שלי יחימוביץ' ליו"ר ועדת הכספים: התערב כדי למנוע את הפגיעה בעובדי המיחשוב בממשלה

"עובדי המיחשוב המועסקים במשרדי הממשלה עוברים במסגרת מכרז בתי התוכנה לחברות כוח אדם, ובכך מאבדים זכויות שצברו במשך שנים", כתב ח"כ יחימוביץ' ליו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני ● "מדובר בפגיעה קשה בעובדים מסורים וזלזול בדיוני הוועדה והחלטותיה", הוסיפה ● בתוך כך, שילוב מרגיעה את עובדיה וטוענת: "אנחנו מחויבים לוודא שתנאי העסקתם של העובדים מטעמנו לא ייפגעו"

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) פנתה בסוף השבוע ליושב ראש ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בדרישה שיתערב מיד למניעת פגיעה אפשרית במאות עובדי המיחשוב בממשלה, שעובדים מטעם בתי תוכנה בקוסט פלוס. מדובר בעובדים שבתי התוכנה או חברות כוח האדם שהועסקו באמצעותם לא זכו באף אחד מהאשכולות שבמכרז בתי התוכנה. על פי תנאי המכרז, הם אמורים למצוא לעצמם עד סוף השנה מקום עבודה חלופי באחד מבתי התוכנה שזכו במכרז, או להיות מפוטרים.

במכתבה כותבת יחימוביץ' לח"כ גפני: "כפי שאתה רואה, למרות התערבותך בעניין, עובדי המיחשוב המועסקים במשרדי הממשלה עוברים לחברות כוח אדם, ובכך מאבדים זכויות שצברו במשך שנים. אני מבקשת את התערבותך הדחופה, בין אם בדיון או באופן אישי". לדבריה, "מדובר בפגיעה קשה בעובדים מסורים, כמו גם בזלזול בדיוני הכנסת ובהחלטותיה".

ביולי אשתקד קיימה ועדת הכספים של הכנסת דיון בנושא מכרז בתי התוכנה. יחימוביץ' תקפה בדיון בחריפות את נציגי משרד האוצר שנכחו בו, בהם טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי, וליאור אגאי, הממונה על הרכש הממשלתי. היא אמרה אז, כי מכרז בתי התוכנה הוא תקדים חמור ביותר שבו, לראשונה, מעודדת המדינה חברות כוח אדם להתמודד על מכרזים בתחום, ולגזור עמלות על חשבון העובדים.

בתום הדיון קיבלה הוועדה החלטה הקוראת לממשלה ולהסתדרות להיכנס מייד למשא ומתן בכדי למצוא פתרון לעובדי הקוסט פלוס. בפועל, הדבר לא נעשה, והמכרז נמשך והסתיים לפני כשבועיים. גם בית המשפט החליט, כי על המדינה להיכנס למשא ומתן עם העובדים במטרה להגיע לפשרה לגבי המשך העסקתם במשרדי הממשלה, במסגרת הליך גישור. החלטה זו נתקבלה בתביעה שהגישו חלק מעובדי הקוסט פלוס.

יצוין, כי בראיון לאנשים ומחשבים לאחר פרסום מכרז בתי התוכנה הבהיר הרמתי, כי נבדקות דרכים שונות לקלוט את עובדי בתי התוכנה שלא זכו באשכולות במסגרות שונות.

בתוך כך, יצוין, כי שילוב, הזרוע של טלדור שחלק גדול מעובדיה מועסקים בממשלה, ממשיכה בימים אלה במאמצים להרגיע את עובדיה, לאחר שזכתה רק באשכול אחד במכרז. לפני ימים אחדים שיגר יונתן גיבלי, סמנכ"ל הכספים של טלדור, מכתב לכל עובדי שילוב ובו כתב, כי "מאחר שזכינו באשכול אחד, על פי תנאי המכרז – כל עובדינו בחשב הכללי במשרד האוצר ימשיכו להיות מועסקים על ידינו". הוא הוסיף, כי "בתקופה הקרובה נבצע את המהלכים הנדרשים כדי להתארגן בעקבות תוצאות המכרז. טלדור ושילוב מחויבות לוודא שתנאי העסקתם של העובדים מטעמה לא ייפגעו".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חייב להישאר

    חייב לזוז ? אתה יחצ"ן של אלעד מערכות במקרה ???

  2. חייב לזוז

    כולכם מוזמנם לחברה היחידה שזכתה בכל האשכולות דברו עם שלמה מתיא מ "א ל ע ד מ ע ר כ ו ת"

  3. שלומית

    לא כל עובדי המחשוב מועסקים במסגרת של מכרז בתי-תוכנה

אירועים קרובים