איך הגיבו בכירי ההיי-טק והסלבס על תוצאות הבחירות בארה"ב?

ג'ף בזוס, ביל גייטס, וצ'אק רובינס התייחסו ברשת החברתית לזכיית ביידן, אבל בלט עוד יותר היעדר של ציוצים או פוסטים בנדון מטעם מארק צוקרברג, טים קוק, סונדר פיצ'אי, לארי אליסון, ושועי טכנולוגיה אחרים ● הסלבס מאידך הגיבו אונליין בלי להסס

שותפויות בין בעלות הברית הדמוקרטיות להתמודדות עם אתגרים. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. צילום: BigStock

העם (האמריקני) אמר את דברו אתמול (ש') וסופסוף התקשורת הודיעה על הנשיא הנבחר וסגניתו, ג'ו ביידן וקמלה האריס. תגובות המפורסמים והמשפיענים לא איחרו לבוא. והיו גם שתיים-שלוש תגובות של בכירי היי-טק…

החגיגות של תומכי המחנה הדמוקרטי בארה"ב החלו בבוקר שבת ונמשכו הרחק אל תוך הלילה, כשהרשתות החברתיות טוויטר (Twitter), פייסבוק (Facebook) אינסטגרם (Instagram) מהוות גם הן נייר לקמוס לתגובות הציבור ונצבעו כחול עז, עם שלל ציוצים ופוסטים אודות ניצחון ביידן.

בלטו בהיעדרם בכירי הטק שפשוט שתקו, על אף שרבים יודעים או לפחות מנחשים את העדפותיהם הפוליטיות הנוטות שמאלה. ג'ף בזוס מנכ"ל ומייסד אמזון (Amazon), ביל גייטס, שהקים את מיקרוסופט (Micriosoft), וצ'אק רובינס, מנכ"ל ויו"ר סיסקו (Cisco), היו הבודדים מתחומם שהתייחסו ברשת החברתית לזכיית ביידן, אלא אם מחשיבים גם ציוץ תמוה מטעם היזם הטכנולוגי המפורסם אילון מאסק. אבל בלט עוד יותר היעדר של ציוצים או פוסטים בנוגע לבחירה בביידן מטעם מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (Google) ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, או למשל גם לארי אליסון או צפרא כץ, מייסד ומנכ"לית אורקל (Oracle) ומי שנחשבו כחברים טובים דווקא של הנשיא המפסיד, דונלד טראמפ, ושיכלו לזרוק לו ולמצביעים הרפובליקנים איזו מילת עידוד. בכלל, מרבית שועי הטכנולוגיה בחרו לדמום בעת שהעם הציף את הרחובות והמדיה החברתית.

ובכן, לענקיות ההיי-טק ולקברניטיהן כנראה יש סיבה לא לצאת החוצה בשמחה גלויה מדי. אחרי הכל, טראמפ נשאר בבית הלבן לעוד יותר מחודשיים, והם – בידיים שלו, שאינן הידיים הכי תומכות ונינוחות בעולם.

סלבריטאים מאידך חיים מפרסום והשפעה וכן היוו מקורות להשפעה בבחירות 2020, בעיקר לכיוון הדמוקרטי מן הסתם. רבים מהם דחקו במעריצים ובעוקבים שלהם להצביע לג'ו ביידן וקמלה האריס. אז כשהצמד זכה סופסוף אתמול (ש') להיות מוכרז כנשיא וסגנית הנשיא הבאים, הידוענים והמשפיענים פנו לרשתות החברתיות כדי לחגוג את הזכייה הגדולה, לשבח את ביידן והאריס על עבודתם ולשתף מסרים מלאי תקווה לגבי העתיד לבוא.

בין השאר הציפו את טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם מלותיהם של כמה שמות גדולים, ביניהם: המשפיענית קים קרדשיאן; שחקן ה-NBA לברון ג'יימס; השחקניות ג'וליה לואי דרייפוס (איליין מסיינפלד), ריס ווית'רספון, והאישה שהחלה את קמפיין Metoo# המטלטל, אליסיה מילאנו; הזמר ג'ון לג'נד, הזמרות ביונסה, אריאנה גרנדה, מיילי סיירוס, לנה דל ריי וליזו, וכמובן מי אם לא ליידי גאגא, ש"נכנסה" חזיתית בטראמפ בלי להתבייש במהלך קמפיין הנשיאות שלו, וחטפה ממנו לעג על כך. גאגא יצאה מעורה ממש וצייצה: "ג'ו ביידן, קמלה האריס והעם האמריקני, פשוט נתתם לעולם את אחת הפעולות הגדולות ביותר של חסד ואומץ שראתה האנושות. שום דבר מלבד אהבה למפקד החדש שלנו ולסגנית הנשיא האישה הראשון שנבחרו לבית הלבן".


התגובות המסקרנות של בכירים הטק

בזוס:

רובינס:

גייטס:

מאסק:

תגובות הסלבס הנרגשים

קים קרדשיאן:

לברון ג'יימס:

ג'ולי לואי דרייפוס:


ביונסה:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

מיילי סיירוס:

ליזו:

לנה דל-ריי:

ג'ון לג'נד:

אליסיה מילאנו:

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שפוי

    חבל שלא לומדים מטעיות של אחרים.. הכול עוד יתכן שיתהפך... לא היה נשיא ארה"ב שטוב לאמריקה ולעולם כמו טראפ רק הדיוטים קופצים...

  2. זיו

    מדהים איך כולם מתלהבים מהסגן של הנשיא הגרוע בתולדות ארה"ב... יש לו 40 שנות וותק כמי שפעל נגד האינטרסים של מדינת ישראל, כמעט בקביעות. על מה בדיוק כל השמאלנים האלה מתלהבים???

אירועים קרובים