מדור חדש: Divers-IT – עם סטארט-אפיסטים ויזמיות מאוכלוסיות מגוונות

תעשיית ההיי-טק מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האמנם? יצאנו לבדוק, בכל פעם עם סטארט-אפיסט.ית אחר.ת ● והפעם: איסמעיל חרוב, סמנכ״ל טכנולוגיה ושותף-מייסד ב-Avenews-GT

מדור חדש, שחוגג את המגוון האנושי. מקור: BigStock

מהיכן אתה?
"יפו".

מה החברה שלך עושה?
"Avenews-GT מאפשרת לחקלאים ועסקים חקלאיים לנהל את כל תהליכי המסחר שלהם, כמו הנפקת מסמכי מסחר, ניהול משא ומתן, ביצוע תשלומים וניהול ספקים – בצורה דיגיטלית, ומאגדת את כל האינטראקציות העסקיות לזהות דיגיטלית אחת. במקביל, על סמך אותה זהות ובעזרת אותו מידע שהתאגד, שיתוף פעולה של החברה עם בנקים ומוסדות פיננסיים מאפשר להנגיש למשתמשים במערכת שירותים פיננסיים – דבר שלא היה זמין לפני כן בגלל חוסר במידע עסקי".

איסמעיל חרוב, סמנכ״ל טכנולוגיה ושותף-מייסד ב-Avenews-GT. צילום:יח"צ

איסמעיל חרוב, סמנכ״ל טכנולוגיה ושותף-מייסד ב-Avenews-GT. צילום:יח"צ

מה הוותק שלך בענף?
"ארבע שנים".

ספר על אתגר שנתקלת בו במסגרת עבודתך.
"האתגר העיקרי בכל סטארט-אפ בימיו הראשונים הוא להצליח לגרום לאנשים אחרים 'לראות את האור', והכוונה היא לא רק למשקיעים, אלא גם לעובדים שמנסים לגייס, משרדי ייעוץ משפטי ובעצם כל אדם שיהיה מוכן לקחת חלק בהרפתקה החדשה מבלי לראות תמורה מיידית, כי רוב המיזמים מתחילים ללא משאבים".

כיצד התגברת על האתגר?
"הדרך שלנו להתמודד עם זה כסטארט-אפ, ושלי בפרט, הייתה ללמוד את השיטות ואת הדרכים לדברר את החזון שלנו בקלות ובבהירות, וכך לסחוף ולרתום אותם למטרה. מן הסתם, הדרך הכי טובה לקבל את הכלים הללו היא או באמצעות אנשים שעשו את זה לפנינו או בכניסה לאחת מתוכניות האקסלרציה שקיימות כיום. במקרה שלי, צברתי את הידע דרך מאיץ היזמות Made-In Jaffa של פרזנטנס, שבמסגרתו קיבלתי כלים שסייעו לי לחדד את החזון שלי וכיוונו אותי לצעדים שאצטרך לקחת על מנת לעלות שלב בסטארט-אפ שלי".

האם נתקלת באפליה באקו-סיסטם?
"היה מקרה שבו משקיע פוטנציאלי לא הסכים ללחוץ את ידי אבל כן לחץ את ידיהם של השותפים היהודים שלי. אבל למזלי, התברכתי בשותפים מעולים, שכבוד לזולת הוא ערך עליון עבורם, ובעקבות המקרה בחרנו לעזוב את הפגישה והודענו לאותו משקיע שלא נרצה להתקדם".

מה הטיפ שלך ליזמים בתחילת דרכם?
"הטיפ הכי טוב לכל יזם, לדעתי, הוא לטעות הרבה ומהר, כדי ללמוד מה לא צריך לעשות. לגבי מה שכן צריך לעשות – לגבי זה אומרים אצלנו בחברה ש-'השוק קובע'".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמס פאהום

    כל הכבוד איסמעיל, פשוט גאווה להכיר אנשים כמוך. אדם וסיפור חיים שפשוט מעוררים המון השראה. בהצלחה ??

אירועים קרובים