"האצת הדיגיטציה לוותה בעלייה חדה במתקפות סייבר"

לדברי אורי שמחון, סמנכ"ל תקשורת ואבטחת מידע, טלדור תקשורת מקבוצת טלדור, "שנת תש"פ התאפיינה במגיפת הקורונה, שאחת ההשפעות הישירות שלה על השוק העולמי והישראלי היא האצת הדיגיטציה בכל אורחות חיינו, ששהתבטאה בעלייה החדה במתקפות סייבר... ולכן יש להגן יותר על תשתיות הענן ולהצטייד במוצרי סייבר, אשר יגנו מפני פריצות ושיבוש פעילות החברה"

אורי שמחון, סמנכ"ל תקשורת ואבטחת מידע, טלדור תקשורת מקבוצת טלדור. צילום: ליאת מנדל

"אם עד היום התפיסה הרווחת הייתה, כי יש לערוך אימוץ טכנולוגיות בשל קדמה וחדשנות אשר מיטיבות עמנו, גילינו השנה גם את נחת זרועה של הדיגיטציה, בדמות העלייה החדה במתקפות סייבר, אשר מחייבת אותנו להיות יותר זהירים ורגישים בכל פעולה שאנחנו מבצעים באונליין", כך אמר אורי שמחון, סמנכ"ל תקשורת ואבטחת מידע, טלדור תקשורת מקבוצת טלדור.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר שמחון, כי "שנת תש"פ התאפיינה במגיפת הקורונה, שאחת ההשפעות הישירות שלה על השוק העולמי והישראלי היא האצת הדיגיטציה בכל אורחות חיינו. ההאקרים ניצלו ומנצלים את המצב: מרחב ההתקפה שלהם גדל בצורה דרסטית, מתקפות הכופרה גדלו בצורה משמעותית, כמו גם המשכן של מתקפות פישינג, ספאם ועוד. כל זאת, תוך כדי ניצול משבר הקורונה ושימוש במילות מפתח הקשורות אליה, עם שלל נוזקות – ובלא שום אמפתיה מצידם".

האצת הדיגיטציה, ציין, "תופסת תאוצה גם במגזר הממשלתי, שלרוב נשרך אחר המגזר הפרטי באימוץ פתרונות חדשניים, אשר מאמץ ומחבק אליו פתרונות ענן. כך, בשנה החולפת יצא לדרך פרויקט נימבוס, מכרז חשוב ומרכזי לאספקת שירותי ענן המבוססים על פלטפורמה ציבורית עבור הממשלה ויחידות הסמך. ברור לכל, כי מכרז שכזה מצריך רמה שונה לחלוטין של דרישות אבטחה, מהמחמירות ביותר, והתואמות את צורכי הממשלה".

על פי שמחון, "המעבר של עסקים לעולם הדיגיטלי דחף אותם להיות פחות תלויים בקבלת קהל והניע את העסקים שלהם לעולם הדיגיטלי ולענן. היכולת לספק שירות ומכירות בלא קבלת קהל הבהירה, כי עסק כזה ישרוד בשנים הבאות מכמה סיבות: חיסכון בעלויות, זמינות סביב השעון ושינוי תהליכים. עם זאת, יש להגן יותר על תשתיות הענן ולהצטייד במוצרי סייבר, אשר יגנו מפני פריצות ושיבוש פעילות החברה, אשר עלולים לפגוע הן בתדמית החברה והן כלכלית. בשנה הבאה המגמה הנראית לעין היא השקעות גבוהות יותר בכל הנושא של אבטחת מידע למניעת מתקפות סייבר באותם ארגונים שעברו לענן באופן מלא".

"ההבנה של ארגונים כי הם חייבים להיות מוכנים ליום שאחרי", אמר שמחון, "האיצה את כל המעבר לענן, כשכל תשתיות החברה אינן נמצאות יותר במשרדי החברה ומצריכות גישה מרחוק. ארגונים הבינו, שמעגלי אבטחת המידע חייבים להיות יותר הדוקים ומנוטרים מסביב לשעון על מנת לוודא שאין זליגת מידע או ניסיון למתקפת סייבר. מכאן נובע הצורך בהגדלת ההשקעה בפתרונות ענן והגנה על תשתיות החברה שנמצאות בענן וזמינות 7X24 גם להאקרים – ולא רק לעובדי החברה".

שמחון סיכם באומרו, כי "ארגונים הבינו, כי הקורונה מצריכה שינוי רדיקלי בצורת תהליכי העבודה והגישה מרחוק. כל עובד חייב שתהיה לו יכולת גישה לתשתיות החברה, בלא תלות פיזית בעבודה מהמשרד. היכולת של עבודה מהבית באופן מלא נותנת לארגון יכולת לשרוד בתקופה הקשה הזאת וגם בעתיד. שינוי זריז של ארגונים יחרוץ את גורלם – האם ימשיכו להתקיים או לא. המגמה היא הגדלת המכירות והשירות מרחוק, בלא הגעה פיזית של הלקוחות. זה דורש היערכות של החברות בהיבטי הגנה ושמירה על המידע במודל החדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים