציין, "הוא אבטחת המידע. ארגונים לא יעברו לענן הציבורי בלא מקדם הגנה גבוה ובלא תחושת ביטחון שהמידע הקריטי שלהם מוגן. כל ארגון בכל מגזר כפוף לרגולציה – ונדרש לעמוד בתקינות רבות, רובן בתחומי אבטחת המידע והגנה על הפרטיות. הענן שלנו ממוצב כיום כענן בעל רמת אבטחת המידע הגבוהה ביותר בתעשייה".

הוא הוסיף ש-"האפיק השלישי הוא המיקוד שלנו סביב ארגוני אנטרפרייז, כי הענן שלנו הוא המתאים ביותר ליישומי ליבה קריטיים בארגונים מסורתיים".
לצפייה בכנס המלא הקליקו כאן

אסטרטגיית הבידול של יבמ

לדברי עייש, "החוזקות הבולטות של הענן הציבורי שלנו מתחילות באסטרטגיית הבידול: לסביבות מחשוב הענן של יבמ יש את המנעד הרחב ביותר של כלים ושירותים. זה נמשך בעבודה עם שרתים וירטואליים, בשל השותפות הגלובלית שיש לנו עם VMware. שותפות חשובה נוספת היא זו שיש לנו עם סאפ. בדרך זו אנחנו מעניקים לארגוני אנטרפרייז ביטחון לעלות לענן בצורה שקופה, פשוטה וקלה. יתרון נוסף נובע מקבלת יכולות קוברנטיס, המבוססות על רכישת רד-האט, שהיא חברה פתוחה, שמבוססת כולה קוד פתוח".

"עוד יתרון נובע מההיקף הגלובלי של אתרי הענן שלנו", אמר עייש. "יש ליבמ פריסה משמעותית של 60 דטה סנטרים באתרים נפרדים ברחבי העולם. פריסה זו מביאה לשיהוי נמוך ללקוחות, לצד הורדת תקורות העלות, כי אנחנו לא גובים על שינוע מידע בין האתרים. כך שמבחינת החיוב, כל אחד יודע איפה הוא מתחיל את החודש ואיפה הוא מסיים אותו, וזאת בניגוד למתחרים".

"יבמ הכירה בצורך לפתח עננים ייחודיים, על בסיס מגזרים", סיכם. "הקמנו כבר ענן FS, שמעניק שירותים לארגונים מהמגזר הפיננסי, עם סביבה שעונה לדרישות של הרגולטורים בתחום, עם מפה המשקפת את מצב העמידה בתקנות בכל רגע נתון ועם יכולת ייחודית – להצפנת המידע והשארת מפתח ההצפנה אצל הלקוח (Keep Your Own Key) . הבעת האמון של בנקים גדולים ברחבי העולם, דוגמת בנק אוף אמריקה ו-BNP Paribas, נתנה את אותותיה, והנושא נמצא בתאוצה גדולה. בעתיד נשיק עננים נוספים ליתר המגזרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים