תוכן שיווקי

תיפ-אול הקימה והעבירה את הדטה סנטר של לייבפרסון – בזמן שיא

02/08/2020 11:17
קובי אבקסיס, מנכ"ל ומייסד תיפ-אול. צילום: תמיר יהושע

תיפ-אול (Tif-all), המתמחה בביצוע פרויקטים טכנולוגיים מקיפים להעברת חוות שרתים ומשרדים, השלימה פרויקט להעתקת חוות השרתים של לייבפרסון (LivePerson) בישראל. זאת, לאחר שהחברה החליטה לוותר על המשרדים בישראל וברחבי העולם, ונדרשה להעביר את הדטה סנטר שלה מהמשרדים ברעננה לאתר אירוח אחר.

ללייבפרסון היו שבועיים בלבד לקבל את ההחלטה ולהעביר את הדטה סנטר בשיטת Turn-Key. תיפ-אול נבחרה לבצע את הפרויקט, לרבות מיפוי השרתים והתקשורת, התכנון, חיווט הציוד וביצוע המעבר בפועל, שכלל מאות שרתים.

בשלב הראשון של הפרויקט ביצעה תיפ-אול, יחד עם צוות לייבפרסון, מיפוי של הדטה סנטר הקיים. לאחר תכנון מפורט הוחלט לבצע ההעברה של השרתים והיישומים שאינם פרודקשן. במקביל, נרכשו במהירות ארונות חדשים והכבילה, שהוצבו והוכנו בדטה סנטר של בזק בינלאומי.

בטרם המעבר גיבו מומחי תיפ-אול את מערך האחסון, בהיקף של כ-100 טרה-בייט, וזה שימש כמערך גיבוי לשלב המעבר. לאחר שלושה ימים של מיפוי, תכנון והקמה של מרכז הנתונים בוצע המעבר בפועל, כאשר צוותי תיפ-אול מבצעים את העבודה על פי תקנים בינלאומיים. לבסוף ביצעו צוותי תיפ-אול את חיבור השרתים, ארונות מערכות האחסון, מערכות התקשורת, הכבלים והסיבים האופטיים בדטה סנטר החדש. לאחר המעבר העלתה לייבפרסון לאוויר את היישומים הארגוניים שלה בצורה מלאה וחלקה. תהליך ההקמה והמעבר ארך פחות מחמישה ימים בלבד – זמן שיא.

מההחלטה להעביר את הדטה סנטר ועד לסיום הפרויקט – שבועיים בלבד

לדברי שרון אביבי, מנהל גלובלי לתפעול טכנולוגיות בלייבפרסון, "כחלק מההחלטה שלנו להעביר את 1,400 העובדים ברחבי העולם לעבודה מרחוק, ללא משרדים, הוחלט להעביר את הדטה סנטר שלנו לאתר המיועד לכך. בתוך שבועיים בלבד נאלצנו לבצע את כל הבירורים, לבחור אתר דטה סנטר חלופי, לסגור חוזים, לבצע מיפוי של מרכז הנתונים ולבצע את המעבר בפועל, תוך שמירה על שרידות ומעבר ללא תקלות. לאחר שבחרנו באתר, התחלנו בפרויקט המעבר עצמו יחד עם תיפ-אול. בשלב הראשון ביצענו את המיפוי הפיזי והלוגי של הדטה סנטר. לאחר מכן, תיפ-אול הכינה את האתר החדש ובמקביל הכינה את האתר הקודם למעבר, ובכלל זה העברת כלל האחסון למערך חיצוני, כאמצעי גיבוי".

"תיפ-אול ביצעה את העבודה בצורה שיטתית, מהירה, מאורגנת ומסודרת, ללא תקלות וטעויות", ציין אביבי. "כיום יש לנו דטה סנטר מדוגם בסטנדרטים בינלאומיים, עם ארונות מסודרים וכבילה מסודרת ומאורגנת".
\הוא הוסיף כי "פרויקט מסוג זה אורך בדרך כלל שלושה שבועות לפחות. תיפ-אול הפכה עולמות על מנת לספק את הציוד החדש ולבצע את המיפוי, הגיבוי, ההכנה למעבר והמעבר בתוך ימים ספורים".

לדברי קובי אבקסיס, מנכ"ל ומייסד תיפ-אול, "העברת דטה סנטר היא לרוב מהלך מורכב, עם סיכונים לא מעטים בתהליך, שמצריך עבודה בתיאום מלא עם ספקי ציוד ואינטגרטורים שונים. תהליך שכזה חייב להיעשות בצורה מתוכננת ומסודרת על מנת להצליח. בפרויקט המעבר של לייבפרסון נוסף אתגר משמעותי והוא לוח הזמנים הצפוף במיוחד. בזכות הניסיון שלנו בתחום זה, הנגישות לציוד, לספקים ולאינטגרטורים, והמומחיות טכנולוגית בתחום תשתיות ה-IT, הצלחנו לתכנן ולהוציא לפועל את המהלך ללא תקלות כלל, ובתוך ימים ספורים עמד אתר חדש, בלי שהמעבר הורגש. הידע שלנו יחד עם יכולותינו להיענות לבקשות הייחודיות של לייבפרסון אפשרו לנו לסיים פרויקט זה בהצלחה".

אירועים קרובים