רבעון מעורב ל-Wix: עלייה בהכנסות, זינוק בהפסד הנקי

החברה רשמה גידול של 40% בהכנסות - נתון לא מפתיע, בהתחשב בעלייה התלולה בעסקי האינטרנט בתקופת הקורונה, אבל גם זינוק של 227% בהפסדים

אבישי אברהמי, מייסד-שותף ומנכ"ל Wix.

Wix פרסמה היום (ה') את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי, והם מעידים על תוצאות מעורבות. ההכנסות של החברה רשמו עלייה דו ספרתית, וזה לא מפתיע, עקב הגידול החד שנרשם בתקופת הקורונה בעסקי האינטרנט – תחום שקשור קשר ישיר לעיסוק שלה. לצד זה היא רשמה קפיצה תלת ספרתית בהפסד הנקי שלה. היא הראתה מגמות דומות בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

ההפסד הנקי הרבעוני של החברה טיפס ב-227.3% ל-56.8 מיליון דולר וההפסד למניה האמיר ב-203% ל-1.03 דולר. אחת הסיבות העיקריות לצמיחה בהפסד הנקי היא עלייה גדולה יותר בהוצאות מאשר בהכנסות – של 39.8% ל-303.9 מיליון דולר ושל 29.2% ל-254.2 מיליון, בהתאמה. חלוקת ההכנסות מעלה כי סעיף הפתרונות הקריאטיביים גדל ב-23.2% ומהווה כמעט את כל ההכנסות של Wix – כ-203 מיליון דולר, וסעיף הפתרונות העסקיים קפץ ב-59.8% ל-51.2 מיליון.

נתונים נוספים מעידים על זינוק של 49.8% בהוצאות הגולמיות ל-79.8 מיליון דולר, גידול של 21.5% ברווח הגולמי ל-174.34 מיליון ורווח גולמי שולי שעמד על 68.59%. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות עלו ב-3.55% ל-224.1 מיליון דולר וההפסד התפעולי קפץ ב-141.4% וסיים את הרבעון כשהוא עומד על 49.7 מיליון. חבות המס כמעט שנמחקה – היא רשמה ירידה של יותר מ-90% ל-171 אלף דולר.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ההוצאות הכלליות זינקו ב-34.8% ל-848.1 מיליון דולר, ההכנסות גדלו ב-26.9% ל-706.2 מיליון, ההפסד התפעולי זינק ב-126.8% ל-141.9 מיליון וזה הנקי האמיר ב-137.1% ל-153.7 מיליון.

התחזית: עלייה של כ-30% בהכנסות

מהחברה נמסר כי התוצאות הרבעוניות עקפו את התחזיות שלה עצמה וכי היא חוזה ברבעון הנוכחי המשך עלייה בהכנסות – בשיעור של בין 30% ל-32%, לעומת הרבעון שלפניו.

"הביקוש לנוכחות אינטרנטית ממשיך להיות גבוה מתמיד", אמר אבישי אברהמי, מנכ״ל ומייסד Wix. "עסקים בכל רחבי העולם משתמשים במוצרים שלנו כדי להמשיך לנהל ולהצמיח את העסק שלהם, ומיליוני משתמשים הציגו באמצעותם גדילה עסקית משמעותית למרות הקשיים שעימם הם מתמודדים בתקופה האחרונה".

למרות המגמה המעורבת והעלייה בהפסדים, ליאור שמש, סמנכ״ל הכספים של Wix, כינה את התוצאות "חזקות". לדבריו, "הן נבעו מביקוש גובר למוצרי בניית אתרים ולפתרונות עסקיים, כמו גם ממוניטיזציה של משתמשים שהצטרפו לWix- ברבעונים האחרונים. משתמשים שנרשמו ברבעון השלישי של השנה רכשו חבילות מנויים יקרות יותר ובשיעור הגבוה ביותר שראינו מזה שנים".

Wix

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים