מועצת שוהם משדרגת את תשתיות האינטרנט בכל מוסדות החינוך בישוב

המועצה החלה בפריסת נקודות גישה אלחוטיות של חברת ראקאס, שיאפשרו הזדהות חד-פעמית והתחברות לרשת מכל מוסד חינוכי בעיר ● ההיקף הפרויקט מוערך מאות אלפי שקלים

פרויקט בתשתיות האינטרנט לחינוך. מועצת שוהם

מועצת שוהם משדרגת את תשתיות האינטרנט בבתי הספר שבתחום המועצה, על ידי פריסת מאות נקודות גישה אלחוטיות, המבוססות על הטכנולוגיה של חברת ראקאס (RUCKUS), המיוצגת בישראל על ידי חברת גטר. ההיקף הכולל של הפרויקט מוערך במאות אלפי שקלים.

הפרויקט יאפשר לכל 6,000 תלמידי שוהם והמורים לגלוש במהירות גבוהה מכל בית ספר ומרכז חינוך שקיים במועצה, ללא תלות במיקום הפיזי שלו. עובדה זו תסייע במיוחד למורי שוהם, שחלקם מלמד בכמה בתי ספר, ויחסוך את התהליך של התחברות נקודתית בכל בית ספר. כמו כן יאפשר הפרויקט עבודה שוטפת ויציבה של מוסדות החינוך עם המערכות המקוונות, הספרים הדיגיטליים וצורכי החינוך המשתנים.

את הפרויקט מוביל מנמ"ר מועצת שוהם, אורן חכם, שציין כי בבתי הספר של שוהם כבר קיימות נקודות אלחוטיות של ראקאס, והטכנולוגיה החדשה שלהם מאפשרת להתגבר על לא מעט חסמים, במיוחד בתקופה זו, שבה הלמידה היא היברידית.

אורן חכם, מנמ"ר מועצת שוהם. צילום עצמי

אורן חכם, מנמ"ר מועצת שוהם. צילום עצמי

"שדרוג תשתיות התקשורת – דחוף במיוחד בעקבות משבר הקורונה"

"היקף הנתונים שעוברים במערכת החינוך המתוקשבת של שוהם מצריך הגדלה משמעותית של מהירות הגלישה, לרבות יכולת עתידית לקלוט סיבים אופטיים במהירויות של למעלה מ-1 ג'יגה", אמר חכם. לדבריו הלמידה המתוקשבת קיימת בשוהם כבר תשע שנים – כל בתי הספר מתוקשבים, לכל המורים יש מחשבים כמו גם לתלמידים – ולכן כשהחלה הקורונה המעבר היה טבעי ללמידה מרחוק, עם תכני וידיאו עשירים. חכם אומר כי שוהם מייחסת לתחום החינוך חשיבות רבה כבר שנים רבות, וכל תהליכי ההצטיידות נעשו מתקציבי המועצה, שאינם גדולים במיוחד.

ראש מועצת שוהם, איתן פטיגרו, אמר כי "הצורך בשדרוג תשתיות התקשורת הפך לדחוף במיוחד בעקבות משבר הקורונה, ועליית היקפי הגלישה באינטרנט בשל הלמידה מרחוק".

טכנולוגיית ה-WiFi 6 מאפשרת התאמה מהירה של התשתיות לדור החדש, מאחר שהיא מבוססת על הסטנדרט בינלאומי החדיש ביותר, IEEE 802.11ax, אשר בנוסף להיותו תקן המאפשר עבודה במהירות הגבוהה ביותר, עד כ-6 Gbps, הוא גם מאפשר עבודה ב-Multi-User MIMO גם בהורדה וגם בהעלאה, בשונה מהתקן הקודם, שאפשר זאת רק בהורדת נתונים. 

לדברי מאיר ברששת, מנהל תחום WiFi בחברת גטר: "מועצת שוהם עובדת עם פתרונות ראקאס כ-8 שנים. הבחירה החוזרת בפתרון האלחוט של ראקאס, בשילוב עם מתגי הקצה מסדרת RUCKUS ICX, הינה ההוכחה הטובה ביותר לשביעות הרצון של המועצה, ויישום ההחלטה להיות בקדמת הטכנולוגיה. אנו מברכים את מועצת שוהם על היותה חלוצה טכנולוגית ובחירתה בפתרון המנוהל של ראקאס, הכולל ניהול אחיד של נקודות הקצה (AP) ומתגי התקשורת (Switch) ממערכת אחת אחודה – Virtual SmartZone".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים