אמזון הורתה לעובדיה להסיר את טיק-טוק ממכשיריהם – וחזרה בה

לנוכח הקריאה לחרם - הנשמעת מכיוון ממשל טראמפ בשל חשש מהקשרי האפליקציה עם סין - עוררה הענקית מסיאטל רעש גדול כששלחה מייל ובו הנחתה עובדים למחוק לאלתר את טיק-טוק ● כעבור שעות הודיעה הקמעונאית אונליין כי מדובר בטעות

הייתה על הכוונת של טראמפ. טיק טוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

ביום ב' האחרון נודע כי ארה"ב שוקלת להחרים את האפליקציה המגה-פופולרית טיק-טוק (TikTok), ושירותים חברתיים אחרים שמקורם בסין. את הדברים אמר לא אחר מאשר מייק פומפאו, מזכיר המדינה של ארצות הברית, בשיחה עם פוקס ניוז. דבריו אלו מגיעים לנוכח מתחים הולכים וגוברים בין ארה"ב לסין, ואזכורים רבים אודות סיכוני האבטחה הכרוכים בשימוש בפלטפורמה המצליחה, שמקורה במדינה הקומוניסטית. אבל בסוף השבוע אירע מקרה שמעלה את התהייה – האם אמזון תכננה להיות המחרימה החלוצה, אך חזרה בה לבסוף?

לאחר דיווחים רבים בתקשורת ביום ו' האחרון על כך שאמזון – אשר לה יותר מ-840,000 עובדים ברחבי העולם – בישרה למועסקיה במייל שעליהם למחוק מיד את האפליקציה הסינית TikTok מהסמארטפונים שלהם, ענקית המסחר האלקטרוני הודיעה למדיה ולעובדים כי המכתב בנושא נשלח "בטעות".על פי הדיווחים, אמזון עדכנה בשלב מאוחר יותר באותו יום כי: "אין שום שינוי במדיניות שלנו כרגע בכל הנוגע לטיק-טוק".

דובר טיק-טוק אמר כי ענקית המסחר האלקטרוני "לא סיפרה לחברת המדיה החברתית על בקשתה לפני שליחת הדוא"ל לעובדים".

בוול סטריט ג'ורנל דווח עוד קודם לכן כי בתזכיר פנימי של אמזון צוין ש-"העובדים חייבים למחוק את טיק-טוק כדי שיוכלו להמשיך לגשת לדוא"ל מהטלפונים שלהם".

תכנון לאסור על יותר מ-840,000 עובדים ברחבי העולם להשתמש בטיק-טוק? אמזון. צילום: BigStock

תכנון לאסור על יותר מ-840,000 עובדים ברחבי העולם להשתמש בטיק-טוק? אמזון. צילום: BigStock

יצוין כי אם אמזון הייתה מותירה על כנה את ההודעה המקורית, היא הייתה למעשה החברה הגדולה ביותר והראשונה מבין ענקיות הטכנולוגיה שמזהירה את עובדיה מפני סיכון ביטחוני אפשרי בגלל שימוש בטיק-טוק, וזאת בעקבות הטענות המהדהדות בארה"ב מטעם פוליטיקאים אמריקנים כי האפליקציה עלולה לפגוע בביטחון הלאומי, בהתחשב בקשריה לסין.

בהצהרה שב והדגיש דובר TikTok כי אבטחת המשתמשים היא הנושא החשוב ביותר בעבור החברה. "אנו מקדמים בברכה דיאלוג כדי שנוכל לטפל בכל אישיו שייתכן כי יש להם, ולאפשר לצוות שלהם להמשיך ולהשתתף בקהילה שלנו", אמר הדובר בהתייחסו ספציפית לחששות שמניעים את אמזון.

שינויים בהנהלה ומטה מרכזי מחוץ לסין

בתוך כך, על פי דיווחים, בייט-דאנס (ByteDance), הבעלים של TikTok, החלה לבחון אפשרויות לשינויים במבנה החברה ובהתנהלותה, במאמץ להקל על החששות מהקשרים, לכאורה, שיש לה עם ממשלת סין.

אפליקציית TikTok – שהפכה בשנה-שנתיים האחרונות למאוד מאוד טרנדית בעיקר בקרב ילדים, בני נוער וסלבס – ובייט-דאנס הסתבכו מאז שנת 2019 בקשיים רגולטוריים מול ממשל טראמפ, בכל הנוגע לאבטחת מידע, הגנת פרטיות ונושאים אחרים. החברה הסינית שמאחורי השירות הפופולרי – שמספק אפשרות ליצירת סרטוני לולאה בני 15 שניות, מבוססי מוזיקה, ושהוא בעצם גם מעין רשת חברתית בה מופצים אתגרים ויראליים – ספגה חשדות לא כל כך מחמיאים, וגם כאלו המעוררים חשש לעשות בה שימוש, שעל פיהן, הפלטפורמה מהווה למעשה אמצעי ביון בשירות סין.

כעת, למרות שלטיק-טוק יש כבר משרדים מחוץ לבייג'ינג – בלוס אנג'לס, ניו יורק, לונדון, פריז, ברלין, דובאי, מומבאי, סינגפור, ג'קרטה, סיאול וטוקיו – הוול סטריט ג'ורנל טוען כי בייט-דאנס בוחנת אפשרות להקים מטה ראשי בעבור טיק-טוק מחוץ לסין. כמו כן נמסר כי בכוונתה גם להרכיב מחדש את הנהלתה של טיק-טוק.

המהלך שעליו דווח אושר מאוחר יותר על ידי נציג החברה, ששוחח עם פורצ'ן ואמר כי חברה תנקוט צעדים על פי "טובת" המשתמשים, עובדיה, אמנים, יוצרים, שותפים ומקבלי מדיניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים