הערב: אפל תשיק את מכשירי ה-iPhone 12 החדשים

אירועי השקת ה-iPhone השנתיים של אפל הם בין הנצפים ביותר בעולם הן על ידי צרכנים חובבי החברה והן על ידי סוקרי שוק ואנליסטים, אבל האירוע השנה יהיה משמעותי במיוחד עבורה, ולפי אנליסטים, המכשירים שייחשפו יסמלו את אחד ממחזורי השדרוג הגדולים ביותר שלה מזה שנים

ההודעה של אפל על האירוע: רמזים: מהירות וארבעה דגמים

אירועי השקת ה-iPhone השנתיים של אפל (Apple) הם בין הנצפים ביותר בעולם הן על ידי צרכנים חובבי אפל והן על ידי סוקרי שוק ואנליסטים, אבל השנה יהיה האירוע משמעותי במיוחד עבור ענקית הטכנולוגיה. אירוע ההשקה המקוון צפוי להתרחש היום בערב (שעון ישראל) בפארק של אפל, ואנליסטים צופים כי המכשיר החדש שייחשף – או, יותר נכון, ארבעה מכשירים – יסמל את אחד ממחזורי השדרוג הגדולים ביותר של החברה מזה שנים.

"מתחילתו ועד סופו, האירוע עתיד להיות רק iPhone", אמר דניאל איב, אנליסט ב-Wedbush Securities בראיון לקראת האירוע. "לדעתי, זהו מחזור המוצר החשוב ביותר בעשור האחרון עבור אפל".

ראשית, לפי סקרים שונים, לפחות 350 מיליון מכשירים מתוך 950 מיליון מכשירי ה-iPhone הפעילים בעולם הם כבר מיושנים וזקוקים לשדרוג ולפחות 40% מבעלי המכשירים לא שדרגו אותם לפחות 3.5 שנים.

שנית, הוא אמור להיות המכשיר הראשון של החברה שיתמוך בטכנולוגיית דור 5 שפריסתה בעולם תופסת תאוצה בחודשים האחרונים, ועוד יותר בשנה הבאה, מה שאומר שצפוי ביקוש רב מצד מיליארדי צרכנים בעולם למכשירי דור 5, שיצטרכו להחליף את הסמארטפון שלהם אם ירצו ליהנות מהיתרונות שמציעה הטכנולוגיה החדשה. אנליסטים מעריכים כי דגם ה-12 יהיה תחילתו של מה שעשוי להיות מחזור שדרוג גדול וארוך טווח על רקע התרחבות הפריסה של דור 5 על ידי מפעילות רבות בעולם.

שלישית, בפעם הראשונה תציג אפל ארבעה דגמים חדשים, בגדלים שונים ובמפרטים שונים, וברמות מחיר שונות – מן הפשוט אל העילית, כדי לאפשר גם לאנשים שבדרך כלל אינם רוכשים מכשיר של אפל בגלל מחירו הגבוה יחסית להגר למכשיר שנחשב בין הנחשקים בעולם.

השילוב של הגורמים הללו עשוי להפוך את המכשירים החדשים ל"להיט" שדרוג, בייחוד לקראת עונת החגים המתקרבת, ובכלל למחזור שדרוג עולמי גדול.

אפשרות זו חשובה במיוחד עבור אפל, שבשנים האחרונות התמודדה עם מכירות פוחתות של מכשירי iPhone, שדחפו אותה להשיק מוצרים אחרים, כמו מחשוב לביש, ושירותים חדשים.

מה צפוי באירוע?

לפי השמועות וההדלפות שהתפרסמו עד כה, לבד מתמיכה בדור 5 של כל המכשירים החדשים, קו ה-iPhone 12 יציג עיצוב מחודש וארבעה גדלים: דגם "מיני", עם מסך 5.4 אינץ', דגם 12 רגיל עם מסך 6.1 אינץ', דגם Pro עם מסך 6.1 אינץ' ודגם Pro Max עם מסך 6.7 אינץ'.  בנוסף, לכולם יהיה מסך OLED, שאפל השתמשה בו עד כה רק בדגמי ה-Pro שלה. עוד ייתכן, כי אפל תוסיף חיישן LiDAR למכשיר ה-Pro Max החדש, שמאפשר למכשיר "להבין" טוב יותר את הסביבה המקיפה אותו ולספק ביצועים משופרים באפליקציות של מציאות רבודה. החיישן הזה כבר קיים ב-iPad Pro האחרון שהחברה השיקה.

גם מדיניות התמחור של אפל צפויה להיות תחרותית יותר מול מכשירי אנדרואיד מתחרים – טקטיקה שהתבררה כמוצלחת עם מכשיר iPhone 11 שנמכר ב-700 דולר, וה- iPhone XR שנמכר ב-600 דולר.

למרות התמיכה בדור 5, דגם הבסיס של קו מכשירי ה-12 מתומחר ב-700 דולר, שלדברי אנליסטים הוא בעל משמעות גדולה על רקע המשבר הכלכלי העולמי של מגיפת הקורונה.

"בדרך כלל, אפל אינה חברה שמורידה מחירים", אמר איב בראיון, "אבל אני חושב שהבינו בחברה שהם חייבים להציע נקודות מחיר שונות, כי הם לא יכולים להחמיץ את ההזדמנות".

אולי גם HomePod

כמה שמועות שפורסמו ברשת באחרונה מציינות שייתכן כי אפל תציג באירוע אוזניות פרימיום חדשות, מוצר למעקב בלוטות' בשם AirTags וגם דגם מוזל של הרמקול החכם שלה – ה-HomePod, שיתומחר ב-99 דולר.

וגם מעורבות ישראלית

קצת פרגון לטכנולוגיה ישראלית: התמיכה בדור חמש במכשירים החדשים של אפל קשורה בחלקה לחברת אורבוטק הישראלית, חברת בת של KLA האמריקנית, המעורבת בתהליכי הייצור של רכיבי ה-5G של המכשירים החדשים של אפל, ובכלל של כלל הסמארטפונים המתקדמים בעולם. מכשירים התומכים בקישוריות 5G זקוקים לאנטנות מרובות שיתמכו בתדרים גבוהים, ואורבוטק מספקת פתרונות ייחודיים לייצור המעגלים המודפסים הנדרשים לכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים