טוויטר אישרה: פריסקופ תפסיק לפעול במרץ 2021

אפליקציית הזרמת הווידיאו - שהחברה רכשה לפני שש שנים בדיוק, בכדי להעביר סרטונים בלייב בשירות - כבר לא רלוונטית, משום שטוויטר הכניסה את הפונקציות שהיא סיפקה ישירות לפלטפורמת הרשת המצייצת החברתית, ובגלל נטישת המזרימים לשירותים אחרים

כבר לא זקוקה לפריסקופ. טוויטר. צילום: BigStock

כבר לא זקוקה לפריסקופ. טוויטר. צילום: BigStock

בשנת 2015, על רקע התפתחויות רבות בתחום ההזרמה החיה של וידיאו בפלטפורמות המדיה החברתית השונות, רכשה טוויטר (Twitter) את פריסקופ (Periscope) – אפליקציה המספקת שירות לייב סטרימינג, שאת היכולות שלה היא רתמה לטובת משתמשיה. לכן מ-2017 יכלו המשתמשים לשדר וידיאו חי דרך פלטפורמת הרשת החברתית המצייצת. כעת החברה אישרה שאלו חודשי חייה האחרונים של פריסקופ, שתסיים סופית את דרכה בחודש מרץ 2021.

אתמול (ג') טוויטר הודיעה רשמית כי תסגור את פריסקופ כשירות והוא יפסיק לעבוד בעוד פחות משלושה חודשים. אולם, למרות שפריסקופ לא תיסגר לחלוטין עד חודש מרץ, טוויטר כבר חוסמת כל רישום משתמשים חדש, דבר שמתרחש מיד לאחר העדכון האחרון של האפליקציה בטלפונים, שיצא ממש בימים אלו.

המשתמשים הנוכחיים יוכלו להמשיך להשתמש באפליקציה עד תאריך היעד, ובינתיים יוכלו להוריד קובץ גיבוי ובו כל הסרטונים והנתונים שלהם, לפני סגירת האפליקציה לחלוטין. חשוב לציין כי אתר פריסקופ יישאר פתוח, וישמש להצגת קטלוג הסרטונים הציבוריים שהוקלטו עד כה.

המשתמשים כמעט שהפסיקו הדרישה לשירות בטוויטר

על פי ההסבר של טוויטר בהצהרה הרשמית בנוגע לסיבת הסגירה של היישום, "בשנתיים האחרונות ראינו ירידה בשימוש, ואנחנו יודעים שעלות אחזקת האפליקציה רק תמשיך לגדול עם הזמן". ולא מדובר בעצם כל כך על עליית ההוצאות, אלא בעיקר על זה שההכנסה מהשירות כמעט הפסיקה להגיע, וזאת משום היעדר משתמשים והמעבר שלהם לפלטפורמות אחרות.

כשטוויטר רכשה את פריסקופ במרץ 2015, עוד בטרם האפליקציה הושקה, הפוטנציאל שלה היה עצום, והיא אכן הלכה וגדלה בפופולריות שלה. אלא שלאורך השנים שחלפו הצליחה טוויטר לבצע שילוב ישיר של יכולות אלו לרשת החברתית המצייצת שלה, מה שמאפשר לה כעת להיפרד לשלום מפריסקופ. לפיכך, אפשר להרגיע את המודאגים – המהלך אינו מסמל את סוף הסיפור של ההזרמות החיות לטוויטר.

ההזרמה החיה עברה לזירות אחרות, כמו למשל ביוטיוב. צילום מסך

ההזרמה החיה עברה לזירות אחרות, כמו למשל ביוטיוב. צילום מסך

כבר בדצמבר 2016 השיקה הפלטפורמה אפשרויות משלה לשדר בלייב בטוויטר, באופן דומה למה שעשתה פריסקופ. בהמשך יובאו מרבית הפונקציות של פריסקופ אל אגף טוויטר לייב, וכעת החברה עצמה מעודדת שימוש בטוויטר לייב במקום בפריסקופ. ואולם יצוין כי ככלל, כיום סרטונים בשידור חי כבר לא פופולריים כמו בעבר בפלטפורמת טוויטר, והם עכשיו מככבים יותר בפלטפורמות כדוגמת Twitch ויוטיוב (YouTube), וכמובן במתכונת המגה-פופולרית שלהם באינסטגרם (Instagram) או טיק-טוק (TikTok).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים