נשים ומחשבים: מרינה שניר, אופיסופט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מרינה שניר, מנהלת פרויקטים BI בחברת אופיסופט, מקבוצת SQLink

מרינה שניר, מנהלת פרויקטים BI בחברת אופיסופט, מקבוצת SQLink. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: מרינה שניר, מנהלת פרויקטים BI בחברת אופיסופט, מקבוצת SQLink.

ותק מקצועי: 20 שנה בתחום.

ותק בתפקיד: חמש שנים באופיסופט.

השכלה/שירות צבאי: הנדסאי תוכנה, שירות צבאי – צאלים.

משפחה: נשואה ואמא לשלושה ילדים מקסימים, רועי (15) מיה (9) ושני (3).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד היה לי ברור שאלמד תכנות: בבית הספר הייתי טובה במתמטיקה ומחשבים, בצבא רציתי להגיע לתפקיד טכנולוגי, אבל בסוף הייתי שרטטת Macintosh ומאוד נהנתי, מה שלימד אותי שתמיד כדאי להיות פתוחים למצוא עניין בתפקיד שמקבלים, וכמובן לשאוף קדימה. אחרי הצבא למדתי הנדסאי תוכנה. בשנה האחרונה של הלימודים התקבלתי לעבודה בתור סטודנטית כמפתחת, לאחר הלימודים המשכתי למשרה מלאה באותו תפקיד.
ההורים תמיד דחפו אותי קדימה, רכישת ההשכלה הייתה מאוד חשובה להם. הם מאוד גאים בי ובמקום שאני נמצאת בו.
היום, באופיסופט, זרוע ה-BI והאנליטיקס של קבוצת SQLink, אני מנהלת שני צוותים בעולמות הדטה וה-BI, הן בנציבות שירות המדינה והן ברשות דואר ישראל. כל צוות מתעסק בתחומים שונים זה מזה, כולם מאד מעניינים ומגוונים וזה מה שמושך ומאתגר אותי.
אני מאוד אוהבת את התפקיד שלי. מאוד חשוב לי להיות חלק מיצירה של משהו חדש, להשפיע, להיות שותפה לקידום וטכנולוגיות חדשניות ולבצע את הפרויקטים לפי צרכי הלקוח ושביעות רצונו.
עבודה עם הנתונים תמיד סקרנה אותי – המידע זמין בכל רגע, הנתונים מאפשרים לקבוע מה עובד טוב יותר, לזהות מגמות, לבצע השוואות, לבחון נקודות בעייתיות, לזהות פערים, לתכנן ולקדם יכולות בתחומים רבים.
תמיד חיפשתי מקומות עבודה שניתן להתקדם בהם בתחום הטכנולוגי, המקצועי והניהולי. מאוד חשוב לי עניין וחדשנות, גם חשובה לי עבודה מול אנשים ושיתוף פעולה בין הצוותים, ואת זה מצאתי באופיסופט.
אני פוגשת במהלך השנים אנשים מוכשרים. חלקם ליוו אותי קדימה והיו מנטורים שלי במהלך כל הדרך. אני מאמינה שאנחנו תמיד לומדים עוד ועוד דברים חדשים וחשובים במהלך החיים, ממש יום יום.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שהתעשייה שלנו מאוד מתקדמת, יודעת להכיל ולקבל. אני פוגשת המון נשים בתפקידים מאוד בכירים, חלקן באופיסופט וחלקן בקבוצת SQLink כולה. הן מוכיחות את עצמן בצורה הכי טובה שיש, וצועדות קדימה לתפקידים עוד יותר בכירים.
יש חשיבות לתמיכה מהמשפחה, וזה בדיוק מה שמלווה אותי במהלך הקריירה שלי – יש לי בעל מפרגן, תומך ומתחשב.
אז נכון, אימהות באמת נחוצות להתפתחותו של ילד, והן יודעות לטפל בו באופן מדהים, אך גם אבות יכולים לעשות זאת בצורה מדהימה וניתן לסמוך עליהם.
ונכון, אני מנהלת את החיים בקצב מאוד אינטנסיבי, אבל אני משתדלת למצוא זמן למשפחה, להיפגש עם חברות, לצאת לטיולים. אנחנו מאוד אוהבים טיולים, במיוחד עכשיו כשאנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת לכולם ומאוד חסרות לנו חופשות ונסיעות לחו"ל, למקומות חדשים ומעניינים. עד לפני הקורונה היינו יוצאים לחופשה זוגית לפחות פעמיים בשנה, ופעם נוספת עם כל המשפחה. עכשיו הכל בהקפאה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אפליה נגד נשים יכולה להתבטא בהרבה תחומים, כמו קידום מקצועי, שכר, תנאי תעסוקה ועוד.
אני אישית לא נתקלתי. גם בחברות הקודמות בהן עבדתי היו לא מעט מנהלות בכירות. אני מתקשה להיזכר האם שמעתי סיפורי אפליה מאחרות… וזה מדבר בעד עצמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים