אילון מאסק על ביל גייטס: "אין לו שמץ של מושג במכוניות חשמליות"

האיש הרביעי בעושרו בעולם, והבעלים של יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, "נכנס" במיליארדר שהונו הוא השני בגודלו בעולם, וזאת אחרי שגייטס התבטא בנוגע לעתידם של כלי רכב כבדים המונעים על חשמל

חלוקים בדעתם על ה-AI? אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, וביל גייטס, מייסד מיקרוסופט. צילום: וויקיפדיה

ביל גייטס ואילון מאסק הם יזמים מגה-עשירים, ושניהם מהווים כיום דמויות נערצות. כולם רוצים לדעת מה הם חושבים על כמעט כל עניין בעולם, לטוב או לרע. כולל מה שהם חושבים זה על זה.

המייסד הראשון (והמשותף) של מיקרוסופט (Microsoft) אפילו הפך למושא התעניינות גדול עוד יותר במהלך המגיפה הנוכחית, בגלל שהרבה להתבטא אודות המצב, משום המלצתו על חיסונים לכל האוכלוסיה, וכיוון שיש מי שחושדים בו שהוא בעל אג'נדות נסתרות.

מאסק מצדו נמצא בנסיקה. המייסד השותף של SpaceX וטסלה מוטורס (Tesla Motors) זכה למוניטין שלו כחדשן בתחום הטכנולוגיה, ובאחרונה טיפס ונכנס לפסגת רשימת עשירי תבל. הוא נמצא כעת במקום הרביעי וגייטס בשני. עיקר הצלחתו הפיננסית נובע מרווחי מניות יצרנית המכוניות החשמליות שלו, שלמאסק בעלות על רבות מהן. אלו עלו השנה ביותר מ-300% השנה, אולם גם צנחו באחרונה באופן כואב, שגרם למאסק לאבד יותר מ-16 מיליארד דולר בפחות מיממה, בשבוע שעבר. אבל אין סיבה לדאוג לו. הוא עדיין מולטי-מיליארדר, שהונו מוערך נכון להיום ב-91.5 מיליארד דולר. בנוסף, הוא גם הבטיח באחרונה כי בתוך שבועות ספורים בלבד יחול "זינוק קוונטי" בטכנולוגיות הנהיגה האוטונומית המלאה של מכוניות טסלה, כך שאפשר שלא ירחק היום שנראה אותו מדלג וחולף גם על פני מארק צוקרברג, גייטס וג'ף בזוס (לפי הסדר הזה) כל הדרך אל הצמרת.

אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה, ליד מכונית במפעל החברה בפרמונט. צילום שנחתך: מאוריציוס פסק, Wikimedia Commons

אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה, ליד מכונית במפעל החברה בפרמונט. צילום שנחתך: מאוריציוס פסק, Wikimedia Commons

הקרבה ברשימה לא הולידה אהבה

אבל בין גייטס למאסק, על אף הקרבה בטבלה, אין אהבה (שלא לומר הערכה) רבה.

גייטס מתח באחרונה ביקורת על משאיות חשמליות בבלוג שלו וטען כי במקרה שלהן לא יהיה ניתן באמת להתמודד עם הובלה למרחקים ארוכים, בעיקר משום שהסוללות של כלי הרכב הכבדים במתכונתם החשמלית גדולות וכבדות. לדבריו, זו גם הסיבה שלא ניתן יהיה ליישם טכנולוגיה זו ביעילות על מטוסים, ספינות או מטוסי מטען.

אחרי התבטאות זו, בסוף השבוע האחרון, הגיב מאסק לציוץ בו משתמש שאל מה דעתו על מה שאמר גייטס בעניין כלי הרכב האלקטרוניים. מאסק ענה בלקוניות, כאילו אינו יודע שהמילים הללו יעשו כותרות וכתב: "אין לו שמץ של מושג".

אבל לא נראה שהתגובה הזו שהנפיק מאסק הייתה באמת תמימה. בפוסט שלו על עתיד כלי התחבורה האלקטרוניים גייטס ציין יצרניות רכבים חשמליים יריבות של טסלה – ג'נרל מוטורס (GM), פורד (Ford), ריביאן (Rivian) ובולינגר (Bollinger) – כחלוצות בתחום, אך לא הכניס את טסלה לרשימה.

זו אינה הפעם הראשונה שהשניים "נכנסים" (בעידון מסוים) זה בזה. בפברואר, לאחר שמייסד מיקרוסופט אמר בראיון כי קנה מכונית חשמלית מסוג טייקן (Taycan) מתוצרת פורשה (Porsche) ולא טסלה, מאסק תיאר בטוויטר את רשמיו מהפעם הראשונה שבה שוחח את יריבו. "השיחות שלי עם גייטס הפליאו בכמה שלא-היו-מדהימות, דרך אגב", צייץ מאסק, הידוע ביכולותיו לעורר שערוריות ברשת המצייצת.

ואז גייטס החזיר למאסק, בקשר למגפת הקורונה, במסגרת ראיון ל-CNBC, וזאת לאחר שהיזם מדרום אפריקה מתח ביקורת על ההגנה שמיישמים בארה"ב מפני הנגיף.

מאסק התייחס הגיב לציוץ, של אחיו, קימבל מאסק, ב-30 ביוני שם כתב כי בדיקות חיוביות רבות של COVID-19 עשויות להיות שקריות ולעוות את תמונת המצב במדינה.


"אילון מוסיף הרבה הערות מטורפות למצב", אמר גייטס בראיון ביולי, "אבל הוא לא מעורב במחקר חיסונים. הוא מייצר מכונית חשמלית נהדרת. גם הטילים שלו טובים. אתה יכול להגיב על אלה. אני מקווה שאתה לא מבלבל ביניהם עם אזורים שאתה אתה פחות מכיר".

"השמועה כי ביל גייטס ואני מאוהבים היא לגמרי לא נכונה", צייץ מאסק בסוף יולי, כהקנטה נוספת למתחרה המבוגר ממנו.

וכעת? נדמה שהוא פשוט קובע ישירות שגייטס מדבר בלי להבין בתחום שאליו הוא מתייחס, ממש כפי שגייטס טען לגבי מאסק עצמו בעניין הקורונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים