"בעולם מלא בחששות ואי ודאות דרוש אומץ דיגיטלי"

דניאל מלכה, מנכ''ל יבמ ישראל: "שינויים גדולים שקרו, נולדו תמיד מתוך אתגר גדול והאומץ להתמודד איתו" ● "היום אנו נמצאים באחד מאותם רגעים מכריעים, אבל יש לנו גם את האפשרות לפתוח דלתות חדשות - לכל אתגר, או שאלה - באמצעות הטכנולוגיה"

דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל. צילום: יח"צ

"התקופה הזו מביאה לכולנו שינויים רבים ואתגרים שלא יכולנו לדמיין לפני שנה. גם לפני המגיפה חיינו בעולם של שינויים מתמידים וחוסר וודאות, אך הקורונה הקצינה את המצב והעמידה אותנו בצומת שבין חשש לאומץ. ארגונים היום נדרשים לבחור: להתכנס בתוך עצמם או לצעוד קדימה בביטחון. ההיסטוריה מלמדת אותנו ששינויים גדולים שקרו, נולדו תמיד מתוך אתגר גדול והאומץ להתמודד איתו. היום אנו נמצאים באחד מאותם רגעים מכריעים, אבל יש לנו גם את האפשרות לפתוח דלתות חדשות – לכל אתגר או שאלה – באמצעות הטכנולוגיה", כך אמר דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל.

מלכה דיבר בפתח כנס Think Digital Summit 2020 Israel, שהתקיים באחרונה. הוא התייחס למה שהוא מכנה "אומץ דיגיטלי" – האומץ להתגבר על החשש ולעשות שינויים באמצעות טכנולוגיה. "עם פרוץ המשבר, היה חוסר גדול במידע אל מול השאלות הרבות שנשאלו. מרכזי שירות שונים לא עמדו בעומס הפניות. כדי לתת מענה לאתגר הזה התגייסנו ותוך ימים ספורים הקמנו קורונה-בוט, שמבוסס על פלטפורמת הבינה המלאכותית שלנו ווטסון אסיסטנט, שסייע למאות אלפי אנשים מודאגים בעשרות מדינות וסיפק מידע על תסמיני הנגיף וההנחיות השונות, מה שעזר להוריד באופן ניכר את מפלס הלחץ", אמר.

לדבריו, "דיימלר, תאגיד הרכב והשירותים הפיננסים, בחר דווקא בתקופת הקורונה את שירות הענן הציבורי של יבמ, שאיפשר לו להשיק במהירות שירותים שונים ללקוחותיו, בלא לוותר על רמת אבטחה גבוהה. קוקה קולה אירופה הכניסה בתקופת הקורונה שירותי בינה מלאכותית ו-IoT לשיפור התפעול של שרשרת האספקה שלה. BNP PARBAS ובנק אוף אמריקה – שני בנקים מהגדולים בעולם שמשרתים יחד כ-100 מיליון לקוחות – בחרו בפלטפורמת הענן הציבורי שלנו, המיועדת למגזר הפיננסי. זו דוגמה לאומץ דיגיטלי – בפעם הראשונה אנחנו רואים מעבר של מערכות ליבה בנקאיות לענן ציבורי. כך, בענף הטלקו עולה הצורך לתמיכה בדור 5 וביכולות ייחודיות בענן הציבורי".

"מעל פלטפורמת הענן", הסביר, "אנחנו בונים מערך כלים ייחודי לכל נושא באמצעות ה-Cloud Paks שלנו – אם זה לטיפול בדטה ואנליטיקה מתקדמת, לניהול, לאוטומציה, אינטגרציה או הגנה על מידע – והכל בשילוב מסיבי של בינה מלאכותית".

לצפייה בכנס המלא הקליקו כאן

"דווקא עכשיו הזמן לצמצם פערים וללמוד איך טכנולוגיה יכולה לעזור לעסק"

"עוד לפני שהקורונה פרצה לחיינו, הבנו שהענן ובינה מלאכותית הם הבסיס לטרנספורמציה דיגיטלית, ושחדשנות דיגיטלית אינה רק תוספת נחמדה אלא חיונית והכרחית", ציין מלכה. "השאלה הגדולה היא האם אנחנו מצליחים להטמיע את הטכנולוגיות הללו בקצב הדרוש? מחקרים מראים שארגונים גדולים העבירו רק 20% מעומסי העבודה שלהם לענן, ורק את היישומים הפחות קריטיים. למרות שבינה מלאכותית משפיעה דרמטית על התוצאות העסקיות, רק 14% מהחברות שילבו אותה בתהליכים שלהם. כולנו יודעים שאין דבר חשוב יותר מנתונים, אבל ארגונים מנצלים רק 10-30% מהדטה הארגוני לשיפור תהליכים עסקיים וארגוניים. זה קורה כי שינוי הוא צעד לא פשוט ולעיתים אנו מעדיפים להמתין שהסערה תחלוף. שינוי זה דבר קשה, אבל דווקא עכשיו זה הזמן לצמצם פערים וללמוד איך טכנולוגיה יכולה לעזור לעסק שלנו – ולא פחות חשוב – איך לבחור את השותפים שלנו למסע הזה, בדרך להצלחה".

"ארגונים מקבלים כיום ערך מהחיבור של יבמ ו-רד האט"

"ארגונים מקבלים כיום ערך מהחיבור של יבמ ו-רד האט"

לימור אפיק, מנהלת רד האט (Red Hat) ישראל, יוון וקפריסין, אמרה כי "ארגונים עוברים כל העת לענן ההיברידי. בבנק הפועלים מפתחים מערכות חדשות על גבי open shift, וכך גם ארגונים ביטחוניים. ארגונים מקבלים כיום ערך מהחיבור של יבמ ו-רד האט – קוד פתוח מצדנו, וידע עמוק בארגונים גדולים מצד יבמ. אנו גם מסייעים לחברות הזנק לצמוח. בצורה הזו, אחד ועוד אחד שווים שלוש. אנו מתנהלים בפתיחות ושקיפות, כשהלקוח במרכז".

אוהד ברזילי מפרופיליטי (Profility), הפועלת בעולמות הבריאות הדיגיטלית, אמר כי "לבינה המלאכותית יש יכולת לחסוך הוצאות אדירות למערכות הבריאות. המערכת שפיתחנו משתמשת במאגרי מידע ענקיים שמאפשרים לה לקבוע מה צריך להיות פרוטוקול השחרור של המטופל לאחר אשפוז, לחסוך ימי אשפוז ולהימנע מאשפוזים חוזרים. אנו מאחסנים ומנתחים את הנתונים הרבים שמגיעים על כל משוחרר באופן מאובטח, המתאים לכל כללי הרגולציה והחיסיון הרפואי, על הענן של יבמ. התחלנו לפעול במאיץ הסטרט-אפים של יבמ אלפא-זון לפני ארבע שנים, ובתוך שבועות הגענו למוצר עובד. המערכת שלנו כבר פועלת בשבעה בתי חולים ועשרות בתי שיקום".

"המון מקצועות חדשים ייוולדו בשנים הבאות"

"במקביל להתקדמות הטכנולוגית", סיכם מלכה, "האתגר הכי משמעותי הוא ניהול ההון האנושי. ברור לנו שטרנספורמציה דיגיטלית תדרוש התאמה של אנשי הארגון והכשרת עובדים למקצועות של העולם החדש: מחקר של יבמ הראה שבתוך שלוש שנים, 120 מיליון עובדים בתריסר הכלכלות הגדולות בעולם יזדקקו להכשרה מקצועית חדשה על רקע השינויים הגדולים שעובר העולם הטכנולוגי, והמגיפה הקצינה את המצב הזה עוד יותר".

"יש חשיבות גדולה במשימה של יבמ להכשיר אנשים לעידן החדש", המשיך מלכה. "עם פרוץ הקורונה, השקנו את פלטפורמת SkillsBuild בישראל. זוהי יוזמה ללא מטרת רווח,  שנועדה להכשיר ולהסב אנשים למקצועות ההיי-טק. שישה חודשים אחרי ההשקה, עשרות ארגונים ממשלתיים ועמותות כבר חברו אלינו, ואנחנו מרגישים ביקוש אדיר בשטח. יש פה אתגר גדול אבל גם הזדמנות, כי המון מקצועות חדשים ייוולדו בשנים הבאות. גם בהיבט זה, צריך להתגבר על הפחד משינוי ולאמץ אותו כדרך חיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים