"בסיסי נתונים רלציוניים מגבילים ארגונים לפתח אפליקציות מודרניות"

איל שוריאן, מנהל אזורי לישראל ב-MongoDB, מדבר בשיחה עם אנשים ומחשבים על האתגרים הנוכחיים בעולם הדטה ומסביר מדוע מערכות הלגאסי, שארגונים רבים נוטים לשמור עליהן, מהוות בעיה עבורם

איל שוריאן, מנהל אזורי לישראל ב-MongoDB. צילום: נדב כהן יהונתן

"אחת הבעיות שעמן מתמודדים מנמ"רים כיום – וזו אינה בעיה רק של המנמ"ר, אלא של הארגון כולו – היא מערכות לגאסי. הנתונים שבהן כלואים במערכות מונוליטיות וקשה מאוד לפתח עליהן אפליקציות חדשות, שייבנו בצורה אג'ילית, פלקסבילית ושיתאימו לעולם החדש. כיום, 98% מהדטה בעולם יושב על מערכות שנבנו בטכנולוגיה רלציונית – טכנולוגיה שנהגתה ופותחה לפני 50 שנים, לפני שהופיעו רשת האינטרנט, מחשוב הענן והמובייל. טכנולוגיה זו מגבילה את היכולת של ארגונים לפתח אפליקציות מודרניות", כך אמר איל שוריאן, מנהל אזורי לישראל ב-MongoDB, בשיחה עם אנשים ומחשבים.

"אתגר זה", ציין שוריאן, "מתחבר לאתגר נוסף, שאף הוא קשור לנתונים: הדטה כיום בארגונים היא בדרך כלל מבוזרת ויושבת על הרבה מערכות. מצב זה מביא לכך שקשה מאוד להנגיש את הנתונים למשתמשים".

לדבריו, "המגבלה של יכולת הארגונים לפתח אפליקציות מודרניות הביאה לפיתוח של בסיסי נתונים NoSQL, במטרה לענות על בעיות שלא ניתן לפתור על גבי מערכות וסביבות לגאסי". הוא ציין כי "MongoDB – מפתחת מסד הנתונים NoSQL בקוד פתוח – פופולרית בקרב מפתחים ומקצועני IT. זאת, הודות לגמישות ולגישה הסקלבילית שלו. שימושים נפוצים ב-MongoDB כוללים שימושי ביג דטה תפעוליים ואנליטיים, ניהול תוכן ואספקתו, תשתיות ניידות וחברתיות, ניהול נתוני משתמשים וריכוז נתונים".

שוריאן אמר כי "לפני כשלוש שנים, MongoDB הנפיקה בבורסה לפי שווי של מיליארד וחצי דולר. בתוך שנה היא נסקה לשווי של שבעה מיליארד. זו אינה חברת חד קרן, אלא עדות להצלחת הקוד הפתוח". הוא הוסיף כי "מחקרי שביעות רצון בקרב מפתחים ומשתמשים מעלים זה שלוש שנים ברציפות שבסיס הנתונים שלנו הוא זה שהמפתחים הכי רוצים לעבוד עליו. הסיבה לכך היא העובדה שאנחנו נותנים להם גמישות עם Document model. כך אנחנו מאפשרים להם לפתח כמו שהם רוצים ולא מאלצים אותם לאופן שמערכת רלציונית מגבילה אותם".

גידול הוריזונטלי ולא רק ורטיקלי

"בנוסף", ציין שוריאן, "הטכנולוגיה של בסיס הנתונים מבוזרת, ולכן היא מאפשרת גידול הוריזונטלי ולא רק ורטיקלי. בדרך זו אנחנו מספקים ביצועים גבוהים בכל קנה מידה שהוא. אנחנו מעניקים לארגון את היכולת לעבוד בכל מקום עם אותו בסיס נתונים, בסביבת רישוי מסורתי (On-Prem), בתצורה היברידית, בענן או כמוצר מנוהל מלא, DBaaS – בסיס נתונים כשירות".

לדבריו, "אחת הסיבות שצבאות ותעשיות ביטחוניות משתמשים בבסיס הנתונים שלנו היא שמדובר בדטה בייס ורסטילי, שמתאים למגוון של משימות מחשוב. זאת, לצד העובדה שהוא מציע את מנגנוני אבטחת המידע והגנת הסייבר ברמה הגבוהה ביותר, עם תמיכה ברוב הרגולציות הבינלאומיות". כך, ציין, "אחד הצבאות בעולם משתמש בנו כפלטפורמה למגוון תרחישים – מניתוח של דטה לא מובנה דרך אינטרנט של הדברים, ניהול שרשרת אספקה וכלי פיתוח תוכנה מבוסס ארכיטקטורה של מיקרו-שירותים".

שוריאן דיבר גם על הסניף בישראל, שהוקם לפני שנה בלבד, ורושם גידול מהיר. "יש לנו עשרות לקוחות אנטרפרייז, ביניהם רוב הבנקים הגדולים, חברות ביטוח וחברות היי-טק דוגמת סיסקו, וונאג׳ וסיילספורס. אנחנו מונים כיום יותר מ-20 איש ועל אף הקורונה נמצאים בעיצומו של תהליך גיוס של עובדים נוספים, על מנת לתת מענה לדרישה ההולכת וגדלה למוצרים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים