גוגל משעה את מחיקת המידע שנאסף בטעות מרשתות Wi-Fi

הנתונים שגוגל הורתה על עצירת מחיקתם נאספו בכלי הרכב שמצלמים רחובות עבור שירות Street View, ביותר מ-30 מדינות ● בחלק מהמדינות התבקשה גוגל למחוק את המידע, בעוד שבמדינות אחרות היא התבקשה לשמור, לפי שעה, את הנתונים שנאספו ● באחת המדינות התבקשה גוגל בתחילה למחוק את המידע, אך לאחר מכן ביקשה המדינה לשמור אותו

גוגל (Google) עצרה את מחיקת המידע שנאסף בטעות מרשתות Wi-Fi בכלי הרכב שהיא מפעילה לצורך צילום רחובות ברחבי העולם. על פי מומחי אבטחה, עשויים פרטים אלה לכלול, בין השאר, הודעות דואר וסיסמאות. החברה נימקה את ההשעייה ב-"חוסר ודאות" שהתעורר ביחס לתהליך המחיקה.

הנתונים נאספו בכלי הרכב שמצלמים רחובות עבור שירות Street View של גוגל מאז 2006, ביותר מ-30 מדינות. בחלק מהמדינות התבקשה גוגל למחוק את המידע – ובחלק מהמקרים הדבר כבר נעשה – בעוד שבמדינות אחרות, היא התבקשה לשמור, לפי שעה, את הנתונים שנאספו. באחת המדינות, ציינה גוגל, היא התבקשה בתחילה למחוק את המידע, אך לאחר מכן ביקשה המדינה לשמור אותו.

השבוע הבהירה גוגל, כי היא כבר מחקה את הנתונים שנאספו באירלנד, אוסטריה ודנמרק, לפי הוראת הרשויות במדינות אלה. כמו כן ציינה החברה, כי לפי שעה נשמרים הנתונים שנאספו בבלגיה, צרפת, איטליה, ספרד, גרמני, שווייץ וצ'כיה – וגם במקרים אלה נעשה הדבר לפי הוראת הרשויות . במקביל, הוחלט בגוגל לשמור גם את שאר הנתונים שנאספו.

ההחלטה לשמור את כל הנתונים שנותרו התקבלה לאחר שהארגון הבריטי Privacy International הודיע, כי בכוונתו להגיש תלונה למשטרה נגד גוגל אם החברה לא תפסיק את מחיקת הנתונים עד היום (ב'), ולאחר שבאיחוד האירופי ביקשו לעצור את תהליך המחיקה.

"לפי הוראת הממונה על הגנת הנתונים באירלנד, השמידה גוגל נתונים שנאספו ברשתות Wi-Fi במדינה", נכתב במכתב פתוח ששלח ארגון Privacy International בתחילת השבוע לממונים על הפרטיות באירופה. "צעד זה מסכל כל סיכוי לחקירה ולנקיטת צעדים משפטיים. אפשר לראות במהלך זה ניסיון להשמדת ראיות".

איסוף הנתונים ביחס לרשתות Wi-Fi נועד במקור כדי לספק שירותים מבוססי מיקום, אשר אינם קשורים דווקא לשירותי Street View או Google Maps. הכוונה המקורית הייתה לאסוף רק את שם הרשת ומספרי הניתוב. עם זאת, בהמשך התברר, כי נאספו גם נתוני תוכן, באמצעות קוד תוכנה שמקורו בפרויקט ניסיוני שהותקן בטעות במחשבים שבכלי הרכב.

"הוברר לנו, כי נאספו בטעות דגימות תוכן מרשתות Wi-Fi פתוחות", כתב אלן יוסטס, סגן נשיא בכיר להנדסה ומחקר בגוגל, בהודעה שפרסם. מבחינתה של גוגל, עשויה הפרשה לפגוע במוניטין שלה כגורם מהימן, כלומר – גורם שאפשר לסמוך עליו, כי יטפל כראוי בפרטים אישיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים