המסע השלם של עסקים בדרך לבניית אתר אינטרנט אפקטיבי

מה הם ששת השלבים ההכרחיים שיש לעבור בדרך לבניית אתר תדמית מקצועי ואפקטיבי לעסק? רמז - מדובר לא רק בבחירת ספקים נכונים, אלא גם בהיכרות מעמיקה עם העסק עצמו

08/11/2020 10:58
אורי שקד, מנכ"ל ובעלים, קיוורד. צילום: דיוויד גראב

אתר אינטרנט מקצועי הוא החזית של עסקים בעולם. נראות האתר, הפונקציונליות שלו, נוחות השימוש, התוכן ושאר פרמטרים קובעים כיצד ישפיע האתר על תדמית החברה ואף על הביצועים העסקיים שלה. לכן, על מנת לבנות אתר בצורה נכונה יש לעבור כמה שלבים הכרחיים:

שלב 1: תכנון מקדים – זהו שלב היציאה לדרך, אשר יקבע את המשך העבודה ואת התוצאה הסופית – סוף מעשה במחשבה תחילה. בשלב זה מעורבים בדרך כלל פונקציות השיווק של העסק, אשר קובעים את יעדי האתר, את קהלי היעד שאליו הוא פונה, את ההתנהגות והמוטיבציות שלהם, כיצד ניתן להניע אותם לפעולה, את המבנה וההיררכיה שלו ואת לוחות הזמנים הרצויים לביצוע. בשלב זה חשוב כמה שיותר לבצע הערכות מבחינת המשאבים הדרושים לבניית האתר וליווי הפרויקט, שבראשם עומד התקציב אשר יקבע לרוב את התוצאה הסופית.

שלב 2: בחירת הספקים – בשלב זה מרכיבים את הצוות המקצועי שילווה את הפרויקט, אשר בדרך כלל מונה כמה פונקציות, אשר יכולות להשתנות בהתאם לנסיבות: תכנות, עיצוב, תוכן וקידום. חברת בניית האתרים יכולה לספק שירות מלא או חלקי בהתאם לתמהיל הצוות המקצועי שלה. חברות מסוימות מספקות רק שירותי תכנות וחלק מספקות גם שירותי עיצוב ועד קידום ותוכן. רצוי לקבל כמה הצעות מחיר ולראיין נציג מהחברות, ובעיקר לבחון את תיק העבודות ולדבר עם ממליצים.

שלב 3: בחירת המערכת שעליה ייבנה האתר – כיום, האפשרות המועדפת על בוני אתרים היא בנייה על גבי מערכות קוד פתוח, כגון וורדפרס, אשר מובילה את התחום. בנייה בקוד פתוח מאפשרת גמישות ברמה גבוהה מאוד, ובעיקר ניהול ותפעול פשוטים יחסית בסיום העבודה ומסירת האתר ללקוח. שתי המערכות המובילות כיום הן, כאמור, וורדפרס וכמובן WIX. ישנה, כמובן, אפשרות לבניית אתר במה שנקרא "קוד נקי", אולם מדובר לרוב בעלויות גבוהות יותר וצורך בתמיכה טכנית שוטפת לכל נושא.

שלב 4: כתיבת תוכן – כל אתר, לא משנה כמה טוב הוא בנוי או מעוצב, אינו שווה דבר ללא תוכן איכותי. בשלב זה חשוב לוודא מי הוא כותב התוכן לאתר, האם זוהי פונקציה פנימית מתוך הארגון או חברה חיצונית. רצוי להתחיל את כתיבת התוכן בתחילת התהליך על מנת שלא יהווה צוואר בקבוק וגורם מעכב בהמשך. קיוורד מספקת שירותי כתיבת תוכן מקצועיים בעברית ובאנגלית ומלווה עסקים בכל שלבי בניית האתר, תוך שמירה על ערכי החברה והשפה השיווקית שלה.

שלב 5: העיצוב – עיצוב נכון ומדויק של האתר הכרחי להשפעה על התפיסה הצרכנית של המשתמש את החברה. שלב העיצוב צריך להביא בחשבון את האלמנטים העיצוביים של העסק, כגון לוגו, פאלטת הצבעים המשמשת אותו, שפה ואלמנטים עיצוביים המזוהים עם העסק ועוד.

שלב 6: תכנון הקידום האורגני של האתר – אתר אינטרנט טוב הוא אתר שמקודם בצורה אורגנית בגוגל ומופיע גבוה בתוצאות החיפוש. על מנת להיות מדורג במקומות גבוהים בגוגל יש להיערך מכמה בחינות:

מהבחינה הטכנית – בנייה נכונה של כל מרכיבי האתר כך שיעמדו בסטנדרטים של גוגל.

אחסון מהיר – מהירות טעינת האתר היא קריטית מבחינת חוויית השימוש, ולכן חובה לבחור חברת אחסון מקצועית, עם שרתים מהירים ואבטחה מהודקת למניעת פריצות.

תוכן – תוכן עשיר, אשר כתוב בצורה נכונה ובעיקר רלוונטית לקורא הוא תנאי ראשון במעלה. יש להקפיד על תוכן מדויק, נקי משגיאות כתיב ובעיקר מביא ערך.

 

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים בחברת קיוורד – שירותי תוכן ושיווק דיגיטלי יצירתי לעסקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים