קמפיין חדש קורא לפייסבוק: הסירי פוסטים מכחישי שואה

תחת ההאשטג NoDenyingIt# מפרסמים ניצולי שואה וקרוביהם פנייה ישירה למארק צוקרברג, הבעלים והמנכ"ל של ענקית הרשתות החברתיות - שהוא גם יהודי - להפסיק לספק פלטפורמה לפרסומים ניאו-נאציים ולכאלו הטוענים שהשואה לא התקיימה כלל

הדיגיטל בשירות זיכרון השואה והמלחמה בהכחשתה. צילום: BigStock

ניצולי שואה וצאצאיהם פתחו אתמול (ד') בקמפיין בו הם מתכננים להעלות מדי יום לפייסבוק (Facebook) פוסטים ובהם סרטונים, הדוחקים במנכ"ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, להסיר תכנים שמעלים אל הפלטפורמה מכחישי שואת היהודים.

ניצולים מכל רחבי העולם, כמו גם קרובים וצאצאים שלהם ושל קורבנות הנאצים, כולל אחותה החורגת של אנה פרנק, הקליטו מסרים בני 30 שניות, שפורסמו ויפורסמו ברשתות החברתיות, כולל באינסטגרם (Instagram), שבבעלות פייסבוק, וגם בטוויטר (Twitter) תחת ההאשטג NoDenyingIt# (לא להכחיש זאת).

"איבדתי את כל משפחתי. הרבה, הרבה בני משפחה. אין להכחיש את זה! הסירו את הכחשת השואה מפייסבוק", כך מפצירה אווה שלוס, אחותה החורגת של אנה פרנק, בסרטון שלה.

בין היתר נצפו גם כמה סרטונים ופוסטים בעברית, כמו למשל זה של משתמשת פייסבוק, איילת עקיבא, שהעלתה תמונה בשחור-לבן של ילדה קטנה וכתבה: "מארק צוקרברג היקר מסרב לחסום מכחישי שואה. זאת אמי שאיבדה את כל משפחתה בשואה. התבוננו בעיניה".


יוזמת השקת הקמפיין היא ועידת התביעות החומריות נגד גרמניה (Conference on Jewish Material Claims Against Germany) – עמותה הפועלת מניו יורק ועוסקת בבקשת פיצויים מממשלת גרמניה, והחזרת רכוש יהודי שנגנב על ידי הנאצים, שהפיצה את הקריאה להעלאת פוסט יומי ובו הקריאה המופנית ישירות אל צוקרברג, שהוא כידוע יהודי.

כזכור, צוקרברג עצמו עורר לפני כשנתיים סערה גדולה כשטען כי פייסבוק לא צריכה לסנן פוסטים המכחישים שהנאצים הרגו שישה מיליון יהודים.

עושה רווחים משנאה?

בראיון לקארה סווישר מאתר Recode, אמר בזמנו המיליארדר והמנכ"ל כי בעוד שפייסבוק מקדישה משאבים להפסקת התפשטות החדשות המזויפות בפלטפורמה שלה, היא לא תסנן פוסטים רק על בסיס עובדתי שגוי. לדבריו, על אף שהכחשת השואה "פוגענית מאוד", המכחישים "אינם טועים במכוון". דברים אלו של צוקרברג קוממו עליו רבים, שאמרו כי הכחשת השואה היא "הפייק ניוז המובהק ביותר".

מפייסבוק נמסר בהצהרה בתגובה לקמפיין נגד הכחשת השואה כי היא מורידה פוסטים המכחישים את השואה במדינות בהן הצהרות כאלה אינן חוקיות, כמו גרמניה, צרפת ופולין. לדברי החברה, בארה"ב ובבריטניה – שם הכחשת השואה אינה עבירה על החוק  בשל חוקי הדיבור החופשי – החברה עוקבת אחר פוסטים כאלה, כדי לקבוע אם הם מפרים את הנחיות האתר. "אנו מורידים כל פוסט החוגג, מגן או מנסה להצדיק את השואה", אמר דובר פייסבוק לתקשורת.

יצוין כי הקמפיין המקוון הזה מגיע במקביל לקמפיין אחר, שבמסגרתו מאות מפרסמים, חלקם מהגדולים בעולם מחרימים את פייסבוק כחלק מקריאה רחבה הדורשת מהחברה הדומיננטית לנקוט בפעולה אגרסיבית יותר נגד תוכן שקרי ומניפולטיבי, המקדם אלימות ושנאה.

המחרימים שכבר הצטרפו לקמפיין העולמי הזה, אשר זכה לסלוגן "עצרו רווחים משנאה" (תחת ההאשטאג StopHateForProfit#), הם כאמור מפרסמים בסדרי גודל שונים, ובולטים ביניהם התאגידים הגדולים בן אנד ג'ריס, וריזון, קוקה קולה ויוניליוור.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים