"שוק התוכנה כשירות קיבל זריקת עידוד בולטת מהקורונה"

נגה קפ, שותפה מנהלת בקרן i3 אקוויטי פרטנרס, מדברת על המגמות בשוק המתפתח ומספרת מה עמד מאחורי ההשקעה בפרונטאג - סטארט-אפ שלדבריה, "אנחנו רוצים שהוא יהיה ה-Wix של עולם ה-SaaS"

נגה קפ, שותפה-מנהלת בקרן i3 Equity Partners. צילום: דיוויד גראב

"שוק התוכנה כשירות (SaaS) צמח בעשור האחרון בצורה משמעותית. יש בשוק הרבה חברות SaaS אטרקטיביות, יותר או פחות. אלא שפוטנציאל הגידול שלו עדיין עצום, והשנה הוא קיבל זריקת עידוד בולטת בעקבות משבר הקורונה והמעבר לעבודה מהבית. לפי נתוני גרטנר, ב-2020 תירשם צמיחה של 10.5% בשוק זה. הוא מהווה את אפיק הצמיחה הגדול ביותר בעולם ה-IT. אנחנו רוצים שהסטארט-אפ פרונטאג יהיה ה-Wix של עולם ה-SaaS", כך אמרה נגה קפ, שותפה מנהלת בקרן i3 אקוויטי פרטנרס.

פרונטאג גייסה לפני ימים אחדים חמישה מיליון דולר, בהובלת קרן פיטנגו. החברה עלתה על שולחנה של קפ לפני פחות משנה, ולאחר תהליך קצר ומעמיק של בדיקת נאותות – היא התלהבה. אחרי השקעה ראשונית וליווי קרוב, התדפקו על הדלת כמה משקיעים נוספים ופיטנגו, שותפה של i3, הובילה את הגיוס הנוכחי.

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה קפ כי "בחרנו להשקיע ולתמוך בפרונטאג. החברה מפתחת פלטפורמה, אם תרצו מרקטפלייס, של יכולות חיוניות, שמוצרי תוכנה כשירות לא יכולים בלעדיהן, כגון: ממשקי משתמש, מערכות תיעוד פעולות, הודעות, דו"חות, התראות, תמיכה בשפות וניהול צוות. חברות SaaS יכולות להיכנס לחנות, לבחור יישומים רלוונטיים ולהטמיע אותם במוצר שלהן, בכמה צעדים פשוטים".

לדבריה, "היישומים שפרונטאג מפתחת, בהתבסס על טכנולוגיית Low code, משחררים את חברות ה-SaaS מהצורך להשקיע עבודה וכסף בפיתוח עצמאי שלהן. כך הן מתפנות לפתח את אפליקציות הליבה שלהן, ויכולות לגשת למרקטפלייס של פרונטאג ולבחור את כל היישומים הגנריים הנחוצים להן על מנת לשדרג את אותם יישומים. מדובר בקיצור משמעותי של זמן ההגעה לשוק".

"המעבר ל-SaaS – בראש סדר העדיפיות של כמעט מחצית מהחברות"

"57% מהחברות מתכננות להגדיל את השימוש בענן בעקבות הקורונה", ציטטה קפ מחקר שערכה פלקסרה. "המעבר מתוכנה מסורתית לתוכנה כשירות עומד בראש סדר העדיפות של 43% מהחברות השנה – נתון המשקף גידול לעומת 29% מהן אשתקד. 30% מהחברות מתכננות להגדיל את השימוש בענן בצורה ניכרת, בהשוואה לתכנון המקורי שלהן. על רקע נתונים אלה, הבחירה להשקיע בסטארט-אפ הפועל לטובת חברות ה-SaaS היא בחירה מושכלת".

שגיא רודין, המנכ"ל ומייסד שותף, ואביעד מזרחי, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומייסד שותף, פרונטאג. צילום: יח"צ

שגיא רודין, המנכ"ל ומייסד שותף, ואביעד מזרחי, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומייסד שותף, פרונטאג. צילום: יח"צ

הגיוס הנוכחי של פרונטאג הוא בשלב הפרה סיד. לדברי קפ, "בהשקעות פרה סיד, יותר מבהשקעות בשלבים מאוחרים יותר, יש חשיבות עליונה לפן האנושי. הרבה פעמים אנחנו משקיעים בשני מייסדים ומצגת. אחרי הכול, רעיונות טובים מבשילים במוחותיהם של יזמים רבים, לרוב במקביל, אבל צוות שיודע לסחוף אחרים ולהפוך רעיון טוב לחברה מצליחה – זה כבר משהו אחר. אנחנו מנסים לדעת לזהות את הצוות הזה".

"כמובן שיש חשיבות עצומה גם לפוטנציאל הצמיחה של השוק", הוסיפה. "במקרה של פרונטאג, מדובר בשוק עם פוטנציאל גידול גבוה. אנחנו לא מסתפקים במחקרי השוק של גרטנר, אלא פונים ללקוחות פוטנציאלים בעצמנו ובודקים איך הם רואים את הרעיון של הסטארט-אפ, האם הוא עונה לדרישות ולצרכים שלהם ומה צריך לעשות כדי לדייק אותו. דבר נוסף שחשוב לנו, כקרן הון-סיכון, הוא לבחון האם יש סינרגיה בין הסטארט-אפ לבין חברות שונות שנמצאות באקו-סיסטם שלנו, שותפים, סטארט-אפים בפורטפוליו ועוד – בהנחה שסינרגיה כזאת יכולה לתרום לפיתוח העסקי של החברה הצעירה".

לסיכום, קפ הביעה את ההתלהבות שלה מפרונטאג, שהוזכרה כאן קודם. "בתוך שנה-שנתיים, שוק התוכנה כשירות לא יבין ולא יזכור כיצד עבד לפני שפרונטאג פתחה את המרקטפלייס שלה, שהוא בית לכל היישומים הגנריים שיכולים לשפר את הפונקציונליות של כל מוצרי ה-SaaS, ובמחיר שווה לכל חברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים