תוכן שיווקי

קספרסקי מחסנת ארגוני SMB מפני נגיף הסייבר

"ארגוני SMB נדרשים להגנת סייבר בדיוק כמו הגדולים", אמר נועם פרוימוביץ', מנכ''ל קספרסקי ישראל, וסיפר על שירות חינמי שענקית הסייבר מעניקה לפלח שוק חשוב זה

18/10/2020 14:46
נעם פרוימוביץ', מנכ''ל קספרסקי ישראל. צילום: באדיבות קספרסקי

כתב: הילל יוסף.

"ארגוני אנטרפרייז מוגנים באופן יחסי יותר מארגוני SMB, שאין להם את המשאבים הנדרשים להגנת סייבר כוללת. לכן, ולאור ריבוי איומי הסייבר וההתפתחות המואצת טכנולוגית של ההאקרים, החלטנו לסייע לארגוני SMB, כדי להעלות את רמת אבטחת המידע והגנת הסייבר שלהם", כך אמר נעם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל.

לדברי פרוימוביץ', "האיומים הולכים ומתרבים. ההונאות נמשכות, וקיבלו תאוצה בשל מגיפת הקורונה, הפישינג נמצא במגמת עלייה והכופרות פה כדי להישאר. כך, באחרונה חוקרי קספרסקי חשפו שיטה חדשה של פושעי סייבר לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי של צרכנים המבצעים רכישות באינטרנט. ההאקרים עושים זאת על ידי ניצול של שירות הניטור הפופולרי Google Analytics. מדובר רק בשיטה חדשה אחת מני רבות שהחוקרים שלנו חשפו".

מעטפת כוללת להגנת סייבר עבור ארגוני SMB

הוא ציין כי "יש פער ניכר בין יכולות הגנת הסייבר של גופים גדולים וקטנים. לצד זאת, מגיפת הקורונה שוחקת כלכלית את אותם ארגונים. לאור זאת, החלטנו לקחת חלק מתקציב השיווק שלנו ובמקום להשקיע אותו בפרסומות, השקנו פעילות חינמית, שמטרתה לסייע לאותם ארגוני SMB. לאה מבין אותם ארגונים שרוצים להיות מוגנים יותר יכולים להתקשר איתנו, והם יקבלו ייעוץ, בלי שמישהו ינסה למכור להם מוצרים שהם לא זקוקים להם או שהם יקרים מדי עבורם".

"האסטרטגיה של החברה הייתה תמיד לבצע את המעבר הדרוש מהגנה לחסינות, חיסון וחוסן סייבר", הוסיף פרוימוביץ'. "התפיסה הזו החלה להתממש עוד בטרם פרוץ משבר הקורונה: הבנו שהגנה היא עסק מורכב ומתוחכם, ושהיא הפכה להיות קשה יותר לביצוע. לכן, נדרש לעשות זאת אחרת. החיסון הוא לא רק טכנולוגיה, הגנת סייבר היא גם משהו תודעתי, תרבותי-ארגוני. בעזרת השירות החדש שהשקנו אנחנו רוצים להעלות את רמת המודעות של כלל הארגונים, בדגש על הקטנים-בינוניים, לחשיבות ההגנה. לכל מי שמתקשר אלינו אנחנו מעניקים תמונת מצב, שמשקפת את הפער הקיים בארגון שלו בין המצוי לרצוי. בשבועות האחרונים עשינו זאת לעשרות ארגונים ונמשיך בפעילות המבורכת הזו עד סוף השנה. תמונת המצב כוללת שלושה היבטים: איפה נמצא הארגון, מה מצב הגנת הסייבר שלו ומה נדרש לעשות. השלב הבא הוא תמיכה בתקלה. אז מגיע שלב שבו נבחנות האפשרויות לתגובה במקרה של אירוע סייבר, ולבסוף – ביצוע התגובה שנבחרה".

"בדרך זו", הסביר פרוימוביץ', "ניתן לטפל ב-95% מהבעיות. כך, לדוגמה, אם ארגון חווה מתקפת כופרה, הוא מתקשר והצוות שלנו יציע לו פרוצדורה של IR, תגובה לאירוע. יש לנו את רוב הכלים הנדרשים לשחזור המחשבים והקבצים שננעלו ולפתיחת ההצפנה".

"השירות, שאותו אנחנו מעניקים לשוק בחינם, הוא בבחינת עזרה ראשונה ל-'פצועי' סייבר: מה לעשות על מנת לחזור לפעילות במהירות ובמינימום הפסדים של כסף או נתונים. בדרך זו אנחנו מאפשרים לארגוני SMB לקבל רמת שירות ותמיכה כמו לארגוני אנטרפרייז", אמר.

לסיכום אמר פרוימוביץ' כי "השירות שהשקנו הולך וצובר תאוצה מדי יום. הוא עונה על כמה צרכים: הרצון להיות מוגן והולם לרגולציות המגזריות, הצורך לעבוד מהבית ולקבל את אותה רמת עבודה כמו במשרד, הסגרים, שמונעים הגעה פיזית למשרדים, וזאת לצד הגידול באיומים בשל המתקפות סביב מגיפת הקורונה. אני משוכנע שהשירות החינמי של קספרסקי ישראל, שהוא חלוצי בחברה העולמית, ימשיך ויגדל ב-2021, כי הוא תומך בכל מחזור חיי האבטחה של ארגוני SMB. סניף קספרסקי ישראל ממשיך בתנופת הצמיחה שלו – גם בכמות העובדים, גם בהיקף הלקוחות וגם במכירות, ולא במקרה: הפתרון שלנו מוכלל. לא מדובר רק במוצרים אלא במעטפת כוללת של שירות".

אירועים קרובים