נשים ומחשבים: אירה סטבינסקי, ת'טה-ריי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם:  אירה סטבינסקי, מעצבת UI בכירה בחברת ת'טה-ריי

אירה סטבינסקי, מעצבת UI בכירה בחברת ת'טה-ריי. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: אירה סטבינסקי, מעצבת UI בכירה בחברת ת'טה-ריי (ThetaRay).

ותק בתפקיד: התחלתי את הקריירה המקצועית שלי ב-2005 בתור מעצבת בתחום המדיה המודפסת.
החל מ-2013 אני עוסקת בתחום ה-UI, מעצבת שפה עיצובית וקונספטים בעיקר למערכות מורכבות, עובדת עם מנהלי מוצר וצוותי פיתוח.

תפקידים קודמים: עבדתי בחברת פרויקטים, המתמחה באסטרטגיית UX, אפיון ועיצוב כ-4.5 שנים. שם נחשפתי לעבודה עם חברות שונות, החל מסטארט-אפים קטנים עד לחברות מוצר גדולות. אחד הפרויקטים  המאתגרים שעבדתי עליהם היה המוצר של ת'טה-ריי, וכך הכרנו… לפני כן עבדתי בסטודיו לעיצוב בת״א ובמשרד פרסום. במהלך העבודה עיצבתי למגוון רחב של לקוחות: גופים ממשלתיים, הוצאות ספרים, רשת קניונים, חברות ספורט ועוד.

השכלה / שירות צבאי: קורס אפיון ממשק וחוויות משתמש, נטקראפט, תואר ראשון (B.A) מסלול לתקשורת חזותית, עמק יזרעאל, תואר שני (M.A), מדעי המדינה, מגמה לעיתונאות ולתקשורת ציבורית, אונ׳ בר אילן.

משפחה: נשואה לרם, מעצב תעשייתי ומהנדס מכונות, אמא של אביאל (7) ועידן (4).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

גם בתחום העיצוב יש מגוון רחב של נישות. חברת המוצר שבה אני עובדת מפתחת פלטפורמת ביג דטה אנלטיקס מבוססת אינטאיציה מלאכותית. לראשונה נתקלתי במושג AI כאשר לקחתי קורס בנושא ננו-טכנולוגיה באוניברסיטה. אני זוכרת שזה סקרן אותי והופתעתי לגלות עד כמה זה משפיע על כל תחומי החיים. מאז התחום מאוד מרתק אותי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

בשנים האחרונות אני מרגישה שיש עלייה במספר הנשים המועסקות בתעשייה. במקביל, ישנם יותר ויותר כנסים, מפגשים והרצאות שמיועדות לקידום נשים. המפגשים הללו תורמים להרבה נשים וזאת הזדמנות בשבילן לנהל שיח בנושאים שונים, לשמוע סיפורי הצלחה ולקבל טיפים בנושאים מקצועיים. אני חושבת שזה מבורך ושמחה שיש מודעות לנושא הזה.

לדעתי, יש חשיבות רבה לחינוך מהבית. היום אין מקום לדעות קדומות. בנוסף, תפיסת העבודה בהרבה חברות השתנתה: יש פתיחות גדולה יותר, גמישות בשעות, ניתן לעבוד מרחוק, לכן אני לא רואה שום סיבה שתהיה אפליה כלשהי.

באופן אישי אני מכירה נשים שהגיעו לתפקידים מאוד בכירים, ואלו הן נשים חזקות שמכוונות גבוה, שמות לעצמן מטרות ומשיגות אותן. הן מהוות דוגמא אישית עבורי והוכחה שהכול אפשרי. אני מקווה שבעתיד יהיו אף יותר נשים בתפקידי מפתח.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה. להפך, תמיד הרגשתי שאני נמצאת בסביבה תומכת ומפרגנת. אני מאמינה שכולנו נשפטים על התוצאות המקצועיות שלנו והמגדר לא אמור לשחק תפקיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים