תוכן שיווקי
בעקבות אירוע דרופבוקס

עתיד העבודה מרחוק כבר כאן. בהווה.

22/11/2020 10:27
יונתן סרוסי, מנהל הנדסה בדרופובקס ישראל. צילום: יח"צ
דרופבוקס

דרופבוקס

חברת דרופבוקס (Dropbox) כבר מזמן אינה חברת אחסון מידע בענן. החברה מגדירה את עצמה בשנים האחרונות כפלטפורמה לשיתוף תוכן, אשר משנה את הדרך שבה אנשים עובדים. משבר הקורונה חיזק את החזון של דרופבוקס, שהחל עוד הרבה לפני ה Covid-19 – לאפשר לצוותי עבודה לשמור על שיתופיות ופרודוקטיביות, מכל מקום וזמן בהם יבחרו לעבוד.

יונתן סרוסי, מנהל הנדסה ומנהל מרכז הפיתוח בישראל, מפרט אודות עולם העבודה העתידי, וכיצד הצוות בישראל תורם למהפכה זו.

כמנהל עם ניסיון רב ביזמות, מה הוביל אותך להצטרף לדרופבוקס?
אני מטבעי רודף "אימפקט", כלומר אוהב להשפיע על האנשים. כמי שזורמת בו הרוח היזמית, אין סיפוק יותר גדול מאשר לדעת שהטכנולוגיה שאתה מפתח משנה לטובה חיים של מישהו אחר. תחילת דרכי המקצועית הייתה כשהקמתי את הסטארט-אפ שלי ויז'ואל טאו שנמכר לאוטודסק. אחרי מספר שנים שניהלתי את מרכז הפיתוח של אוטודסק בישראל, חזרתי לעולם היזמי והקמתי את הסטארט אפ ג'אמפר לאבס. לחזור שוב לחברה גדולה לא הייתה החלטה פשוטה, אבל כשבחנתי את האפשרות להצטרף לדרופבוקס הבנתי שכאן אוכל לשלב גם את האהבה שלי ליזמות וגם את הסיפוק של להיות חלק ממשהו גדול וגלובלי. הדבר הראשון שמשך אותי במרכז דרופבוקס בישראל ישר כשנכנסתי זו רוח הצוות, אווירת הכיף המיוחדת, התרבות והשיתופיות, וידעתי שיהיה לי צוות שאוכל לסמוך עליהם מקצועית ואישית ויהיה לי כיף להוביל אותם ולהתקדם איתם קדימה. הפוקוס במרכז בישראל הוא על "דרופבוקס ביזנס", וכאן ידעתי שאוכל להשפיע לטובה על הדרך שבה אנשים יוכלו לעבוד, ומכיוון שלדרופבוקס לקוחות רבים ברחבי העולם, ההשפעה תהיה משמעותית.

אתה מנהל הנדסה בישראל. על מה הצוות שלך עובד?
הצוות בישראל מתמקד בפיתוח פיצ'רים של "דרופבוקס לעסקים", כדי לאפשר לחברות לעבוד בצורה יעילה ובטוחה. אנחנו נוגעים בפיתוח המוצרים הנמצאים בלב החברה – מערכת ניהול וחלוקת הקבצים – מה שמצריך מאיתנו יכולות הנדסיות גבוהות ומתוחכמות במיוחד. המרכז בישראל הוא היחיד של דרופבוקס מחוץ לארה"ב, והוא מהווה מרכז פיתוח משמעותי מאד בחברה. ככזה, אנחנו כמובן גם עובדים בשת"פ עם צוותים גלובליים. לאחרונה, בעקבות משבר הקורונה, דרופבוקס אימצה את אסטרטגיית העבודה "וירטואל פירסט", כלומר כל עובדי החברה יבצעו את עבודתם האינדיווידואלית מרחוק. זה נתן לנו יתרון נוסף, כאשר אין תלות או רלוונטיות למיקום הפיזי ושת"פ הווירטואלי עובד מצוין. מבחינת הפיתוח בישראל, מוצרי דרופבוקס ביזנס מיועדים לחברות גדולות (Enterprises) במגוון סגמנטים כגון תעשיות מדיה, חינוך/אקדמיה, תעשיית הבנייה ועוד… כאשר יש לנו בעצם יכולת השפעה על איך יעבדו בחברות האלה בעתיד מבחינת חללי עבודה חכמים, צוותי עבודה מרחוק וכדומה.

מה משמעות התקופה הזו של משבר ושינויים עבורך ועבור הצוות שלך?
ההחלטה של החברה לעבור למדיניות עבודה של "וירטואל פירסט" נובעת מהצורך להבין ולחוות ממקור ראשון את חוויית הלקוחות שעובדים כעת יותר ויותר בצורה מבוזרת, שהרי אין חכם כבעל ניסיון. הטכנולוגיות וכלי העבודה הארגוניים של דרופבוקס מאפשרים עבודה נוחה וקלה ושמירה על פרודוקטיביות. המעבר לכך היה יחסית קל, שכן אנחנו מכירים ומשתמשים בכלים של עצמנו לעבודה מרחוק. לכן לא היתה שום בעיית פרודוקטיביות בארגון, בזכות כלי הניהול שלנו למשימות ותוצאות. ההשפעה המשמעותית יותר דווקא הייתה בהיבט הרגשי של העובדים. לרובנו חסרים המפגשים והעבודה יחד במשרד.  בעקבות כך אפשרנו יותר חופשים מרוכזים, למשל כדי שעובדים ירגישו נח להתנתק ולא יחששו שהעבודה מתקדמת בלעדיהם, הענקנו לעובדים סיוע של ייעוץ אישי ואף פסיכולוגי, כדי לאפשר להם להוריד את מפלס החרדה בתקופה ההזויה הזו.
מעבר לכך, בהיבט העסקי הצוות שלי ואני נתמקד בפיתוח כלים לארגון טוב יותר של החיים והעבודה, עליהם הוכרז ממש בימים האחרונים, עבור יחידים וארגונים – כלים שיאפשרו ארגון מידע בצורה יעילה יותר. למשל שמירת ואחסון מידע באופן אוטומטי, על פי ניתוח התוכן של המשתמש ומבנים מקובלים.

כשאתה מסתכל על העתיד, למה אתה הכי מצפה?
המקום של המרכז בישראל בחזון העתידי של החברה, והיכולת לתרום למשתמשי הקצה שלנו. בתקופה האחרונה המיקוד שלנו בישראל אפשר לנו לעשות קפיצה בפנייה לא רק לאנשי IT בארגונים אלא גם למשתמשי הקצה שלנו. אני מצפה להמשיך לעצב את חוויית העבודה העתידית, שתכלול גמישות לעובדים סביב העולם, צורת עבודה חדשנית ומבוזרת. את כל זאת אני מצפה לעשות עם הצוות שלי באופן חדשני ומעניין.

אירועים קרובים