מטריקס הטמיעה מערכת לניהול הטיפול בחולי קורונה במאוחדת

הטמעת הגרסה הראשונה של מערכת ה-Dynamic 365 בוצעה בתוך פחות משבוע, ועל פי קופת החולים מאפשרת לה לטפל טוב יותר בחולים ובנחשפים אליהם ● היקף הפרויקט: מיליון שקלים

קטי בר שלום, מנמ"רית קופת חולים מאוחדת.

מטריקס וקופת חולים מאוחדת סיימו באחרונה הטמעת פתרון המבוסס על מערכת ניהול קשרי הלקוחות Dynamics 365 של מיקרוסופט, לטובת ניהול, מעקב וניטור חולים בקורונה ואנשים שנחשפו אליהם. ההיקף הכספי של הפרויקט עומד על מיליון שקלים.

הפרויקט בוצע על ידי אגף ה-CRM והפתרונות העסקיים של מטריקס, שיחד עם צוות המחשוב של קופת החולים ביצע את ההטמעה הראשונית של המערכת בתוך פחות משבוע – משלב האפיון ועד לעלייה לאוויר. כמתבקש במקרה של משבר בריאותי מתפתח ונגיף שנחקר בעצם ימים אלה, המערכת עוברת התאמות ושדרוגים באופן תכוף, בהתאם להנחיות משרד הבריאות וצרכי קופת החולים. במאוחדת אומרים כי הכול נעשה בדגש על שיפור הטיפול בחולים ובנחשפים.

הפתרון משמש כ-1,000 עובדי מאוחדת, ביניהם צוותי רפואה, סיעוד, עבודה סוציאלית וגורמים נוספים. בעזרתו, גורמי ההנהלה השונים בקופת החולים מקבלים תמונת מצב עדכנית של המטופלים, מוקדי ההתפרצות, עומס וצווארי בקבוק במוקדים, ועוד.

המערכת מאפשרת ניהול מקצה לקצה של המטופל, כולל, בין השאר, קליטתו, שיחת רופא ראשונית לבחינת המצב הרפואי שלו, החלטה על אופי וחלופת הטיפול, מעקב אחרי מצבו ואת כל מה שנדרש לטיפול בו – בין אם זה בבית, במלונית או בבית חולים. כמו כן, היא מאפשרת את ניהול התהליכים שעל מאוחדת לבצע באשר לכל מטופל מול פיקוד העורף ומגן דוד אדום, וכן שיחות תקופתיות ומעקב אחרי תסמינים ומצב המטופל, כולל וידוא עמידה בזמני יעד כפי שהוגדרו על ידי משרד הבריאות, בהתאם למצבו, ושליחת בדיקות ושחרורים אוטומטית במגוון תרחישים על ידי אלגוריתם המלצות.

במישור הכללי יותר, ניתן באמצעותה לנהל את המידע המתקבל על מוקדי התפרצות ולעמוד בהנחיות ונהלי הקופה ומשרד הבריאות, המשתנים בצורה תכופה.

בנוסף, במסגרת הפרויקט הוטמעו ממשקים רבים של המערכת מול מערכות פנימיות נוספות בארגון וכן מול מערכות חיצוניות – במשרד הבריאות, מגן דוד אדום ופיקוד העורף.

Dynamics 365 היא מערכת CRM ארגונית חכמה וגמישה, המאפשרת הרחבות והתאמות בהתאם לצרכי הלקוח, באופן יעיל ומהיר, תוך עמידה בלוחות זמנים. במאוחדת בחרו בה על פני מערכות CRM אחרות עקב הניסיון המוצלח שלה עם המוצר. העמידה בדרישות לוחות הזמנים החריגים והטמעת התהליכים המורכבים במהרה התאפשרו בין השאר מכך שמטריקס השתמשה בסט מוכן של תשתיות פיתוח ורכיבים עסקיים וטכניים, שבנתה על בסיס Best Practice בשוק, ומהניסיון שלה בשוק.

"מהפך בטיפול במטופלים ובמוקדי ההתפרצות"

לדברי קטי בר שלום, מנמ"רית קופת חולים מאוחדת, "במסגרת ההיערכות המיידית למשבר הקורונה נדרשנו ליישם מערכת עשירה ומורכבת, שתאפשר יישום מהיר וגמיש לתהליכים המשתנים במשבר באופן תדיר. הצוות של מטריקס בשילוב עם צוותי מאוחדת ביצעו את ההטמעה בלוח זמנים צפוף והעלו לאוויר יישום שנותן מענה לניהול מרכז השליטה הארצי שלנו. בעזרת התהליכים העסקיים שיושמו במערכת חל מהפך באופן הטיפול במטופלים ובמוקדי ההתפרצות".

אלכס לויטין, מנהל אגף ה-CRM והפתרונות העסקיים בחטיבת הפתרונות הפיננסיים והטכנולוגיות של מטריקס. צילום: עידן גרוס

אלכס לויטין, מנהל אגף ה-CRM והפתרונות העסקיים בחטיבת הפתרונות הפיננסיים והטכנולוגיות של מטריקס. צילום: עידן גרוס

אלכס לויטין, מנהל אגף ה-CRM והפתרונות העסקיים בחטיבת הפתרונות הפיננסיים והטכנולוגיות של מטריקס, "האתגר הגדול שעמד בפני מאוחדת, בעיצומו של הגל הראשון של הקורונה, היה לתכנן ולהטמיע מערכת לניהול משל"ט קורונה, בדגש על מעקב וניטור מאושפזי בית – בלוח זמנים קצר מאוד. Dynamics הייתה בחירה טבעית, כיוון שהמערכת כבר הייתה בשימוש בארגון, היא גמישה מאוד ומאפשרת עליה מהירה לאוויר, וגם הטמעת הרחבות ושיפורים בקלות יחסית. העלינו את המערכת לאוויר בתוך ימים ספורים, מה ששיפר משמעותית את הטיפול והשירות למטופלים באופן כמעט מיידי. מאז אנחנו ממשיכים ליעל את המערכת ולהתאים אותה לצרכים המשתנים גם בגל השני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים