האם הטלפון-מחשב המתקפל של מיקרוסופט אוטוטו כאן?

Surface Duo, שהושק באוקטובר אשתקד, ושהדלפות עליו כמוצר מוגמר הופיעו ברשת כבר בפברואר, עשוי להגיע לחנויות בקרוב ומוקדם מהצפוי ● הגימיק שלו - אפשר שהמנצח בזמני קורונה - הוא שהמסך המתפצל יודע להציג תכנים שונים לגמרי בכל אחד מצדדיו

בדרך לייצור מעבדים לבד? מיקרוסופט. צילום: BigStock

מיקרוסופט (Microsoft) קרובה מתמיד להציע לנו הלקוחות את המחשב המתקפל הראשון שלה. Surface Duo, שהדלפות עליו הופיעו ברשת כבר בפברואר, הוא מכשיר ייחודי מבחינתה של מיקרוסופט, שמעבר לכך שהוא מציע מסך מתקפל, הוא מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של היריבה הגדולה, גוגל (Google).

לפי אתר Slash Gear, הישראלית ליאת בן צור, סגנית נשיא מיקרוסופט לחיים מודרניים ומוצרים, חנכה למעשה בשבוע שעבר את המוצר, כשהציגה בציוץ בטוויטר (Twitter) מחשב יחיד שנראה כמו טאבלט, ושמריץ שתי אפליקציות שונות על המסכים שנמצאים משני צידי הקיפול שלו. היא סיפרה שכך שני ילדיה מרוצים כי כל אחד יכול לשחק בחלק שלו, והיא – האמא – שמחה.

על אף שזו בעיקרון לא הדרך היעילה ביותר בעבור שני אנשים להשתמש במכשיר אחד, אך בן צור הציגה גם את הפונקציונליות הזו לעוקביה.

לפי מה שדווח עד כה, מיקרוסופט עובדת על מכשיר Surface – מאז לפחות 2016. Microsoft Surface Duo הוא שמו. יש לו מסך כפול, מתקפל והוא משמש גם כסמארטפון, על אף גודלו. ככזה הוא מיוחד יותר ממכשירי סלולר מתקפלים קיימים.

הענקית מרדמונד חשפה את המכשיר בהשקה מיוחדת בניו יורק באוקטובר 2019, אך עם זאת הזהירה שהוא לא יגיע לחנויות לפחות שנה לאחר האירוע. כעת, אם אכן הוא מוכן לשימוש, ובן צור כבר מעסיקה באמצעותו את ילדיה, הרי שההנחה הרווחת בקרב המדווחים השונים היא שהמכשיר דווקא כן יחל להימכר בקרוב.

מה שמאושש את ההשערה הזו הוא גם שהחברה רשמה את המוצר בנציבות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC וכן שיש לו כבר רישומי הסמכת Bluetooth SIG. רשימות מסוג זה מקדימות בדרך כלל את התחלת המכירות בשבועות או אפילו בימים.

מיקרוסופט לא אישרה את המפרט של ה-Surface Duo בינתיים, אך ההדלפות מצביעות על כך שהוא יכלול מעבד Snapdragon 855 של קוואלקום, 6 ג'יגה בייט זיכרון RAM, אחסון של עד 256 ג'יגה-בייט וכמובן – שני צגים בגודל 5.6 אינץ' כל אחד.

מחיר המוצר טרם פורסם, ויש להניח שהוא יהיה פקטור משמעותי בנוגע לסיכויו להצליח בשוק, אולי מפני שהוא בעצם לא טלפון נייד סטנדרטי, אלא יכול יותר לשמש כמחשב שהוא גם טלפון שני. כיום, בעידן הקורונה והשימוש המוגבר בזום (Zoom) אפשר שחידוש של מיקרוסופט יהיה פונקציונלי במיוחד, דווקא בשל היכולת שלו לתפקד באופן מפוצל שכזה כשאנחנו באמצע שיחת וידיאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים