מהירות הגלישה ב-Wi-Fi צפויה לגדול פי עשרה ויותר בזכות מעבר לתדר חדש

על פי הסכם שנחתם בין איגוד ה-Wi-Fi לארגון Wireless Gigabit, יוקצו לטובת האינטרנט האלחוטי תדרים של 60 ג'יגה-הרץ, במקום תחומי התדרים של 2.4 עד 5 ג'יגה-הרץ, הפעילים כיום ● אדגר פינגרואה, מנהל בכיר באיגוד ה-Wi-Fi: "אנו מדברים על מהירויות גלישה של כמה ג'יגה-בייט לשניה"

הגלישה האלחוטית ניצבת בפני מהפכה שתביא אותה למהירויות שטרם נראו: על פי הסכם שנחתם בין איגוד ה-Wi-Fi לארגון Wireless Gigabit, יוקצו לטובת האינטרנט האלחוטי תדרים משופרים, שאמורים להגדיל את מהירות העברת הנתונים פי עשרה ויותר.

כיום, מתנהלת הגלישה ב-Wi-Fi בתחומי תדרים של 2.4 עד 5 ג'יגה-הרץ. ההסכם החדש אמור להקצות לטובת הגלישה האלחוטית תדרים של 60 ג'יגה-הרץ, ובכך לחולל מהפכה במהירות הגלישה ברשת. בעוד שהתדרים הנוכחיים מאפשרים – באופן תיאורטי – קצב העברת נתונים מקסימלי של כ-150 מגה-בייט לשניה, התדרים החדשים צפויים לאפשר קצב גבוה בהרבה.

לדברי אדגר פינגרואה, מנהל בכיר באיגוד ה-Wi-Fi, "אנו מדברים על מהירויות של כמה ג'יגה-ביט לשניה". ככל הנראה, המהירות המקסימלית החדשה להעברת נתונים תהיה בין אחד לשישה ג'יגה-בייט לשניה. "בין היתר, משמעות הדבר תתבטא ביישומים שכיום אינם מעשיים, כגון חיבור נגן הבלו-ריי (Blue Ray) לטלוויזיה, או שיתוף בזמן אמת של קבצי וידיאו שאינם מכווצים, אמר פינגרואה.

חאבייר אורטיז, אנליסט ב-ABI Research, ציין, כי אמנם התדר של 60 ג'יגה-הרץ יכול להביא סופסוף למעבר שלם לשיטה האלחוטית, אולם מאחר ומדובר בתדר גבוה, הטווח שלו קצר יותר והוא אינו עובר בצורה טובה דרך קירות. לדבריו, "התדר הזה הוא כמו קרן אור – אפשר להעביר באמצעותו מידע במהירות עצומה, אבל חייב להיות קו ראיה ישיר בין מקור השידור של הנתונים להתקן שקולט אותם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים