גם אורקל רוצה לרכוש את טיק-טוק

עוד ענקית אמריקנית מעוניינת בטיק-טוק כעת ומצטרפת למי שנחשבה עד כה למועמדת המובילה לסגור עסקה, מיקרוסופט, כמו גם לטוויטר, שככל הנראה רוצה גם היא לאמץ את אפליקציית סרטוני הווידיאו המאוד פופולרית לחיקה

אזור הענן החדש של אורקל בישראל צפוי להתחיל לפעול בקיץ. צילום אילוסטרציה: BigStock

הענקית אורקל (Oracle) שוקלת אף היא הצעה לקניית לחלק מעסקיה של בייט-דאנס (ByteDance), הבעלים של אפליקציית טיק-טוק (TikTok), ומבקשת להתמודד אף היא במירוץ לרכישת שירותי האפליקציה שמשהווה מעין רשת חברתית לשיתופי סרטוני וידיאו ויראליים.

אפליקציית טיק-טוק המצליחה, שנמצאת בבעלות חברה סינית, עומדת להיות מוחרמת בארה"ב בקרוב, בשל החששות שהיא אוספת מידע אישי אודות משתמשיה בעבור הממשל בסין, או במלים אחרות – מרגלת אחרי המשתמשים האמריקנים שלה בשביל המדינה הקומוניסטית.

האפשרות להשאיר את האפליקציה המאוד לוהטת זמינה לאמריקנים היא אם עסקי החברה בארה"ב יירכשו על ידי חברה מקומית, ובמירוץ הזה השתתפו עד כה, לפי דיווחים, שתי מועמדות מובילות – מיקרוסופט (Microsoft), שאישרה כי היא מנהלת משא ומתן לרכישה של פעילות היישום בארה"ב; וטוויטר (Twitter), שמקורות יודעי דבר טוענים כי הביעה גם היא התעניינות בעסקה.

כעת, כאמור, מצטרפת גם אורקל למתעניינות הענקיות באפליקציה המגה-מצליחה. החדשות אודות אורקל משמעותן היא שכעת יש להן כנראה מתחרה חדשה.

מי תרכוש את פעילותה בארה"ב? טיק-טוק. צילום: BigStock

מי תרכוש את פעילותה בארה"ב? טיק-טוק. צילום: BigStock

נזכיר כי בחודשים האחרונים שב ומתריע הממשל האמריקני כי האפליקציה מסכנת את שלום הציבור ואת ביטחון המולדת, כששיאה של הפרשה הגיע ביום ה', ה-6 באוגוסט – אחרי שהנשיא, דונלד טראמפ, נכנס למאבק כוח מול הבעלים מבייג'ינג, ובהמשך לאיומים רבים, הוא הוציא לבסוף, כפי שהבטיח, צו מנהלי האוסר על הפעלת והצעת השירות טיק-טוק למשתמשים בארצות הברית.

הצו שהוצא העניק ארכה של 45 יום עד שטיק-טוק תורחק מארה"ב, ובמקביל הכניס את הליך מכירת פעילותה של בייט-דאנס במדינה למסגרת זמן קצובה, שהולכת ומצטמצמת.

על פי הדיווחים השונים, אורקל, שבשליטת המיליארדר לארי אליסון, עשתה גישה ראשונית לצדדים אחרים, כולל לחברת ההון הסיכון סקויה קפיטל (Sequoia Capital), כדי לשתף עמה פעולה בהצעה לקבלת בעלות על פעילות האפליקציה בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים