האם טלגרם תעלה בקרוב כסף ותכלול פרסומות?

אפליקציית המסרים המיידיים מתקרבת ל-500 מיליון משתמשים, ורוצה לייצר הכנסות, כך הבהיר המייסד, פאבל דורוב ● הוא עדכן כי לטלגרם יהיו בקרוב מנויים בתשלום וגם הרגיע שהדבר יחול רק על משתמשי פרימיום ● מאידך - פרסומות דווקא כן בדרך ליישום

פאבל דורוב, מייסד טלגרם. צילום: ניק לובושקו, מתוך ויקיפדיה

אפליקציית המסרים המידיים טלגרם (Telegram) מתכננת להתחיל להשיג הכנסות כספיות, כך בישר אתמול (ד') ​​פאבל דורוב, המייסד והבעלים. דורוב פרסם מאמר בטלגרם, ובו עדכן את המשתמשים בנוגע לעתיד הפלטפורמה. בטקסט שלו הוא מבטיח כי "טלגרם תתחיל לייצר הכנסה החל מהשנה הבאה", ומסביר כי הכנסה זו תושג בשתי דרכים עיקריות – פרסום ומנויים בתשלום.

"פרויקט בסדר הגודל שלנו זקוק לפחות לכמה מאות מיליוני דולרים בשנה כדי להמשיך", ציין דורוב. לדבריו, שירות המסרים יציע בקרוב פלטפורמת פרסום לערוצים החופשיים שלו, וכן יוצעו למנויי פרימיום בתשלום פונקציות מתקדמות שונות.

טלגרם, שצמחה ושהפכה לשירות שימושי במקומות רבים בעולם, מתקרבת כיום ל-500 מיליון משתמשים פעילים, כך ציין דורוב. השירות, שהתחיל כאלטרנטיבה ליישומים המיינסטרימיים ווטסאפ (WhatsApp), מסנג'ר (Messenger) ודומיהם, הפך ברבות הימים לשירות שהתווה את הדרך למתחריו הגדולים, לפחות בכל הנוגע בפונקציות האבטחה וההצפנה שלו. בהתאמה הוא משך אליו משתמשים בהיקף הולך וגדל.

מנסה להיות רווחית. טלגרם. צילום: BigStock

מנסה להיות רווחית. טלגרם. צילום: BigStock

טלגרם – עד כה שלל פונקציות בחינם

אלא שעד כה כל השירותים שטלגרם סיפקה היו חינמיים – בין אם מדובר בשירותים לאנשים פרטיים או לחברות. מלבד השם שיצא לה בישראל כערוץ שימושי ביותר להשגת מריחואנה, בטלגרם יש צ'אטים פרטיים, קבוצות לשיחות, ערוצים שמורים לכל אחד שמעוניין באמצעי תקשורת עם קהל יעד רחב או מצומצם, וכמובן שמלבד התכתבות בצ'אט, הפלטפורמה מאפשרת גם משלוח הודעות קוליות ושיחות "טלפון". בנוסף, את כל האחסון הדרוש למשתמשים היא עצמה מתחזקת בענן. אך הגיוני הוא שכל אלו מסתכמים בעלות עצומה בעבור טלגרם, ועד עכשיו הפלטפורמה עצמה מימנה אותה, מסיבותיה שלה. השירות לא כלל פרסומות, לפיכך המודל העסקי של טלגרם היה באמת כנראה נטול רווח, אלא אם היא הרוויחה ממכירת נתוני המשתמשים, דבר שלא דווח מעולם.

ואולם לדורוב זה הספיק, ובמאמר שלו הוא מסביר גם בניסיון להרגיע את מי שמצא את הבשורה מדאיגה כי "אם נפיק רווחים מערוצים ציבוריים גדולים דרך פלטפורמת המודעות, בעלי הערוצים הללו יקבלו תעבורה בחינם ביחס לגודלם".

לפי TechCrunch, דורוב ציין גם דרך נוספת לייצור רווחים מהשירות, באמצעות מדבקות פרימיום אמנותיות עם "תכונות אקספרסיביות נוספות". דורוב כתב כי "האמנים שמייצרים מדבקות מהסוג החדש הזה יקבלו גם הם חלק מהרווח. אנו רוצים שמיליוני יוצרים מבוססי טלגרם ועסקים קטנים ישגשגו ויעשירו את החוויה של כל המשתמשים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים