לנסוע על בטוח: אורורה לאבס גייסה 23 מיליון דולר

כספי הגיוס ישמשו את החברה להרחיב את פעילותה, לגייס עוד עובדים ולחדור לשווקים חדשים מלבד שוק הרכב

אורורה לאבס, שנוסדה ב- 2016 על ידי זוהר פוקס (מנכ"ל) ואורי לדרמן (סמנכ"ל תפעול), הודיעה היום על השלמת סבב השקעה B בהיקף של 23 מיליון דולר מיצרניות רכב מובילות, מתאגידי אלקטרוניקה וטכנולוגיה ומקרנות הון סיכון.

את הסבב הנוכחי הובילו מריוס נכט, ממייסדי חברת צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה ו-LG Technology Ventures שהינה זרוע ההשקעות של קבוצת LG. בסבב השתתפו גם חברת פורשה SE, המחזיקה העיקרית בקבוצת פולקסווגן, הכוללת בין היתר את המותגים פולקסווגן, אאודי, פורשה, סקודה וסיאט, חברת Toyota Tsusho מקבוצת טויוטה, UL Ventures – זרוע ההשקעות של חברת תקני הבטיחות העולמית UL, וכן המשקיעים הקיימים. סבב ההשקעה הסתיים עם ביקוש עודף מצד המשקיעים. כולל הגיוס הנוכחי החברה גייסה 34 מיליון דולר.

אורורה לאבס המציאה מחדש את האופן שבו יצרניות הרכב, ספקי התוכנה לרכב וכן ספקי ויצרני סיליקון, מבצעים ניהול, אבחון ועדכון תוכנה מרחוק (OTA). פתרונות החברה, המעוגנים בעשרות פטנטים, נמצאים בשימוש של יצרניות רכב גלובליות, האחראיות על שליש מייצור הרכב העולמי וכן יצרני מכשירים חכמים, ומאפשרים לאסוף נתונים בזמן ההרצה ולהפיק הבנה עמוקה על התנהגות שורות הקוד בתוכנה. רמת הבנה זו מבטיחה שהמכשירים יפעלו ברציפות ללא השבתה ועם יכולת חיזוי תקלות בתוכנה ותיקונם.

בנוסף לשמירה על בטיחות ואבטחת התוכנה מפני תקלות והתקפות סייבר, פתרונות אורורה לאבס מאפשרים ליצרנים להוסיף באופן שוטף תכונות ופונקציות חדשות שיאריכו את חיי המכשיר וישפרו את חווית המשתמש. כל זאת באמצעות טכנולוגית AI ולימוד מכונה, שיאפשרו ליצרנים הן לחסוך מיליארדי דולרים על חומרים ועלויות תקשורת הנתונים שלהם והן ליהנות נמודלים עסקיים חדשים.

הרגולציה העולמית החדשה (UNECE WP.29) מחייבת אבטחת עדכוני תוכנה ויכולת איתור של העדכונים מתוך מאות מיליוני שורות קוד בתוכנות הרכב שקיימות כבר כיום בכלי רכב, כאשר מספר שורות הקוד צפוי לשלש עצמו עד שנת 2030. אימוץ הרגולציה ידרוש מיצרניות הרכב להבין לעומק את התנהגות התוכנה כדי שיוכלו להציג  את הנתונים ולספק הוכחות הנדרשות במסגרת הרגולציה.

"התחייבות חוצת-תעשיות זו של המשקיעים מהווה הוכחה לצורך בשיפור מתמיד של איכות התוכנה, בטיחות, אבטחה ועדכון על גבי כל המכשירים, תוך מתן דגש מיוחד לרכבים אשר הופכים להיות חשמליים ומחוברים, שהיקף התוכנות בהם גדל באופן אקספוננציאלי", אמר זוהר פוקס, מייסד שותף ומנכ"ל אורורה לאבס. "לאור ההתאמות שמבצעות יצרניות הרכב לקראת הרגולציה החדשה לפי UNECE WP.29 ונותנות עדיפות לתוכנה בפיתוח המוצרים שלהם, אורורה לאבס הופכת להיות שותפה אסטרטגית אשר עוזרת ליצרנים לבדל ולעדכן את הרכבים והמכשירים וליצור מודלים עסקיים חדשים, הרבה מעבר למה שטסלה הציגה עד כה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים