ניר מריאש, ראש מינהל הטכנולוגיות במשטרה: "ה-IT מאפשר לנו לעבוד טוב וביעילות"

"המשטרה היא ארגון קטן עם משימות רבות, וה-IT מעצים את השוטרים והופך אותה לטכנולוגית יותר ויותר, אמר תנ"צ מריאש ● לדבריו, "המיחשוב מהווה מכפיל כוח במשטרה" ● הוא אף דיבר על האתגרים והיעדים העומדים בפני המשטרה בתחום הטכנולוגי, וציין ביניהם מלחמה בפשיעה הגלובלית, טיפול בהיבטי אבטחת והגנת המידע ואינטגרציה בין עולמות תוכן רבים

"ה-IT מעצים את השוטרים והופך את המשטרה לטכנולוגית יותר ויותר. המיחשוב מהווה מכפיל כוח במשטרת ישראל. מינהל הטכנולוגיות במשטרה מעצים את השוטרים והמפקדים במשטרה, בעזרת ה-IT, בהבאת ידע, מערכות שליטה ובקרה, וכן יכולות מתקדמות להתמודדות עם הפשיעה לגווניה" –  כך אמר תנ"צ ניר מריאש, ראש מינהל טכנולוגיות במשטרת ישראל.

מריאש היה אחד מדוברי המפתח בוועידת המיחשוב הצבאי, ITforIDF 2010, שנערכה הבוקר (א') במרכז הכנסים אווניו בקרית שדה התעופה. האירוע, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, הונחה על ידי יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

מריאש ציין בדבריו את היעדים של המשטרה בתחום ה-IT. אמד מהם הוא, לדבריו, מלחמה בפשיעה הגלובלית. "הפשע לא מבחין במדינות ובגבולות מוניציפאליים", אמר. יעדים נוספים הם להתמודד עם התעצמות ארגוני הפשיעה, הרוכשים טכנולוגיות מתקדמות ומנסים, בין השאר, להאזין לכוחותיה; לפעול מול ההחמרה בהפרות הסדר; להיערך ולהשתנות אל מול ריבוי רגולציות, כגון: הצורך בתיעוד חקירות במשטרה. "רגולציות משנות את התנהגות המשטרה", ציין; להתמודד עם מצבי חירום, "המשפיעים על יכולות הפיקוד והשליטה של המפקדים"; וכן לטפל בהיבטי אבטחת מידע והגנה על מאגרי מידע רגישים הנמצאים ברשות המשטרה.

לדבריו, האתגרים העומדים בפני מינהל הטכנולוגיות במשטרה, הם: אינטגרציה בין עולמות תוכן רבים, שכן המידע זורם מהרבה מקורות ולכן נדרש לספק כלי פיקוד ושליטה המאפשרים קבלת החלטות למפקדים; והתמודדות עם השינוי בתפיסת ההפעלה המבצעית. כך, הדגים, בעתיד יחולקו דו"חות התנועה באמצעות מסופונים שיחולקו לשוטרים. "כך אנחנו מעצימים את היכולות המקצועיות של גורמי השטח המבצעיים", אמר. החזון, לדברי מריאש, הוא ששוטר ייצא שטח ויוכל לקבל הכוונה בדרכים שונות – מהו אזור "חם", להיכן הוא נדרש להגיע, מה עליו לעשות, ולאחר מכן – לערוך בקרה שהשוטר אמנם ביצע את המטלות שהוא נדרש להן.

עוד אמר מריאש, כי "על מינהל הטכנולוגיות במשטרה לתת שירות מבוסס IT לציבור; לשלב בין עולמות התוכן הנמצאים במערכות השונות לצורך ביצוע עבודת המשטרה בצורה טובה יותר; להטמיע כלי BI כדי לאפשר קבלת החלטות באופן המיטבי; להמשיך בהטמעת מערכת ה-ERP שבארגון; ולהביא כלים טכנולוגיים שישפרו את היעילות המבצעית של הארגון".

מריאש סיים את דבריו באמרו, כי העומס הרב במשטרה מחייב את מערכות ה-IT שלה להיות זמינות כל הזמן. "כל תקציבי הפיתוח שלנו מופנים כדי שנהיה בחזית הטכנולוגיה", סיכם. "אנחנו משטרה קטנה עם משימות רבות, ולכן – אנחנו רוצים לתת את הכלים למי שנמצא בשטח כדי שיעבוד הכי טוב וביעילות".

סנ"צ עופר שנהב ממינהל הטכנולוגיות במשטרה הציג לאחר מכן את "תמונת נוף" – מערכת מידע מבוססת GIS, המחוברת למערכות IT משטרתיות נוספות ומסייעת לכוחות ולמוקדים בהיבטים המבצעי והמודיעיני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים