Divers-IT; והפעם: רנא עוואדה מחארב, מייסדת ומנהלת מרכז אומניה

תעשיית ההיי-טק מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האמנם? יצאנו לבדוק, בכל פעם עם סטארט-אפיסט.ית אחר.ת - ולהביא את סיפורו.ה

רנא עוואדה מחארב, מייסדת ומנהלת מרכז אומניה. צילום: יח"צ

מהיכן את?
"לוד".

מה המיזם שלך עושה?
"אומניה הוא מרכז שמהווה חלק מעמותת אזרחים בונים קהילה, ומיועד לנשים ערביות מרמלה ומלוד, במטרה לעודד העצמה נשית ואקטיביזם חברתי בקרב נשים, לרבות בתחום ההיי-טק. המרכז כולל קהילת אימהות אקדמאיות, קהילת אימהות משכונת הרכבת וקהילת נשים צעירות".

מה הוותק שלך בענף?
"ארבע שנים".

ספרי על אתגר שנתקלת בו במסגרת עבודתך.
"במסגרת המיזם הראשון, שעסק בהקמת קהילת אימהות אקדמאיות מהחברה הערבית, הקושי שלי ושל אותן נשים היה השילוב בין אימהות לבין קריירה. לא הייתה לנו מסגרת חברתית תומכת והסביבה שלנו ציפתה מאיתנו להתמודד לבד. ההקמה של מסגרת קהילתית חדשה בחברה הערבית הייתה מאתגרת וכך גם הצורך בהתחייבות מצד המשתתפות להגיע אחת לשבוע, בנוסף לעומס שהן חוות כנשים קרייריסטיות".

כיצד התגברת על האתגר?
"יצירת הקהילה שימשה עבורי ועבור אותן נשים מסגרת משמעותית, שעזרה לנו להתמודד בזכות מרחב תומך ומחזק, שמאפשר לשתף ולחלוק את האתגרים. הצלחנו להתאגד ולנצל את היכולות והידע המשותף שלנו דרך אקטיביזם חברתי, העצמה אישית ומפגש חברתי, ובכך ליצור שינוי חברתי בקהילה. במאיץ של פרזנטנס בלוד קיבלתי כלים שסייעו לי במיפוי ואבחון הצרכים, דיוק המענה שהמיזם נותן, חידוד מסר והפצתו".

האם נתקלת באפליה באקו-סיסטם?
"כשניסיתי לגייס כספים, הרבה תורמים לא הבינו שנשים אקדמאיות מהחברה הערבית מודרות. לפעמים הצלחתי לשנות את התפיסה ולפעמים לא. זה קושי שקיים כל הזמן ואני מתמודדת אתו על ידי הנגשת הידע על נשים אקדמאיות מהחברה הערבית".

מה הטיפ שלך ליזמים בתחילת דרכם?
"אני ממליצה להם לעשות משהו שבאמת חשוב להם ובוער בהם. לוקח זמן לראות תוצאות ויש בהתחלה המון אתגרים, אבל אם אתם באמת מאמינים במיזם אסור לכם לוותר – בסוף תצליחו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים