שבע עצות לנשים: איך תשמרו על מקום העבודה והקריירה בימי קורונה?

נשים בהיי-טק הן גם כך מגזר מצומצם מאוד, וכעת הן עלולות להינזק עוד יותר, ואף לאבד את עבודתן, אם לא ישכילו להיערך לתפקוד בעבודה מרחוק בעידן הקורונה, לימים שלאחר הסגר - אז מה ניתן לעשות?

30/09/2020 14:13
גם אמא וגם עובדת מרחוק. איך מצליחים במשימה? צילום אילוסטרציה: BigStock
מור עזריה, דירקטורית בכירה ומנהלת קבוצת האוטומציה, KLA. צילום: יח"צ

מור עזריה, דירקטורית בכירה ומנהלת קבוצת האוטומציה, KLA. צילום: יח"צ

רק שליש מן המועסקים בהיי-טק הישראלי הן נשים, כך על פי דוח של הלמ"ס מ-2019. גם בעמק הסיליקון ותעשיית ההיי-טק האמריקנית שיעור הנשים נמוך. זו נקודת הפתיחה במשק, וכאשר נכנס משתנה חדש כמו התפרצות נגיף הקורונה ההשפעות השליליות שלו יכולות להיות מרחיקות לכת על נשים ברמה הפרטנית, על התעשייה, הכלכלה ועל והחברה בכלל.

בחודשים האחרונים התפרסמו כתבות רבות בניו יורק טיימס, בפורבס, ואפילו מחקר של מקינזי בנושא הפגיעה של הקורונה בקריירה של נשים, והסכנה להיפלט ממעגל העבודה. לא חשוב כמה שוויוני הבית או מקום העבודה, סטטיסטית הנשים עדיין נושאות בעול המשפחה ובעיקר בעול גידול הילדים, יותר מגברים. ובהיעדר מוקדי תמיכה, כמו מעונות יום, גני ילדים ובתי ספר, בהיעדר חוגים או אפילו מפגשים עם חברים, האימהות, לעתים קרובות יותר מהאבות, מצאו את עצמן מטפלות בילדים הצעירים ברוב שעות היום, ומגיעות למשימות של העבודה בלילה, אחרי שהילדים שכבו לישון, או עם שחר, לפני שהם מתעוררים.

שרון יוגב, דירקטורית בכירה שרשרת אספקה, KLA. צילום: יח"צ

שרון יוגב, דירקטורית בכירה שרשרת אספקה, KLA. צילום: יח"צ

מיותר לציין כי בעקבות המצב ההספק כמו גם איכות העבודה עלולים להיפגע, המעסיקים אינם סובלניים לתופעה זו, והנשים צריכות למצוא פתרונות להכיל ולגבור על אתגרים אלו. במיוחד עתה, עם פתיחת שנת הלימודים, כאשר הפתרונות כמו למידה בקפסולות, יומיים-שלושה בשבוע – מורכבים ליישום ומכבידים. 

איך שלא נסתכל על זה הקריירה של נשים רבות בארץ ובעולם נמצאת בסכנה בגלל הקורונה.

 

להלן מספר עצות – איך תשמרו על מקום העבודה ועל הקריירה שלכן בימי הקורונה:

  • ארגנו לכן סביבת עבודה נוחה עם מסך גדול, אוזניות, מצלמה וכיסא מתאים. וודאו כי זו סביבה שקטה, המאפשרת לכן להתנתק מן הרעשים והצרכים של הבית. אם אין סביבת עבודה מתאימה בבית – קחו את הלפטופ וצאו לכמה שעות לבית קפה הקרוב לביתכן.
  • ערכו תיאום ציפיות עם המנהל/ת לגבי ימים מסוימים בשבוע בהן אתן זמינות לישיבות.
  • הקיפו את עצמכן בנשים, שגם הן אמהות לילדים צעירים, הנמצאות בעבודה תובענית כמו שלכן. מצאו קהילה תומכת, החליפו מידע לגבי פתרונות לילדים, סיוע במטלות הבית וכדומה.
  • הקימו קייטנת אמהות, כאשר כל אם מארחת ילדים נוספים יום בשבוע, ובשאר הימים משוחררת לעבודה בשעה שילדיה מתארחים אצל משפחות אחרות.
  • בהיעדר פתרונות אחרים, אל תרגישו רע אם תשימו את הילדים מול הטלוויזיה או בחוגים בזום, זה לא אידאלי אבל הכרחי כדי להרוויח כמה שעות עבודה ביום.
  • חילקו את הנטל עם בן הזוג ככל שניתן.
  • היעזרו בשירותי חוץ – ניקיון, בישול, גיהוץ, כביסה, שמרטפות – כל מה שעשוי להקל, ולו חלקית, על עומס המטלות בבית.
ויקי פלטניק, מנהלת משאבי אנוש. צילום: Funia – Digital Beyond

ויקי פלטניק, מנהלת משאבי אנוש. צילום: Funia – Digital Beyond

והכי חשוב, הפסיקו לשאוף לשלמות כי שום דבר לא יכול להיות מושלם כעת – לא הזמן שהילדים מבלים מול המסך, לא מצב הניקיון של הבית וגם לא ארוחת הצהריים הבריאה והמושלמת. פשוט הרפו, הדמימו את הביקורת העצמית או את רגשות האשם, והתעלמו מביקורת של אחרים כלפיכן. במקום זה מצאו את הדרך להשקיע בעצמכן, ולו רק 15 דקות עם כוס קפה ומאמר מעניין, טיול עם הכלב בשכונה, שיחה עם חברה טובה או תרגול יוגה – כל דבר שיטעין אתכן ויאפשר לכן להיות אמא טובה יותר ועובדת טובה יותר בתקופה מאתגרת זו. 

הכותבות הן חברות פרום WISE להעצמת נשים בחברת KLA

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים