גרטנר: "עסקת סימנטק-וריסיין – מסוכנת מהממוצע"

"סימנטק שילמה, ככל הנראה, סכום גבוה יתר על המידה בעבור הרכישה; זאת, לאור העובדה שרווחי החטיבה ירדו בעקביות בתחום", אמר ג'ון פסקטורה, סגן נשיא ועמית מחקר בגרטנר, בראיון לאנשים ומחשבים ● שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל, אמר, כי "הרכישה מרחיבה משמעותית את היכולות שלנו לייצר תוקף ואמינות למידע ולמשתמשים בו"

"העסקה שבמסגרתה סימנטק (Symantec) רכשה את חטיבת האבטחה של וריסיין (VeriSign) היא רכישה מסוכנת יותר מהממוצע", אמר ג'ון פסקטורה, סגן נשיא ועמית מחקר בגרטנר (Gartner), בראיון לאנשים ומחשבים.

להערכת פסקטורה, הסכום ששילמה סימנטק עבור הרכישה, כ-1.3 מיליארד דולרים, גבוה מדי. זאת,לאור העובדה שרווחי החטיבה ירדו בעקביות בתחום. "לקוחות רבים נעזרים בשירותי האבטחה והאימות של חברות אחרות בשוק, דוגמת Comodo ו-Go Daddy, לרכישת תעודות SSL זולות יותר, המאפשרות להם לאבטח באופן מוצפן את התעבורות והרכישות של המסחר האלקטרוני שלהם", אמר.

קושי נוסף, ציין פסקטורה, הוא באינטגרציה בין היצע מוצרי האבטחה הנוכחי של סימנטק, לבין זה המגיע מהרכישה. "הם רוכשים פעילות אבטחה שהמהות שלה היא צרכנית יותר, בעוד הם עצמם, סימנטק, פעילים בתחומי אבטחת תחנות הקצה והגנה על מידע מאוחסן", אמר. "אין פה ממש סינרגיה. כאשר חלקי פאזל לא מתאימים יחדיו, הם בדרך כלל לא ישרדו יחדיו לנצח".

עמיתתו של פסקטורה מגרטנר, אביבה ליטן, שאלה את אותה שאלה: "איפה פה הסינרגיה? ברור שכל אחד רוצה שיהיה לו ניהול זהויות משל עצמו, אבל מה התועלת בכך? כעת יש לסימנטק את תשתית הטכנולוגיה, אבל זו לא בעיה טכנולוגית, זו בעיה עסקית".

אנליסט: "הרכישה לוקחת את סימנטק לכיוון חדש"

תחום ההצפנה בעולם אבטחת המידע מצוי בצמיחה, ולפי IDC – יגיע למחזור שנתי של 1.7 מיליארד דולרים ב-2013. סימנטק נכנסת לתחום שבו מצויות כבר יריבתה, מק'אפי (McAfee), שרכשה ב-2007 את סייפבוט (SafeBoot), וכן צ'ק פוינט (Check Point) וסופוס (Sophos).

החברה זיהתה שתי מגמות בשוק ה-IT שהניעו אותה להיכנס לעולם ההצפנה: האחת היא הגידול הגובר והולך בדרישות הרגולטוריות, כשלעתים קרובות – הצפנה היא חלק מהדרישות. השנייה היא הגידול בשימוש ברכיבים ניידים.

לדברי רוב אוונס, אנליסט ב-Pacific Crest Securities, "הרכישה מרחיבה עבור סימנטק באופן משמעותי את ההיצע שלה בהגנה על המידע. היא לוקחת את החברה לכיוון חדש, שעשוי להפוך אותה למובילה בתחום".

עבור אנריקה סאלם, מנכ"ל ונשיא סימנטק, רכישת החטיבה של וריסיין הייתה רק עניין של התבוננות. על מנת למצוא את הפתרון המיטבי עבור החברה שבראשותו, כל שעליו היה לעשות הוא להתבונן מחלונו החוצה – משרדי וריסיין מצויים במרחק 200 מטרים מאלה של סימנטק, במאונטיין ויו, קליפורניה. הרעיון בבסיס כלל הרכישות של סימנטק, ובעיקר זו האחרונה, הוא לקדם את פתרונות סימנטק להגנה על מידע באשר הוא, ולא משנה היכן הוא או המשתמשים נמצאים. "כל מידע המצוי על גבי כל רכיב והתקן – אנחנו נוכל לספק לו הגנה", אמר סאלם לעיתונות האמריקנית במסיבת עיתונאים מקוונת לאחר ההודעה על הרכישה. "באופן ברור, אנחנו מובילים כעת בשני תחומי פעילות: הגנה על הרשת ואבטחת זהויות". הוא הוסיף, כי "עולם אבטחת המידע השתנה והתפצל לתחומי משנה רבים. כעת, עם הרכישה האחרונה, אנחנו יכולים לספק ניהול של אבטחת המידע לכל אורכו, ולהגן על המידע ועל בעליו והצרכנים שלו". לדברי סאלם, שילוב חטיבת האבטחה של וריסיין בטכנולוגית ההגנה על המידע של סימנטק צפויה להניב מכירות מלכתחילה.

מייק רות'האם, אנליסט בחברת הייעוץ לאבטחת מידע Securosis, היה יותר סקפטי, ואמר במסיבת העיתונאים המקוונת, כי "נראה שסימנטק משחקת במגננה בימים אלה. רכישת החברות הקודמות הופיעה כמאמץ לענות למק'אפי, וכעת, ברכישה הנוכחית, נראה שהיא מנסה להגן על עצמה מפני EMC. קשה לזכות בנתחי שוק כשאתה יורה לכל הכיוונים". רות'האם רמז לרכישות קודמות של סימנטק, וסייג את ההצלחה הצפויה לה ברכישה האחרונה, בשל הקשיים שהיו לה בשילוב מוצרי וריטאס (Veritas), שאותה רכשה ב-2005. הוא אמר, כי "לסימנטק יש היסטוריה של רדיפה אחר אבנים נוצצות שלבסוף מסתבר שאלה רק אבנים ולא יהלומים. בעיות של אינטגרציה יכולות להרוג באופן מוצלח חולים תחת המטריה הגדולה הצהובה (אחד מצבעי הלוגו של סימנטק)".

שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל: "הרכישה – אסטרטגית עבורנו"

שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל, לא מסכים עם הסקפטיות של חלק מהאנליסטים. לדבריו, "הרכישה הזו היא אסטרטגית עבורנו, מספקת טיפול והגנה על מידע במצב של תנועה ומגשרת בין שתי ההגנות האחרות, שאותן אנחנו כבר מספקים – מידע במצב של מנוחה, המצוי בשרתים ובבסיסי הנתונים, ומידע המצוי בשימוש, לטובת המשתמשים בתחנות הקצה, העובדים מול היישומים. כעת, סימנטק נכנסת לטיפול במצב השלישי שבו מצוי המידע – בתנועה".

לדברי אנג'ל, "פתרונות וריסיין ישולבו בצורה טובה בכלל הפתרונות של סימנטק בכל השכבות. הרכישה מרחיבה משמעותית את היכולות שלנו לייצר תוקף ואמינות למידע ולמשתמשים בו".

"התפיסה שלנו מתמקדת בשני צדדים: אנשים ומידע", הוסיף. "אנחנו אמנם מגנים גם על רכיבים, אבל יש להבין שהעולם משתנה במהירות, ובסופו של דבר – נשארים שני גורמים שעליהם יש צורך להגן: אנשים ומידע. אנחנו נותנים כעת יכולת לאנשים ולאתרים להזדהות באופן מאובטח ואמין, לצד היכולות הקודמות – אבטחת כל סוגי הרכיבים, לרבות אלה הניידים, והמידע המצוי עליהם, הגנה מפני אובדן או גניבה ואחזור המידע". כך, סיכם אנג'ל, "מתאפשרת העברה של מידע באופן מאובטח בכל העולם של מיחשוב הענן, גם הפרטי וגם הציבורי. העובדה שסימנטק נמצאת במיליונים רבים של רכיבים שונים הופכת את התקשורת הפנימית למשהו אפשרי. כיום, כל עולם תשתית המפתח הציבורי (PKI) הוא מסובך, ועל ידי הרכישה שלנו – הוא יהפוך למשימה פשוטה".

אנג'ל נמנע מלהתייחס למה שצפוי לקרות בשוק המקומי בעקבות הרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים