גוגל ומיקרוסופט עובדות יחד להתאמת יישומי אינטרנט מתקדמים ל-Play Store

PWABuilder של מיקרוסופט ו-Bubblewrap של גוגל פועלים כעת בשיתוף פעולה בכדי לעזור למפתחי אתרים לקדם את התוכנות שלהם למכשירים הניידים, כך שיפעלו בהם ביתר טבעיות

יותר יישומי אינטרנט מתקדמים ב-Play Store. גוגל ומיקרוסופט בשת"פ. צילום: BigStock

גוגל ומיקרוסופט עובדות יחד לפיתוח והכנסת יישומי אינטרנט נוספים אל ה-Play Store.

לפי דיווח של Thurrot, שיתוף הפעולה עוסק באפליקציות אינטרנט מתקדמות, המכונות PWA (ר"ת progressive web apps), התאמתן למכשירי אנדרואיד, והצעתן דרך חנות האפליקציות של גוגל.

אפליקציות שנבנו באמצעות הכלי PWABuilder של מיקרוסופט ישתמשו בכלי השירות והספריה של Bubblewrap של גוגל, כדי לנצל את התכונות החדשות, כולל סטנדרט חדש לקיצורי דרך באינטרנט, התרעות פוש "עמוקות יותר" והתאמות חזותיות משופרות – משמע שאפליקציות האינטרנט יתאימו יותר לשימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד, ולפיכך יעבדו טוב בהרבה במכשירים הניידים.

גוגל ומיקרוסופט נחשבות כענקיות טכנולוגיה המתחרות זו בזו בכל הנוגע לשוק הדפדפנים, אך אם ניקח לדוגמה את העניין ששתיהן חולקות כיום בעצם את אותה פלטפורמה המכונה כרומיום (Chromium), שמהווה את בסיס קוד המקור של התוכנות שלהן, הרי שהשתיים, יחד, תורמות לשיפור הפרויקט המסוים.

בסוגיית ה-PWA אין שוני, ושתי הענקיות חיברו כעת כוחות – ומדובר בכוחות אדירים, מן הסתם – בכדי להביא אפליקציות מתקדמות יותר מהאינטרנט אל מכשירי אנדרואיד דרך החנות של גוגל, ה-Play Store.

כדי לבאר על איזה יישומים מדובר למעשה, הרי שכולנו מכירים היטב שניים מהם – פייסבוק ופינטרסט (Pinterest). בשירותים לדוגמה האלו ניתן, על ידי גישה דרך כרטיסייה פשוטה של כרום (Chrome), ובאמצעות הסמארטפון, להשתמש במקורות מסוימים שנחשבים כבלעדיים לאפליקציות המקוריות שבאינטרנט. אולם השת"פ שהוכרז כעת ישלב תכונות חדשות שיסייעו ליצור PWA בצורה זריזה, מאובטחת ואיכותית יותר, בלי הסרבול הקודם. 

יותאם יותר לשימוש בניידים מבוססי אנדרואיד. יישום האינטרנט של פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

יותאם יותר לשימוש בניידים מבוססי אנדרואיד. יישום האינטרנט של פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

התכונה הראשונה היא "תמיכה בקיצורי דרך", שמשלבת את קיצורי הדרך אל מערכת ההפעלה, ומאפשרת למשתמש גישה מהירה לפונקציונליות העיקרית של האפליקציה בשורת המשימות, בתפריט ההתחלה של חלונות, או במסך הבית של אנדרואיד. השנייה נקראת "תכונות והתאמה אישית של אנדרואיד" והיא מאפשרת למפתחים להתאים אישית את ה-PWA על ידי שינוי מידע כמו שם היישום, מפתח מנוי ואפילו את צבעי סרגל הסטטוס, את הניווט ואת מסך בית.

על אף התחרות הכללית – מהמאמץ המשותף עתידה כל אחת משתי החברות להרוויח. מיקרוסופט מנצחת בכך שהיא נותנת למפתחים סיבה רבה יותר להשתמש בכלים שלה, בעוד שגוגל מושכת יותר מפתחים למערכת האקולוגית שלה, על ידי יצירת אפליקציות אינטרנט תואמות אנדרואיד שפועלות ישירות על מערכת ההפעלה, ולא רק דרך הדפדפן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים