הפסד נקי לסאן ברבעון הראשון; המנכ"ל שוורץ: "יש בידנו הכלים להתמודד עם התקופה הקשה"

בעקבות הוצאות חד פעמיות גדולות - נפגע הרווח הנקי של החברה, ומבחינה חשבונאית רשמה החברה הפסד נקי של 1.677 מיליארד דולרים במהלך שלושת חודשי הרבעון הראשון של שנתה הכספית 2009 ● ההכנסות ירדו אף הן ב-7.66% - מה שתרם להפסדים ● במהלך הרבעון ההוצאות התפעוליות כמעט הכפילו את עצמם ועלו ב-47.37% - אך הן כוללות הוצאות חד פעמיות כבדות הקשורות לשינוי במבנה החברה

סאן מיקרוסיסטמס פרסמה בסוף השבוע את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של שנתה הכספית 2009. מהדו"ח עולה, כי בעקבות הוצאות חד פעמיות גדולות – נפגע הרווח הנקי של החברה. למעשה, מבחינה חשבונאית, רשמה החברה הפסד נקי של 1.677 מיליארד דולרים. ההכנסות שהציגה החברה בשלושת חודשי הרבעון עמדו על 2.99 מיליארד דולרים – ירידה של 7.66% לעומת 3.22 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ירידה זו, אף היא פגעה ברווח הנקי.

במהלך הרבעון ההוצאות התפעוליות כמעט הכפילו את עצמן ועלו ב-47.37% ל-2.85 מיליארד דולרים – לעומת 1.5 מיליארד דולרים ברבעון המקביל. עם זאת, הוצאות אלו כללו הוצאות חד פעמיות כבדות של 1.51 מיליארד דולרים מהם 63 מיליון בגין הוצאות הקשורות לשינוי במבנה החברה ו-1.45 מיליארד בגין ירידת ערך החברה. בעקבות ההוצאות החד פעמיות הגדולות, ההפסד התפעולי הסתכם ב-1.65 מיליארד דולרים, אך גם בלי ההוצאה החד פעמית החשבונאית בגין שינוי ערך החברה היה נגרם הפסד תפעולי של 205 מיליון דולרים – לעומת רווח תפעולי של 63 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת, זאת, משום הירידה של 229 מיליון דולרים בהכנסות.

יש לציין, כי ללא ההוצאות החד פעמית בגין שינוי ערך החברה, היה נגרם הפסד של 232 מיליון דולרים – לעומת רווח של 89 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. עם זאת, החברה הקטינה את ההוצאות התפעוליות בסעיפים אחרים המהווים סעיפים תפעוליים של ממש. כך, ההוצאות הניהוליות פחתו ל-920 מיליון דולרים – ירידה של 2.02% לעומת 939 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההוצאה על מחקר ופיתוח ירדה ל-423 מיליון דולרים – ירידה של 5.16% לעומת הוצאה על מחקר ופיתוח של 446 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

ההכנסות של החברה בשלושת חודשי הרבעון נחלקות כדלקמן: הכנסות ממכירת מוצרים עמדו על 1.76 מיליארד דולרים – ירידה של 10.91% לעומת 1.98 מיליארד דולרים; הכנסות ממכירת שירותים עמדו על 1.23 מיליארד דולרים – ירדה זעירה של 1.05% לעומת 1.24 מיליארד דולרים ברבעון הקודם.

ההוצאות השיווקיות של החברה עלו ל-1.79 מיליארד דולרים – עליה של 7.9% לעומת 1.66 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. העלייה בהוצאות השיווק היו בין הסיבות אשר הקטינו את הרווח הגולמי ל-1.2 מיליארד דולרים – ירידה של 23.06% לעומת 1.56 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנתה הכספית הקודמת; הרווח הגולמי ברבעון המדווח ירד ל-40.17% לעומת 48.49% ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

החברה סיימה את הרבעון במזומנים ושווי ערך מזומנים בסך 2.03 מיליארד דולרים ירידה של 10.65% לעומת מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך 2.27 מיליארד דולרים.

ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל החברה, אמר בתגובה לתוצאות העסקיות, כי המשבר הכלכלי "משפיע לרעה על החברה, כי הוא מקטין את הרכישות של הלקוחות הגדולים שלה. עם זאת, בגלל שיש לנו רזרבות כספיות גדולות ומוצרים חדשים, אני משוכנע שיש לנו את הכלים להתמודד עם התקופה הקשה העוברת עלינו, ואני בטוח שנצא מהמשבר כחברה המובילה בתחום הקוד הפתוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים