דואר ישראל הטמיעה פרויקט מבוסס אנליטיקה לשיפור תהליכי ההפצה

המערכת מספקת לדואר כלי בקרה חיוניים בזמן אמת לניהול שרשרת האספקה של חבילות מקצה לקצה ● הפרויקט בוצע על ידי אופיסופט, בשיתוף מיקרוסופט ● היקפו מוערך במאות אלפי שקלים

עדית חן, סמנכ"לית מערכות המידע של דואר ישראל. צילום: לואיז גרין

דואר ישראל השלימה באחרונה פרויקט לשיפור מנגנון השילוח וההפצה של דברי דואר מרחבי העולם. הפרויקט, מבוסס אנליטיקה, בוצע על ידי אופיסופט מקבוצת SQLink והיקפו הכספי נאמד בכמה מאות אלפי שקלים.

הקורונה השפיעה מאוד על האי-קומרס וכתוצאה מכך, באופן טבעי, על הדואר, שנאלץ להיערך לשינויים. על פי הדיווח לבורסה אודות הרבעון הקודם, הדואר טיפל במהלכו ב-10 מיליון חבילות מחו"ל. אמנם, חלה ירידה של 45% בגלל החודשים הראשונים של הקורונה, שהתאפיינו בעיכובים בשחרור החבילות מחו"ל, אולם החברה ציינה שבחודש מאי החלה התאוששות ויש צפי לחזרה לגידול בביקושים.

מה כלל הפרויקט?

במסגרת הפרויקט נבנתה מערכת המספקת לדואר כלי בקרה חיוניים בזמן אמת לניהול שרשרת האספקה של חבילות מקצה לקצה. הכלים כוללים ניתוחים אנליטיים של נתוני מערכות הליבה של הארגון, ומספקים שפה אחידה לכלל הגורמים בשרשרת. הם מאפשרים לגורמים הרלוונטיים בדואר ישראל לקבל תמונת מצב עדכנית אודות מצב הטיפול בכל אחת מהחבילות, בחתכים שונים. כמו כן, המערכת מזהה מגמות ולצד זאת נותנת מענה למקרים פרטיים. היא מאפשרת למשתמשים לבצע ניתוחים אד-הוק ולטפל במצבים חריגים.

המערכת פועלת על מגוון פלטפורמות, זמינה בענן ומכל מכשיר, לרבות מכשירים ניידים. בכך היא מאפשרת למשתמשים גמישות וזמינות של המידע – בכל מקום ובכל זמן.

תומר סננס, סמנכ"ל חטיבת הפרויקטים באופיסופט, ציין כי המערכת עלתה לענן של מיקרוסופט – Azure, והיא כוללת טכנולוגיות מתקדמות – Data Factory ,Tabular ו-PowerBI.

עדית חן, סמנכ"לית מערכות המידע של דואר ישראל, אמרה כי "כחלק ממהפכת השירות שהחברה עוברת בשנים האחרונות וההיערכות לגידול בתחום האי-קומרס, יצרנו כלים שישפרו את יכולותינו לענות על צרכיהם המשתנים של לקוחותינו". לדבריה, "אנחנו נדרשים לעמוד ביעדי ביצועים מאתגרים והדרך היחידה לוודא זאת היא בקרה בזמן אמת לצד מתן כלי שליטה יעילים ואפקטיביים למנהלים בארגון".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אירית פרנקפורט

    מקווה שישתלטו על החבילות שעדיין תקועות במרכז הלוגיסטי במודיעין. לי חסרות עדיין חבילות שהגיעו לארץ בסוף אפריל וגם במהלך יוני. עד היום לא הגיעו אלי.

  2. אור

    בושה של שירות חבילות שהגיעו לארץ עומדות 3 חודשים במחסנים שלהם ולא מגיעות ללקוח חברה פח פח פח!!!

  3. גבי רון

    רק עידית יכולה.... וגם גלעד רבינוביץ׳!!

אירועים קרובים