עובדי אינפינידט תובעים: "משה ינאי דילל את האחזקות שלנו"

התובעים, 29 מעובדי ויועצי החברה – רובם לשעבר - טוענים כי בניגוד להסכם שנחתם עמם, המניות שלהם דוללו ● תגובת החברה: "הטענות והסעדים המבוקשים בתביעה שהוגשה על ידי קבוצת העובדים הינם חסרי שחר"

משה ינאי, המייסד ועד לא מכבר המנכ"ל של אינפינידט. צילום: יח"צ
תובע בשם אינפינידט. עו''ד ירון אלון, משרד עורכי הדין הורוביץ אבן אוזן ושות'. צילום: רן ברגמן

תובע בשם אינפינידט. עו"ד ירון אלון, משרד עורכי הדין הורוביץ אבן אוזן ושות'. צילום: רן ברגמן

עובדי אינפינידט (Infinidat) תובעים את החברה, את המשקיעים בה ואת מייסדה, משה ינאי, בגין דילול האחזקות שלהם בחברה.

התביעה הוגשה בשבוע שעבר למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, על ידי עורכי הדין ירון אלון ועדי בר אדון, ממשרד עורכי הדין הורוביץ אבן אוזן ושות'. התובעים, 29 מעובדי ויועצי החברה – רובם לשעבר – טוענים כי בניגוד להסכם שנחתם עמם, המניות שלהם דוללו.

"מהלך פסול של הנפקה מסיבית של מניות"

"מאז 2009", נכתב, "מנהלי החברה ובעלי המניות שלה התחייבו בפנינו באופן ברור וחד משמעי כי המניות שלנו יקבלו 20% מהתגמולים הראשונים והזכויות בחברה במקרה של אקזיט, בלא אפשרות דילול, וכי הזכויות לא ייפגעו ולא ייגרע מהן דבר. מדובר בהתחייבויות המיוחדות לעולם ההיי-טק, בהטבה משמעותית: למשל, כאשר הוצגה האפשרות למכירת החברה במיליארד דולרים, היינו אמורים לקבל 200 מיליון מהם". יצויין כי בעבר ינאי העריך את שווי החברה בכ-1.6 מיליארד דולר.

"אולם", נטען בתביעה, "ביוני השנה נחשפנו לכוונות החברה להתנער מההתחייבויות הללו ולקפח את הזכויות שלנו, על ידי דילול המניות שלנו. החברה לא העבירה מידע מסודר ומלא בעניין. במקביל, החברה חדלה מלדווח לרשם החברות על המהלכים שנעשו בה, לרבות שינוי הון, החלפת תקנון, שינוי דירקטוריון – הכל על מנת להסתיר את הפעולות שלה מאיתנו".

לפי התובעים, "לאחר בירורים שערכנו, גילינו כי החברה ומנהליה החלו לפגוע בזכויות לנו כבר מ-2015. המהלכים הללו סותרים את התחייבויות החברה, הם נעשו בלא ידיעתנו ומטרתם אחת – לקפח אותנו ולשפר את מצבם של שאר המחזיקים במניות. את כלל השינויים גילינו באמצעות רסיסי מידע, שמועות, או שיחות. כשפנינו לחברה לקבלת מידע מסודר, אינפינידט סירבה לספק כל מידע, באופן פסול ובחוסר תום לב".

התביעה היא כנגד, בין השאר, משה ינאי, מייסד החברה ועד באחרונה המנכ"ל שלה, בעלות מניות בחברה, ביניהן גולדמן זאקס, IBI, ודירקטורים בחברה.

עוד נטען כי "תקנון חדש שהחברה הנפיקה השנה, פוגע פגיעה משמעותית בנו. הוא נסמך באופן פסול על פגיעות פסולות שנעשו בתקנונים קודמים, ב-2015 וב-2017, והוא מעצים את הקיפוח שלנו. הזרעים הפסולים שנזרעו בתיקוני העבר מומשו כעת באופן פסול במיוחד: בכוונת החברה לבצע מהלך משלים ולדלל את המניות שלנו, על ידי הנפקת אלפי מניות לעובדים הקיימים, וזאת כדי לדלל את המניות של העובדים והיועצים לשעבר. מדובר במהלך פסול של הנפקה מסיבית של מניות, זהו מהלך רשלני, חסר תום לב, בניגוד עניינים, החורג ממהלך העסקים הרגיל וההגיוני של החברה, אשר מפר ביודעין את הזכויות שלנו. אין לו כל הגיון עסקי כלכלי או אחר, למעט דילול בוטה של המניות שלנו".

התובעים מבקשים מבית המשפט לקבוע כי המניות שלהם זכאיות למה שהובטח להם לפני שנים, וכי אין תוקף לשינויים שחלו במהלך השנים, אשר פוגעים בהם.

אינפינידט

אינפינידט

תגובת אינפינידיט

מאינפינידט נמסר בתגובה כי "הטענות והסעדים המבוקשים בתביעה שהוגשה על ידי קבוצת העובדים הינם חסרי שחר. מדובר בקבוצת עובדים לשעבר שנהנו מתנאי עבודה מפליגים, וחלקם הגדול אף נהנה ממימוש של אחזקות מסוימות שהיו בידיו בתקופה בה הדבר התאפשר".

בתגובתה המשיכה אינפינידט וציינה כי "אין לחברה אלא להצטער על כך שאנשים שנהנו מהחברה ופעילותה, חלקם משך תקופות ארוכות ביותר, מצאו לנכון לתבוע את החברה בתביעת סרק, המנוסחת באופן שמטרתו לגרום נזק לחברה ולהפעיל עליה לחץ פסול. כל זאת הם עושים על מנת לנסות ולקבל טובות הנאה שהם אינם זכאים להן. תגובת החברה המפורטת תוגש לבית המשפט בהקדם, והחברה סמוכה ובטוחה כי טענות התובעים יידחו והם אף יישאו בתוצאות הנזקים והעלויות שהם גורמים לחברה".

עוד נמסר מאינפינידט כי "החברה צומחת מאוד בחודשים האחרונים ומגייסת בימים אלה בישראל יותר מ-25 עובדים, כאשר בשנה הקרובה יגויסו בארץ עוד 50 עובדים. בעולם יגויסו בשנה הקרובה כ-40 עובדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים