פודקאסט אנשים ומחשבים: כך משמרים עובדים באינטל

רותם כהן, מנהלת מחוברות עובדים באגף משאבי האנוש של אינטל, מספרת על הפעולות שהחברה עושה למען העובדים - בתקופת המשבר הנוכחית ובכלל ● פודקאסט ראשון משלושה על סביבת העבודה החדשה בעידן הקורונה

רותם כהן, מנהלת מחוברות עובדים באגף משאבי האנוש של אינטל. צילום: יח"צ

פודקאסט אנשים ומחשבים מגיש שלושה הסכתים בנושא סביבת העבודה החדשה בעידן הקורונה, המשלבת עבודה מהבית ומהמשרד. בפרק זה, שהינו הראשון בסדרה, מסבירה רותם כהן, מנהלת מחוברות עובדים באגף משאבי האנוש של אינטל, על פעילותה בתחומי הרווחה, הקשר האישי עם העובדים וסיוע בתנאי העבודה שלהם בבית – משפחה, שמרטפות, התייעצות עם מומחים ובעיקר הקשבה לעובדים.

כהן עובדת באינטל כ-14 שנים, ובתקופה זו ביצעה מגוון תפקידים בתחום משאבי האנוש, השכר וההטבות. בתפקידה הנוכחי היא מכהנת מזה חמש שנים.

כמו בחברות רבות במשק, עם פרוץ הקורונה, חלק גדול מ-14 אלף עובדיה הישירים של אינטל, המפוזרים ברחבי הארץ, עברו לעבוד מהבית. "התפקיד שלי, כשמו כן הוא – מחוברות עובדים, לדאוג ולייצר את כל החיבורים עם העובדים, בינם לבין הארגון ובינם לבין עצמם, בין אם הם עובדים מהמשרד או מהבית", תיארה כהן. "זה נכון לגבי כל השנה ובמיוחד בימים אלה. המטרה היא לייצר עד כמה שאפשר רגשות חיוביים, לעודד את העובדים ובכך לגרום לפרודוקטיביות", הוסיפה. כהן ציינה שבאינטל, הפרודוקטיביות של העובדים מהבית לא רק שלא קטנה, אלא אף גדלה.

"ההיערכות של אינטל לקורונה בגל הראשון הייתה מאוד מהירה", סיפרה. "התחלנו לבצע פעולות שהוגדרו על ידינו כחוויית חירום. כלומר, סדרה של פעולות שקשורות בתהליכי קליטת עובדים בזמן קורונה, איך מוודאים שעבודת הצוות לא תיפגע על אף שכל אחד עובד במקום אחר וכיצד למלא את הצורך ביצירת אמפתיה".

האמפתיה באה לידי ביטוי בקשר עם העובדים, באמצעות הצוותים השונים שעובדים עם כהן במרכזים השונים של אינטל בישראל, יכולת הבנה והפנמה לצרכים שלהם, בגלל סביבת העבודה המיוחדת, בביתם, בתקופת הסגר, כאשר הילדים אתם בבית. "בהתחלה נתקלנו בשאלות מצד עובדים איך אפשר להתארגן בתנאים לא פשוטים אלה, וכדי לסייע להם התחלנו מהר מאוד בפגישות עם מומחים ולמדנו טיפים לסיוע לאוכלוסיות שונות, שיש להן צרכים שונים", אמרה. "כך, למשל, איתרנו מצוקות אצל רווקים ורווקות עובדי החברה ואפשרנו לחלק מהם לבוא למשרדים, ונתנו מענה למשפחות מרובות ילדים, שבהן קשה יותר לעובד לעבוד מהבית".

כהן הוסיפה כי "לא מעט פעולות נעשו כדי לשמור על המורל, שבמיוחד כעת לא נמצא בשיאו, בלשון המעטה".

אבל גולת הכותרת של הסיוע האישי שאינטל נתנה לעובדים היא שירותי שמרטפות שהחברה סיפקה לעובדים שהיו זקוקים לכך, כדי לאפשר להם לעבוד, אמרה כהן.

מנהל, דע את העובד

הטיפול והקשר בעובדים נפל גם על כתפיהם של המנהלים בחברה. כהן סיפרה שבתחילת משבר הם השתתפו בסדנה שלימדה אותם איך לייצר אמפתיה לעובדים. "קודם כל לומדים להקשיב", אמרה. "אם תקשיב תדע הכי טוב מה לעשות. בנוסף, הם למדו איך לפצח את הרגישות המתאימה לכל עובד. כך, למשל, יש עובד שיותר מתאים לו לנהל פגישות צוות בבוקר, אחרים אחר הצהריים. אלא שכאמור, הדגש הוא על הקשבה, גם אם לא תמיד יש תשובות".

ערב הסגר השני שהונחת על תושבי ישראל, כהן אומרת שברמה העקרונית, באינטל ממשיכים את השגרה שהחלה בסגר הראשון, "אבל כמובן שיהיה מעקב. ברגע שהדברים יתבהרו, הצוותים יתכנסו וייתנו מענה לאתגרים".

הפודקאסט משודר לקראת הכנס הווירטואלי המשרד החדש של אנשים ומחשבים, שאינטל תיטול בו חלק. להרשמה לאירוע לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מרים ארזי

    כל הכבוד לרותם כהן שדואגת לא רק לילדים שלה, אלא לכל עובדי אינטל! מסבתא

אירועים קרובים