פלאפון הרחיבה את הרשת הקיימת למהירות של 21 מגה-ביט לשנייה

ההרחבה החדשה מכונה +Hihgh Speed GSM, ובנוסף לקצב ההורדה המוגבר היא תספק קצב העלאה של עד 4.76 מגה-ביט לשנייה ● מנכ"ל פלאפון, גיל שרון: "שדרוג הרשת הוא מהלך אסטרטגי עבורנו, שמטרתו יצירת מקור צמיחה נוסף בהכנסות וברווחי החברה. ההכנסות מ-VOICE מיצו את עצמן בגלל שחיקת התעריפים, ומנועי הצמיחה העתידיים בסלולר הם התוכן והדאטה"

בית המשפט הותיר את החלטת משרד התקשורת על כנה. פלאפון

פלאפון הרחיבה את הרשת הקיימת שלה למהירות של 21 מגה-ביט לשנייה, וזאת כחלק ממהלך אסטרטגי במסגרתו מתכוונת החברה להתמקד בתחום הדאטה (DATA) כמנוע צמיחה מרכזי ב-2010. ההרחבה החדשה מכונה +Hihgh Speed GSM, ובנוסף לקצב ההורדה המוגבר היא תספק קצב העלאה של עד 4.76 מגה-ביט לשנייה. שדרוג הרשת בוצע על ידי אריקסון (Ericsson), לצד הרחבת מערך תמסורת האתרים, תוך שימוש ברשת המטרו-אתרנט החדשה של בזק.

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, אמר במסיבת העיתונאים שערכה החברה, כי "שדרוג הרשת הוא מהלך אסטרטגי עבורנו, שמטרתו יצירת מקור צמיחה נוסף בהכנסות וברווחי החברה. ההכנסות מ-VOICE מיצו את עצמן בגלל שחיקת התעריפים, ומנועי הצמיחה העתידיים בסלולר הם התוכן והדאטה".

שרון ציין, כי על פי התחזיות של אריקסון, עד סוף השנה ישתווה מספר מנויי האינטרנט הסלולרי בעולם למספר  מנויי האינטרנט הקווי, ובעוד שלוש שנים, ב-2013, ימנה האינטרנט הסלולרי כ-2.6 מיליארד מנויים, לעומת כ-550 מיליון מנויי אינטרנט נייח. "אני מאמין, כי גם בישראל, קצב הצמיחה המהיר של הסגמנט, לצד הרוויה בשוק ה-ISP, יביאו לכך שתוך שלוש שנים ישתווה מספר מנויי האינטרנט הסלולרי לאינטרנט הנייח, ויעמוד על כמיליון לקוחות". לדבריו, "היקף ההכנסות באינטרנט הסלולרי יחצה את מליארד השקלים".

דורון קורץ, סמנכ"ל ההנדסה והטכנולוגיות בפלאפון, ציין, כי פלאפון היא אחת מתוך 46 מפעילות סלולר בעולם ששדרגו לאחרונה את הרשת שלהן למהירות של 21 מגה-ביט לשנייה. "בנוסף לשדרוג הרשת הסלולרית", אמר קורץ, "ביצענו מהלך של שדרוג התמסורת בין האתרים על בסיס תשתית המטרו אינטרנט של בזק, המאפשרת העברת IP על גבי אופטיקה, תוך הוזלת עלויות". קורץ ציין גם, כי מאז השקת הרשת החדשה לפני קצת יותר משנה, צמח קצב תעבורת הדאטה של החברה פי שבעה, והוא עומד היום על 170 טרה-בייט לחודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים